Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه استکبارستیزی یک امر فطری است گفت: همه ملت‌های دنیا خواهان مقابله با مستکبرین و متنفر از قرار گرفتن تحت سلطه استکبار هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ میزگرد «چرایی نام‌گذاری ۱۳ آبان تحت عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی » با حضور با حضور محمدجواد یاری، عباس خسروانی، علی مقدسی، حیدر جهانبخشی و مجتبی صدیقی از کارشناسان سیاسی استان مرکزی به همت پایگاه تحلیلی خبری دیار آفتاب برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی مقدسی کارشناس مسائل سیاسی در این میزگرد؛ ضمن اشاره به عدم انتقال تجارب نسل اول انقلاب به نسل‌های بعدی افزود: اگر نسل‌های بعدی انقلاب می‌دانستند مستشار آمریکایی در قبل از انقلاب اختیاراتش از وزیر مملکت بیشتر بود، خودبه‌خود بعضی شبهات و مسائل دیگر مطرح نمی‌شد.

مقدسی، طبق نقل‌قولی از شهید چمران، اگر سیستمی غربی باشد، حتی اگر مجتهدی هم هدایت آن را بر عهده داشته باشد درنهایت نتیجه قابل‌قبول و اسلامی نخواهد داشت اظهار کرد: برای مثال در حال حاضر نتیجه سیستم آموزشی ما آن چیزی که باید شایسته انقلاب اسلامی باشد نیست. این به دلیل این است که ضرورتی ندیدیم تغییراتی به وجود بیاوریم.

وی  با اشاره به اینکه باید بسیاری از نظام‌های اول انقلاب تغییر پیدا می‌کرد که این کار صورت نگرفته است افزود: اگر در حال حاضر هم می‌خواهیم اصلاحاتی انجام دهیم باید ابتدا آن سیستم‌ها را اصلاح کنیم.

استکبارستیزی یک امر فطری است

مقدسی در بخش دیگری از سخنانش ضمن اضافه کردن این مطلب که استکبارستیزی یک امر فطری است عنوان کرد: همه ملت‌های دنیا خواهان مقابله با مستکبرین و متنفر از قرار گرفتن تحت سلطه استکبار هستند.

وی ادامه داد: اینکه در حال حاضر استکبارستیزی توسط ملت‌های دنیا صورت نمی‌پذیرد به خاطر ترس از هژمونی خودساخته آمریکاست.

این استاد دانشگاه بابیان اینکه مهم‌ترین عامل تقویت استکبارستیزی در بین سایر ملت‌ها الگو قرار دادن ملت ایران است اضافه کرد: کشورهای دیگر وقتی می‌بینند که ایران در علوم هسته‌ای، نانو و ... در حال پیشرفت است و از آن‌ها جلوتریم باعث تقویت خوی استکبارستیزی در آن‌ها می‌شود.

وی افزود: در یک سری حوزه‌های مختلف الگو هستیم و در بعضی دیگر ضعیف عمل کردیم. اگر بتوانیم در تمامی حوزه‌ها قوی عمل کنیم می‌توان باعث گسترش و تقویت هر چه بیشتر استکبارستیزی در ملت‌های دنیا حتی ملل اروپایی شد.

تسخیر لانه جاسوسی اتفاق نمی‌افتاد انقلاب اسلامی باقی نمی‌ماند

این کارشناس مسائل سیاسی با مطرح کردن این سؤال که آیا اگر سفارتخانه آمریکا را تسخیر نمی‌کردیم فضای تقابل مابین دو کشور ایجاد نمی‌شد ادامه داد: جواب این سؤال با استناد به اسناد لانه جاسوسی بسیار آسان است. آمریکا بسیار قبل‌تر از این وقایع تقابل خود را با انقلاب اسلامی و کشور ایران آغاز کرده بود.

وی افزود: چه‌بسا اگر تسخیر لانه جاسوسی اتفاق نمی‌افتاد انقلاب اسلامی باقی نمی‌ماند.

مقدسی اذعان کرد: جریانی در کشور وجود دارد که بیشتر چهل سال اخیر قدرت اجرایی کشور در دستش بوده است. حال به‌جای پاسخگویی در مورد عملکرد خود، که در این مدت که جریان انقلابی کشور توانسته موشک نقطه زن تولید کند اما شما نتوانستید یک پوشک بسازید، می‌خواهد با فرافکنی و بهانه‌جویی بار مسئولیت را از دوش خود بردارد.

این استاد دانشگاه در بخش دیگر سخنانش گفت: بعضی در ایران فکر می‌کنند که تعامل آمریکایی‌ها با ما بر اساس یک معامله بزرگ است درحالی‌که دیدگاه‌ها در آمریکا نسبت به ایران سه دسته است، یکی دیدگاه تقابل نظامی، یکی تقابل نرم و جنگ نرم و دیدگاه دیگر که در اقلیت است دیدگاه معامله بزرگ است که عنوان می‌کند چون ایران از یک حدی فراتر رفته است ما باید وارد یک معامله با ایران شویم.

وی ادامه داد: این دیدگاه در آمریکا آن‌قدر در اقلیت است که فرصت ظهور و بروز نداشته است. برخی افراد در ایران که فکر می‌کنند در حال انجام آن معامله بزرگ هستند در اشتباه به سر می‌برند.

مقدسی اضافه کرد: اگر برجام ازنظر آمریکا معامله بزرگ بود، آن را زیر پا نمی‌گذاشت. در نظر آمریکا این بوده که یک توانمندی را از ایران بگیرد و وقتی این کار را انجام دادند می‌تواند به‌راحتی از برجام خارج شوند، پس این نوع تفکر در مورد آمریکا اشتباه است.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه در رابطه باقدرت رسانه‌ای استکبار این نکته را عنوان کرد: هرچند تا استکبار دارای قدرت رسانه‌ای قوی است ولی با فعالیت روی این موضوع که حرف را چطور، چه موقع و بر اساس کدام قالب و چارچوب بیان کنیم کارکرد.

وی خاطرنشان کرد: این‌که فکر کنیم باید تعداد رسانه‌های ما با رسانه‌های غرب برابری کند کار درستی نیست و نیازی هم نیست. یک موقع یک خط خبری ما می‌تواند کاری کند که تمام جهان از آن مطلع شود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۴۴۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن توطئه جاسوسی آمریکا و اسرائیل را خنثی کرد

به گزارش خبرگزاری سبا یمن یک منبع امنیتی یمن تایید کرد که سرویس‌های امنیتی این کشور توانستند توطئه‌های جاسوسی دشمن آمریکایی و اسرائیلی را خنثی کنند.

براساس گزارش المیادین، این منبع توضیح داد که سرویس‌های امنیتی فردا در بیانیه‌ای رسمی جزئیات بیشتری در مورد توطئه‌هایی که خنثی شده‌اند را فاش خواهند کرد.

نکته قابل توجه این است که یمن از طریق عملیات علیه مناطق اشغالی در عمق اراضی اشغالی فلسطین و هدف قرار دادن کشتی‌های صهیونیست و کشتی‌هایی که به مقصد اراضی اشغالی حرکت می‌کنند، یک جبهه حمایتی برای غزه است.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن چند روز پیش از آغاز اجرای مرحله چهارم تشدید تنش در پاسخ به ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر داد.

سریع تصریح کرد: این مرحله شامل هدف قرار دادن تمامی کشتی‌هایی که ممنوعیت ناوبری رژیم صهیونیستی را نقض می‌کنند و کشتی‌هایی که از دریای مدیترانه عازم بنادر فلسطین اشغالی هستند در هر منطقه‌ای که نیرو‌های مسلح یمن به آن دسترسی داشته باشند، است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و اسرائیل در یمن
  • رهبر انقلاب: آنچه امروز در غزه اتفاق می‌افتد، راه را نشان خواهد داد
  • جزئیات خنثی‌سازی عملیات جاسوسی آمریکا و اسرائیل در یمن
  • رهبر انقلاب: اگر کمک آمریکا نبود رژیم صهیونیستی قدرت و جرات این رفتارهای وحشیانه را داشت؟ /حج امسال، حج برائت است
  • خیز کشتی گیر ایران برای کسب تنها سهمیه باقی مانده المپیک پاریس
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • یمن توطئه جاسوسی آمریکا و اسرائیل را خنثی کرد
  • شکست جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • نادال: همه چیز از نو شروع می‌شود
  • آرتتا: آرزوی قلبی‌ام امتیاز از دست دادن سیتی است