Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه کاشان با بیان اینکه اجتماع اربعین حسینی چشم همگان را خیره کرد، گفت: شعار "حب الحسین یجمعنا" توطئه های دشمنان را خنثی کرد. ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹ استانها کاشان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی در خطبه های این هفته نماز جمعه کاشان با اشاره به برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی در سال جاری اظهار داشت: این مراسم بسیار باشکوه و با عظمت برگزار شد و میلیون ها انسان در یک گردهمایی چشم همگان را خیره کرده و انگشت به دهان ماندند و دشمنان و جبهه کفر از حسادت خفه شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه کاشان با بیان اینکه در مراسم اربعین از تمامی کشورهای جهان با هر نژاد و قومیت و مذهبی ندای "هل من ناصر ینصرنی" را سر دادند، افزود: ملت ها پیروی از راه امام حسین (ع) و 72 تن یاران آن حضرت را با این حرکت خودجوش اعلام کردند و شعار "حب الحسین یجمعنا" نشان دهنده این مهم بود فلذا تمامی توطئه های دشمنان با این شعار نقش بر آب شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن تفسیر شعار اربعین امسال و ارتباط آن با فرازی از زیارت عاشورا خاطرنشان کرد: مردم کشور عراق با اخلاص تمامی امکانات خود را به میدان آوردند و وحدت خود را با ملت ایران نشان دادند فلذا مردم این کشور باید با روی گشاده و با اخلاص از برادران عراقی خودشان که به جهت زیارت ائمه معصوم (ع) و امامزادگان به ایران سفر می‌کنند، پذیرایی کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان ضمن اشاره به هفته کتاب و کتاب خوانی و انتخاب این شهرستان به عنوان پایتخت کتاب ایران تصریح کرد: نوجوانان و جوانان باید توجه کنند که اسلام مکتب کتاب بوده فلذا آیاتی در قرآن در این خصوص نازل و از ائمه اطهار نیز روایات و احادیثی نقل شده است، از این رو لازم است ساعاتی از شبانه روز را به مطالعه اختصاص دهند.

نمازی ضمن اشاره به شهادت حسین فهمیده و فرمایشات امام راحل در خصوص این شهید ابراز داشت: در روز عید سعید قربان مرحوم شهید آیت الله قاضی اعلام کردند که وی را به مرگ تهدید کردند و شب همان روز در راه برگشت از نماز مغرب توسط منافقان به شهادت رسید.

وی ضمن اشاره به سالروز 13 آبان و وقایع رخ داده شده در این روز بیان کرد: با مقایسه نظام اسلامی و نظام طاغوت در طول این 40 سال متوجه می شویم استکبار بر مسلمانان سلطه داشتند اما این مهم رفته رفته کمرنگ شده به گونه ای که می توان گفت قرن 21، قرن سلطه مستضعفین بر مستکبران به شمار می رود.

انتهای پیام/

R7845/P1361/S6,1369/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۴۴۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب توسعه سیاسی و امنیت ملی رونمایی می‌شود

همزمان با روز ملی ارتش جمهوری اسلامی ایران و برای نخستین بار توسط ستاد برگزاری نماز جمعه شیراز کتاب توسعه سیاسی و امنیت ملی رونمایی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، احمد فخارزاده در نشست خبری رونمایی کتاب توسعه سیاسی و امنیت ملی در شیراز با بیان اینکه رسالت ستاد نماز جمعه تنها به جنبه عبادی آن خلاصه نمی شود و در سایر عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هم فعالیت دارد، اظهار داشت: امروز نگاه افکار عمومی به وظیفه ستاد نماز جمعه فقط برگزاری آیین نماز جمعه است و این گونه تصور می‌شود که این ستاد جز این مهم رسالت دیگری ندارد.

وی با تصریح بر اینکه در مرکز استان امام جمعه وظیفه نمایندگی ولی‌فقیه در استان را نیز دارد و وظایف و فعالیت‌های گسترده‌تر و بیشتری بر عهده اوست، افزود: علاوه بر این، امام جمعه در مرکز استان و شهرستان ها، رئیس شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستان نیز است و علاوه بر رسالتی که در راستای برپایی نماز جمعه دارد، در حیطه فعالیت‌ها و تصمیم‌گیری‌های فرهنگی نیز وظایفی را عهده‌دار است.

رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه شیراز گفت: تاکنون در ستاد نماز جمعه کمتر شاهد رونمایی از کتاب بوده‌ایم و ستاد‌های نماز جمعه چندان به این حوزه ورود نکرده‌اند، لذا معتقدیم رونمایی از کتاب جزئی از حیطه فرهنگی ستاد‌های نماز جمعه است و باید در این حوزه ورود جدی‌تری داشته باشند.

فخارزاده بیان کرد: ستاد نماز جمعه شیراز با ورود به این عرصه به دنبال فراهم کردن زمینه برای شکوفایی استعداد‌های مختلف در تمامی عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی از جمله نویسندگی است که امیدواریم این اقدام در سایر نقاط کشور نیز دنبال شود.

سید نوید اخلاقی، نویسنده کتاب توسعه سیاسی و امنیت ملی نیز در این نشست با بیان اینکه کتاب توسعه سیاسی و امنیت ملی می‌تواند به عنوان یک منبع و مرجع، مورد استفاده و رجوع دانشجویان علوم سیاسی و حقوق به ویژه حقوق اساسی قرار گیرد، گفت: این دومین اثر تولیدی ام پس از کتاب بررسی تطبیقی انتخابات ریاست جمهوری در ایران در سال 1399 است.

وی ادامه داد: در کتاب توسعه سیاسی و امنیت ملی نیز به تحلیل مکاتب سیاسی و سیاست گریزی و برداشت‌های مختلف از عالم سیاست با نگاه علمی پرداخته شده است.

اخلاقی عنوان کرد: از منتقدین منصف و اساتید متخصص تقاضا دارم که این کتاب را نقد کنند، چرا که معتقدم این کتاب می‌تواند در دانشگاه به عنوان یک منبع و مرجع مورد استفاده دانشجویان رشته علوم سیاسی و حقوق به ویژه حقوق اساسی قرار گیرد.

وی گفت: همچنین از علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی دعوت می‌کنم که روز چهارشنبه 29 فروردین ماه در آیین رسمی رونمایی از کتاب توسعه سیاسی و امنیت ملی حضور یابند.

انتهای پیام/424/

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق ، سیلی محکم به اسرائیل و آمریکا
  • کتاب توسعه سیاسی و امنیت ملی رونمایی می‌شود
  • قدردانی علمای اهل سنت خراسان جنوبی از حمله موشکی سپاه
  • تحقق شعار سال با آغاز به کار اولین مجتمع خورشیدی حمایتی متمرکز کشور در استان اصفهان
  • اقدامات جبهه‌های مقاومت برگرفته از مکتب امام حسین (ع) است
  • بدون شک پیروزی نهایی نصیب مظلومان می‌شود
  • اقدامات نظامی ایران با تفکر حسینی صورت می‌گیرد
  • حمله موشکی ایران به اسرائیل در دفاع از امنیت کشور بود
  • از توطئه‌های دشمنان خارجی و عناصر خائن داخلی نباید غفلت کرد
  • رئیس دیوان عالی کشور: از توطئه‌های دشمنان خارجی و عناصر خائن داخلی نباید غفلت کرد