Web Analytics Made Easy - Statcounter


عضو هیئت رئیسه اتاق ایران گفت: ما در اتاق ایران طرحی را در حال بررسی و تصویب نهایی داریم تا با مصوبه دولت و مجلس نحوه محاسبه سود و بهره بانکی مورد بازنگری قرار گیرد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حسین پیرموذن در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار کرد: ما در این جلسه با دعوت از فعالان بخش خصوصی در حوزه معدن و صنعت سعی می‌کنیم تا درددل‌های آنها را بشنویم تا از طریق دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و اتاق بازرگانی برخی از موانع و مشکلات صنعتگران و تولیدکنندگان را برطرف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: ما باید گزارشی را از عملکرد 6 ماهه شورا به دبیرخانه مرکزی ارائه کنیم تا خروجی و نتیجه مصوبات در این جلسات مشخص و روشن باشد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: کشت و صنعت مغان مطالبات چغندرکاران را به شکل کامل و 100 درصد پرداخت کرد و در حال حاضر این بنگاه اقتصادی عظیم هیچ بدهی به کشاورزان و چغندرکاران ندارد.  
پیرموذن بیان کرد: از طریق کمیته تسهیل و کارگروه‌های فنی طرح‌های ارائه شده به سیستم بانکی برای پرداخت تسهیلات مورد دقت نظر قرار گرفته و امیدواریم براساس آئین‌نامه‌های ستاد تسهیل و کمیته‌های شکل گرفته ایرادات و اشکالات برطرف شود.
وی تصریح کرد: با توجه به ابلاغ بخشنامه پیمان‌سپاری ارزی و برخی نارضایتی صادرکنندگان از بابت دریافت نکردن جوایز صادراتی و همچنین برگشت ارز حاصل از صادرات ما پیشنهاد کردیم تا همچون گذشته از طریق برگ سبز صادرات تجار مورد حمایت و توجه قرار گیرند.
عضو هیئت رئیسه اتاق ایران بیان کرد: ما همچنان مشکل انتقال ارز را به داخل کشور داریم و تصمیم بر این شده تا همچون زمان تحریم اول این برگ سبز صادرات در اختیار تجار قرار گیرد تا معامله‌ها به شکل قانونی انجام شده و از قاچاق ارز و برخی رانت‌ها پیشگیری شود.
پیرموذن ادامه داد: البته قرار است در دیداری که استاندار اردبیل با رئیس کل بانک مرکزی خواهد داشت ارزی از محل سامانه نیما برای واردات مواد اولیه در اختیار تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی قرار گیرد.
وی همچنین به مشکل عمده تولیدکنندگان در عقد قرارداد با بانک‌ها و نحوه محاسبه بهره و سود بانکی اشاره و خاطرنشان کرد: ما در اکثر پرونده‌های کمیته حمایت قضائی از تولیدکنندگان با این مشکل روبرو بودیم که قرار شد براساس آئین‌نامه جدید نحوه محاسبه سود و بهره بانکی مورد بازنگری قرار گیرد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل به مشکلات متعدد واحدهای صنعتی و معدنی اشاره و اظهار کرد: فعالان بخش معدن از مظلومیت خاصی رنج می‌برند به طوری که تصمیم گرفتیم هفته آینده خانه معدن را در این استان راه‌اندازی کنیم تا با برپایی خانه معدن حق و حقوق واقعی فعالان این بخش مورد توجه و پیگیری جدی قرار گیرد.
پیرموذن خواسته اصلی معدن‌کاران را تسهیل فرآیند تصمیم‌گیری مسئولان و پاسخ به استعلامات با تشکیل پنجره واحد در این حوزه اعلام کرد و افزود: ما جمع‌بندی این جلسه را به عنوان پیشنهادات استان اردبیل به شورای گفتگوی ملی خواهیم برد تا در تصویب و اجرایی شدن آنها اقدام اساسی را انجام دهیم. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی حقوق دولت و مجلس رئیس کل بانک مرکزی قاچاق معدن راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۴۴۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ محمدجعفر عظمائی افزود: ۴۹ فقره پروانه بهره‌برداری معدن (بهره‌برداری از معدن جدید) با میزان سرمایه‌گذاری حدود ۲۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۲۰۰ نفر در سال گذشته صادر شده که درمقایسه با سال ۱۴۰۱ افزایش ۵۳ درصدی داشته است.

وی گفت: پارسال ۲۹ فقره گواهی کشف معدن با مساحت حدود ۱۶۲ کیلومتر مربع صادر شده است که درمقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳برابر در مساحت افزایش یافته که این موضوع نیز افزایش علاقه مندی برای توسعه فعالیت‌های معدنی در استان را نشان می‌دهد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به احیا و فعال سازی ۳۰ معدن در سال ۱۴۰۲ افزود: پارسال حدود ۲.۳ همت حقوق دولتی معادن در این استان وصول شد.

دیگر خبرها

  • تجهیز اتاق عمل بیمارستان زرقان به میکروسکوپ چشم پزشکی
  • نرخ بهره بین بانکی تغییر کرد + جزییات
  • راه‌اندازی مرکز زنجیره سرمای واکسن با اعتبار ۱۳ میلیارد در زاهدان
  • رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی است/ احتمال کاهش محدوده طرح