Web Analytics Made Easy - Statcounter

خطیب جمعه کرمان با اشاره به مناسبت های ایام پایانی ماه صفر و تاکید بر ضرورت تاسی به سیره معصومین علیهم السلام، درباره ۱۳ آبان نیز نکاتی بیان و متذکر شد: مرگ بر آمریکا، مرگ بر ترور، ظلم، عهدشکنی و...است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام اصغر عسکری، خطیب جمعه کرمان امروز ( 11 آبان ) در خطبه های نمازجمعه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: خداوند در قرآن کریم در دو مورد به ما فرمان داده است که باید برای تحقق آنها تلاش کنیم که یکی مبارزه با دشمن درونی است و خداوند در قرآن کریم می فرماید: تا می توانید با هواهای نفسانی مبارزه کنید، فرمان الهی را بشنوید و انفاق کنید که اگر گوش کنید به نفع خود شما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه خدواند در قرآن کریم نیز در زمینه مبارزه با دشمن بیرونی می فرماید: آنچه در توان دارید در راستای مبارزه با دشمنان خود تلاش کنید چراکه این امر نقش بازدارندگی دارد؛ به رحلت جانسوز پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا علیه السلام هم اشاره کرد و این مناسبت ها را تسلیت گفت.

 

خطیب جمعه کرمان با بیان این مطلب که سیره به معنای شیوه زندگی است، اظهار داشت: خدواند در سوره احزاب می فرماید: ای مردم سیره پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و روش آن حضرت برای شما یک سبک زندگی پسندیده و خوبی است و از آنجا که در وضعیت فعلی، ارتباط انسان ها با یکدیگر زیاد و روابط بین کشورها بیشتر شده است یکی از ضروریات های مسلمانان و جامعه بشری این است که با سبک زندگی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله آشنا شوند.

 

وی با اشاره به اینکه در همه زمینه ها توجه به سیره زندگی حضرت محمد صلی الله علیه و آله یک ضرورت است، بیان داشت: خداوند در قرآن کریم تمام کارهای آن حضرت را مورد تأیید قرار داده و هرکس از رسول اکرم صلی الله علیه و آله اطاعت کند انگار از خداوند اطاعت کرده است لذا لازم است امروز در همه زمینه ها  همچون گفتار، رفتار و غیره از سیره آن حضرت پیروی کنیم.

 

حجت الاسلام عسکری با بیان این مطلب که برای تربیت بشر یکی از عوامل مهم ارائه الگو است و بهترین الگو در کنار کتاب هدایت، اهل بیت سلام الله علیهم و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله است، خاطرنشان کرد: (طبق بیان قرآن) پیامبر تابع هوا و هوس نیست بلکه تابع امر الهی است و بهترین منبع برای شناخت سیره پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله ، قرآن کریم است البته علاوه بر سیره پیامبر، سیره اهل بیت سلام الله علیهم نیز برای ما حجت است.

 

وی در ادامه افزود: منظور از سیره، ویژگی های شخصی و اختصاصی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و یکسری ویژگی های مربوط به زمان آن حضرت همانند وسایل نقلیه آن زمان نیست بلکه منظور اصول و ارزش هایی است که با عقل و فطرت هماهنگ و در هر زمانی قابل اجرا است به عنوان مثال صداقت ویژگی نیست که محدود به زمان و منطقه جغرافیایی خاصی باشد و همیشه قابل توجه است.

 

خطیب جمعه کرمان با اشاره به حماسه عظیم اربعین حسینی گفت: مردم با حضور باشکوه و حماسی خود در ایام اربعین یک انتفاضه را خلق کردند چراکه این رویداد یک حرکت خودجوش مردمی است و علی رغم همه تبلیغاتی که معاندین داشتند، در یک حرکت خودجوش، مردم حماسه ای جدید آفریدند لذا جادارد از همه شرکت کنندگان و مسئولین مربوطه تشکر کنم همچنین لازم می دانم از برادران مسلمان عراقی جهت همکاری خوبی که داشتند، تشکر کنم.

 

وی ضمن اشاره به 8 آبان سالگرد شهادت محمدحسین فهیمده که به عنوان روز نوجوان و بسیج دانش آموزی نام گذاری شده است، افزود: امیدوارم همه بتوانیم روح ایثار و از خودگذشتگی این شهید را در خود نهادینه کنیم همچنین حضرت امام رضوان الله علیه از ایشان به عنوان یک رهبر یاد می کند که روحیه ذلت ناپذیری و از خودگذشتگی را به ما آموختند.

 

خطیب جمعه کرمان ضمن تسلیت درگذشت قیصر امین پور شاعر توانمند انقلاب و شهادت آیت الله قاضی طباطبایی اولین شهید محراب ، بیان داشت: 13 آبان به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نام گذاری شده است که در این روز 3 جریان رخ داد که یکی از این جریان ها بازداشت حضرت امام رضوان الله علیه پس از سخنرانی در خصوص لایحه کاپیتولاسیون و تبعید ایشان به ترکیه بود که این اتفاق در 13 آبان سال 43 رخ داد.

 

وی دومین جریان را مربوط به 13 آبان سال 43 عنوان کرد که دانش آموزان علیه رژیم شاه دست به راهپیمائی زدند و متأسفانه به رگبار بسته شدند و تعدادی به شهادت رسیدند، خاطرنشان کرد: سومین موضوع مربوط به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بود که توسط دانشجویان در 13 آبان سال 58 رخ داد نکته قابل توجه اینکه پس از گذشت قریب به 40 سال نزدیک ترین کشورها به آمریکا به این نتیجه رسیده اند که سفارت آمریکا در کشورهای شان به لانه جاسوسی تبدیل شده است اما ملت ما 40 سال پیش این مسئله را درک کردند و از سایر کشورهای دنیا جلوتر است.

 

خطیب جمعه کرمان با بیان این مطلب که مبارزه با استکبار یک جلوه ظاهری دارد که آن را بارها به تصویر کشیده و می کشیم و یک بعد عملی دارد که باید در ابعاد مختلف خود را در مقابل استکبار قوی کنیم، اظهار داشت: علم اقتدار می آورد لذا نسل جوان جهت مقابله با دشمنان در مسائل علمی باید قیام بکنند همچنین جامعه هرچه از نظر اقتصادی و نظامی قوی تر شود بهتر می تواند روی پای خود بایستد لذا رفع نیازهای علمی، نظامی و اقتصادی موجب استقلال کشور می شود.

 

وی با اشاره به اینکه ما به دنبال جنگ با دنیا نیستیم بلکه قدرت نظامی جنبه بازدارندگی دارد، تصریح کرد: آمریکائی ها در مسائل مختلف همچون 13 آبان دست به تهدید می زنند اما شاهد هستیم در مسائل مختلف همانند حوزه نفتی و بانکی در حال عقب نشینی هستند لذا اگر مقتدرانه در مقابل توطئه دشمنان ایستادگی کنیم، قرآن می فرماید: مکر دشمنان کمترین آسیبی به شما نمی رساند.

 

حجت الاسلام عسکری با بیان این مطلب که برخی افراد می گویند چرا دست از شعار مرگ بر آمریکا بر نمی دارید؟ خاطرنشان کرد: خدواند در قرآن کریم لعنت به ظالمین را تأیید کرده است همچنین خداوند در سوره های مختلفی همچون آیات 10 سوره ذاریات، 19 سوره مدّثر، 4 سوره بروج و سوره های منافقون و مومنون مرگ گفتن به منافقین و ظالمین را بیان می کند.

 

وی ادامه داد: مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر تجاورز، ترور، ظلم، عهدشکنی، جنگ افروزی، تحریم کننده ملت ها است و در همه این تجاوزها و ظلم ها ردپای آمریکا پیداست و تا زمانی که آمریکا در این مسیر حرکت کند این شعار را خواهد شنید و اگر روزی خود را اصلاح کند آن موقع خواهد دید رفتار مردم نیز با آنان عوض خواهد شد.

 

 

پایان پیام/480

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین شیراز زائران اربعین حسینی مرز مهران رای اعتماد مجلس شورای اسلامی اردبیل مجلس راهپیمایی 13 آبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۴۳۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تربیت و پرورش نیرو علیه استکبار جهانی

آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با اساتید حوزه‌های علمیه و روحانیون و کارمندان عقیدتی سیاسی سپاه انصارالرضا علیه السلام گفت: امروز دعوت به مکتب انبیا بر نوع بشر تأثیر گذاشته و تنها جوابگوی بن بست‌های پیش آمده برای بشر، اسلام است.

او با بیان اینکه لحظه‌ای از تربیت و پرورش نیرو علیه استکبار جهانی غافل نشوید، افزود: امروز حوزه‌های علمیه با همه مشکلاتی که دارند مقابل کفر جهانی و استکبار ایستاده اند و این خروش دانشگاه‌های جهانی از آثار یک جمله امام امت است.

آیت الله عبادی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: انسان تشنه علم آفریده شده و می‌خواهد بداند در عمق زمین و آسمان چه وجود دارد و این نیاز فراگیر است و با آن پیوند و تعهد دارد و فلسفه خلقت انسان همین است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه علم را به شیوه‌ای که انبیا گفته اند به دست آورید، گفت: مشکل اصلی دنیای امروز این است که علوم را بر اساس سرگردانی به دست آورده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ۱۲ درصد شرکت‌کنندگان قرآنی مدرک دریافت می‌کنند
  • امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید
  • ضرورت تربیت و پرورش نیرو علیه استکبار جهانی
  • امام جمعه اصفهان: گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود
  • ضرورت توجه جدی به مسائل تربیتی و پرورشی در آموزش‌وپرورش
  • گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود
  • اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب تبیین و نشر داده شود
  • تبیین نگاه قرآنی رهبر معظم انقلاب را نباید در تدوین چند کتاب خلاصه کرد
  • نگاه قرآنی و تفسیری رهبر معظم انقلاب با سخن و کلام ایشان عجین است
  • ۲۳۳ پایان‌نامه مرتبط با کنگره اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه‌ای در حال تدوین است