Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام امان الله حسینی صدر در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر یاسوج افزود: روز ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز است که در این روز مبارزه با استکبار جهانی به نسلهای جوان ما رسیده است.

وی بیان داشت: تا زمانی که باطل وجود دارد و  استکبار برتری طلب است و می خواهد ثروت دنیا را استعمار کند، مستضعفین دنیا نیز مبارزه خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی صدر با بیان اینکه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا حرکت بزرگی بود، گفت: امام خمینی(ره) این حرکت را انقلاب دوم نام نهادند که چهره عناصر لیبرالی را که در دولت نفوذ کرده بودند افشا و به مردم معرفی کرد.

وی اظهار داشت: تسخیر لانه جاسوسی، شکست خنثی سازی تهدیدات آمریکا علیه ایران و به هم زدن موازنه دو قدرت استعماری در منطقه بود.

حسینی صدر تصریح کرد: ایستادگی و مقاومت ملت ایران در برابر آمریکا و غرب ایستادگی در برابر ظلم و استکبار است و استکبار تا کنون هر کاری که می توانسته بر علیه ملت ما انجام داده است.

وی افزود: یقین بدانید که همواره شکست با جبهه باطل است و مبانی سیاسی اندیشه امام نیز بر چند اصل استوار است که اولین اصل آن این بود که امام فقط برای خدا با استکبار مبارزه می کرد نه برای قدرت و تصاحب مقام.

حسینی صدر تصریح کرد: پیوستگی و دائمی بودن مبارزه از مبانی سیاسی اندیشه امام خمینی(ره) است و مبارزه با استکبار در قرآن نیز بیان شده است و این مبارزه تا پیروزی نهایی ادامه دارد.

امام جمعه موقت شهر یاسوج در بخش دیگری از خطبه ها با بیان اینکه همواره باید تقوا پیشه کرد و برای زندگی پس از مرگ آماده بود، گفت: ما باید همواره اندوخته ای برای آخرت خود فراهم کنیم و زرق و برق دنیا ما را از آخرت غافل نکند.

حسینی صدر افزود: در آخرت آنچه که مورد سوال قرار می گیرد، حلال و حرام بودن مال و اموال است و حق الناس، پس این دنیا مزرعه و جایگاه عمل برای آخرت است و باید به گونه ای عمل کنیم که گویی فردا مسافر آخرت خواهیم بود.

وی اظهار داشت: امام حسن مجتبی به یکی از یارانش به اسم جناده می فرمایند که از نافرمانی و گناه بپرهیزیم و خود را ملزم به پیروزی فرمانهای خدا و پیامبر  کنیم و عزت برای مسلمانان است حتی اگر هیچ چیزی از دنیا نداشته باشند.

حسینی صدر با بیان اینکه اطاعات از پیامبر اکرم(ص) مساوی با اطاعات از خداوند است، گفت: اگر انسان اهل معصیت نباشد همه عزت برای اوست و هر انسانی که مطیع امر خداوند باشد، دعاهایش نیز اجابت می شوند.

امام جمعه موقت شهر یاسوج بیان داشت: انسانهایی که مطیع امر خداوند باشند خداوند به آنها عزت می دهد.

حسینی صدر همچنین در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله ملک حسینی (ره) اظهار داشت: آیت الله ملک حسینی از شاگردان امام خمینی (ره) و از مفاخر کشور و استان بودند که در مکتب ایشان رشد کردند.

وی افزود: ایشان از عالمان ماهر در فقه اسلام و از نام آوران حوزه علمیه بود که زحمات فراوانی برای استان کشید.

امام جمعه موقت شهر یاسوج همچنین در بخش دیگری از خطبه های این هفته شهر یاسوج با اشاره به حرکت عظیم مردم در اربعین حسینی تصریح کرد: این حرکت و همایش در تاریخ بشریت مشابهی ندارد و این امر فقط برای کسانی اتفاق می افتد که مطیع و مومن به خدا باشند.

حسینی صدر افزود: در اربعین حسینی شیعیان از سراسر جهان خود را به کربلا می رسانند.

وی اظهار داشت: اربعین حسینی حماسه ای است که مردمی و خود جوش بوده و از ۱۴۰۰ سال پیش تاکنون در تاریخ ماندگار شده است.

امام جمعه موقت شهر یاسوج بیان داشت: جامعه شیعه در این مدت به یاد حضرت زینب این راهپیمایی را برگزار می  کردند و بسیاری نیز می خواستند این مراسم را تحت شعاع قرار دهند و حتی بنی امیه جشنهای خود را در ایام محرم انجام می دادند و برخی از سلاطین نیز آب را منحرف می کردند و حرم را شخم می زدند که آثاری از این تربت نباشد امام همانگونه که می بینید حق همواره بر باطل پیروز می شود و امروز جمعیت میلیونی شیعیان در اربعین حسینی بیانگر این مهم است.

حسینی صدر ایجاد وحدت میان امت اسلامی را از پیامدهای این حرکت عنوان کرد و گفت: همه افراد در این حضور حسینی در کنار هم بودند و هیچکس به قومیت و نژاد کاری نداشت و همه در زیر پرچم امام حسین (ع) گرد آمده بودند.  

کد خبر 4447690

منبع: مهر

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه یاسوج اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی مرز مهران بوشهر گرگان مشهد موکب شیراز شهرکرد کرمانشاه سنندج زائران اربعین سانحه تصادف مرز شلمچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۴۴۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد

امام جمعه فردیس گفت: برای بزهکاری‌های اجتماعی باید به جای درمان به دنبال پیشگیری باشیم و ورزش یکی از بهترین راهکارهای پیشگیری از جرائم است.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در البرز اظهار کرد: مسئله ورزشی در کاهش آسیب‌های اجتماعی حائز اهمیت است و انتظار داریم مدیران شهری در راستای توسعه فضای ورزشی اقدام کنند.

وی افزود: یکی از نیازهای اساسی ما تفریحات سالم است، از ائمه اطهار روایات فراوان داریم که اوقات خود را به سه قسمت تقسیم کنند که یک بخش آن تفریح است، اگر تفریحات سالم وجود نداشته باشد، بدن توان لازم را نخواهد داشت.

امام جمعه فردیس خاطرنشان کرد: برای بزهکاری‌های اجتماعی به جای درمان باید دنبال پیشگیری باشیم، ورزش یکی از بهترین راهکارهای پیشگیری از جرائم است.

حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: اگر هزینه‌ها را در آموزش و پرورش درست صرف می‌کردیم، نیازی به هزینه در زندان‌ها نداشتیم، ورزش یکی از هزینه‌های یک سرمایه‌گذاری طولانی مدت است.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های زیادی در شهرستان فردیس وجود دارد، البته کمبود امکانات نیز در این خصوص مشهود است که باید با همدلی رفع شود، تمام توقع ما نباید از بخش دولتی باشد، بلکه باید به بخش خصوصی در این زمینه توجه کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فردیس تصریح کرد: ورزش باید همراه با اخلاق باشد، امروز جامعه ما نیاز به جهان پهلوان تختی‌ها دارد و نباید فراموش کنیم که ورزش باید توام با اخلاق باشد.

کد خبر 749249

دیگر خبرها

  • کارنامه و کتابشناسی شهیدمطهری؛ از مشهد و قم تا مبارزه با مارکسیسم
  • راه مبارزه با ناامیدی جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف است
  • مبارزه بوکس مایک تایسون با جیک پل رسما کلید خورد
  • امام خطر اسراییل و استکبار جهانی را به بشریت گوشزد کرد
  • نگارش داستان امام قلی خان قهرمان مبارزه با استعمار در خلیج فارس
  • احداث ۴ شبستان جدید در آستان حسینی
  • روز خلیج فارس نماد استقلال، هویت ملی و استکبار ستیزی ملت ایران است
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • سکوت رژیم‌های خودکامه عربی در برابر کنشگری پیرامون آرمان فلسطین
  • اگر مطهری و مبارزه او با تحجر ادامه داشت...