Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-27@07:12:52 GMT

معامله قرن روی دیگر بیانیه بالفور است

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۴۴۸۴۵

به گزارش سرويس يين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از روزنامه الحیات ، ­دو جنبش فلسطینی حماس و فتح تأکید کردند معامله قرن ( توطئه جدید صهیونیستها و آمریکا علیه آرمان فلسطین ) روی دیگر بیانیه بالفور است.
روزنامه الحیات چاپ لندن نوشت: دو جنبش فتح و حماس با اشاره به اینکه معامله قرن روی دیگر بیانیه بالفور و تکمیل کننده آن است، تأکید کردند که مقاومت تنها راه برای بازگرداندن حقوق ملت فلسطین در داخل و خارج است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جنبش فتح در بیانیه ای به مناسبت یکصد و یکمین سالگرد صدور بیانیه بالفور، آن را جرمی تاریخی و جنایت ترور و کشتار حقوق سیاسی و انسانی ملت فلسطین در روز روشن دانست و از آمریکا خواست به عنوان اقدام عملی برای عذرخواهی از جنایتی که یکصد و یکسال پیش مرتکب شد، کشور مستقل فلسطین را به پایتختی شرق قدس به رسمیت بشناسد.
فتح در بیانیه خود تأکید کرد: «منطق نیروی استعماری که بیانیه بالفور را تحمیل کرد و آن را برای تأسیس رژیمی استعمارگر و شهرکساز در سرزمین ما پیش برد، تا ابد پایدار نخواهد ماند. ملت فلسطین قطعا توانایی ایستادگی و پایداری و ادامه مبارزه برای مقاومت در برابر طرحها و نقشه های بیانیه بالفور دوم یا همان معامله قرن را دارد. این طرح که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از طریق آن می کوشد با به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر و از بین بردن مسئله پناهندگان فلسطینی و تأیید بی حد و مرزش از استعمار و شهرکسازی و تداوم اشغالگری، بیانیه بالفور انگلیسی را تکمیل کند».
در همین راستا، جنبش حماس نیز با صدور بیانیه ای تأکید کرد بیانیه بالفور و معامله قرن دو روی یک جنایت هستند. این جنبش افزود توطئه علیه آرمان فلسطین، از طریق سکوت بین المللی و همکاری با رژیم اشغالگر صهیونیستی و همچنین از طریق اجرای معامله قرن در ارتباط با از بین بردن آرمان فلسطین، از زمان بیانیه بالفور تا به امروز ادامه داشته است.
جنبش حماس همچنین در بیانیه خود تأکید کرد که حق بازگشت پناهندگان، حقی ثابت و مقدس و غیر قابل مذاکره است و هیچ یک از راه حلهای جزئی دیگر مانند محلی سازی و میهن جایگزین، قابل قبول نیست.
حماس همچنین خاطر نشان کرد که پایبندی به همه انواع مقاومت، تنها گزینه راهبردی است که می تواند رژیم اشغالگر را بازدارد و حقوق سلب شده را بازگرداند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: فتح حماس بيانيه بالفور سازش مقاومت فلسطين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۴۴۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین میزبان مذاکرات آشتی میان حماس و فتح خواهد بود

جنبش‌های حماس و فتح و یک دیپلمات در پکن عصر جمعه اعلام کردند که چین میزبان مذاکرات آشتی داخلی میان گروه‌های فلسطینی خواهد بود.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز به نقل از ۲ مقام در جنبش‌های فتح و حماس گزارش داد که ریاست هیئت حماس برعهده موسی ابومرزوق، عضو دفتر سیاسی این جنبش و ریاست هیئت جنبش فتح برعهده عزام الاحمد، یکی از اعضای کمیته مرکزی این جنبش است.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک دیپلمات در پکن که اشاره‌ای به نامش نشده است، گزارش داد که این مذاکرات با هدف حمایت از تلاش‌ها در راستای آشتی میان ۲ جنبش فتح و حماس انجام می‌شود.

پیشتر مسکو میزبان نشست مشابهی در اواخر ماه فوریه برای رایزنی درخصوص تشکیل دولت وحدت ملی فلسطین و بازسازی نوار غزه بود.

یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس پیشتر به شبکه المیادین اعلام کرد که این جنبش با دعوت چین از همه جناح‌های فلسطینی برای حضور در نشستی تحت عنوان «آشتی ملی» موافقت کرده است.

پس از آنکه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در ۱۸ آوریل گفت که ایالات متحده باید از قطعنامه سازمان ملل برای آتش‌بس در نوار غزه حمایت کند، مقامات چینی به طور فزاینده‌ای به تجاوزات مداوم اشغالگران به نوار غزه پرداخته‌اند.

وزیر خارجه چین با تکرار درخواست‌های پکن برای «آتش‌بس فوری»، جنگ اسرائیل علیه غزه را «تراژدی برای بشریت و ننگ تمدن» توصیف کرد.

در ماه مارس گذشته، ژانگ جون، نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد بر لزوم توقف حمله به غزه و توقف آسیب‌های وارده به غیرنظامیان تاکید کرد.

وی خواستار «لزوم رفع محاصره تحمیلی غزه و برداشتن موانع ورود اقلام بشردوستانه و اطمینان از ورود آنها به مقدار کافی به غزه» شد.

شی جینپینگ رئیس‌جمهور چین نیز خواستار برگزاری «کنفرانس بین‌المللی صلح برای حل مناقشه» شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پاسخ رژیم صهیونیستی را در مورد مذاکرات دریافت کردیم
  • چین میزبان مذاکرات آشتی میان حماس و فتح می شود
  • چین میزبان مذاکرات آشتی میان حماس و فتح خواهد بود
  • جنبش انصارالله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • جنبش انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • حماس: از خواسته‌های خود کوتاه نخواهیم آمد/تحرکات دشمن شکست خورده است
  • حماس: تعطیلی مسجدالاقصی، مشروعیتی به اسرائیل نمی‌دهد
  • تکذیب انتقال حماس به کشورهای دیگر از سوی سخنگوی این جنبش
  • بیانیه مهم ۲۸ ماده‌ای جمهوری اسلامی ایران و پاکستان