Web Analytics Made Easy - Statcounter

درپی آزادی کشیش آمریکایی از زندان ترکیه، وزیر کشور و دادگستری این کشور از لیست تحریم‌های مگنیتسکی آمریکا خارج شدند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز (جمعه) دو وزیر کشور و دادگستری ترکیه را از لیست تحریم‌های خود خارج کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» طبق اعلامیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، «سلیمان سویلو» وزیر کشور و «عبدالحمید گل» وزیر دادگستری ترکیه از لیست تحریم‌های مگنیتسکی ایالات متحده خارج شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مقابل این اقدام آمریکا، ترکیه نیز تحریم‌های تلافی‌جویانه‌ای را که علیه «رایان زینک» وزیر کشور و «جف سشنز» وزیر دادگستری آمریکا و همچنین محصولات الکترونیکی این کشور اعمال کرده بود، لغو کرد.

این دو وزیر ترکیه‌ای در تاریخ ۱۰ مرداد به خاطر دست داشتن در ماجرای بازداشت «اندرو برانسون» کشیش آمریکایی در این کشور، از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم شده بودند.

برانسون در اکتبر سال ۲۰۱۶ به اتهام همکاری با سازمان گولن و عاملین کودتای نافرجام ۱۵ جولای همان سال، توسط نیرو‌های امنیتی ترکیه بازداشت شد. روزنامه «واشنگتن پست» در تاریخ ۵ مرداد به نقل از منابع آگاه مدعی شده بود که رئیس‌جمهور آمریکا با همتای ترکیه‌ای خود توافق کرده تا در ازای آزادی «ابرو اوزکان» فعال ترکیه‌ای بازداشت شده در فلسطین اشغالی، برانسون نیز آزاد شود.

وی در تاریخ ۲۰ مهر از بازداشت خانگی آزاد شده و به دلیل گذارندن حدود ۳ سال حبس، توانست از ترکیه خارج شده و به آمریکا بازگردد. «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از ترکیه به خاطر این اقدام تشکر کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه وزیر دادگستری ترکیه خروج از لیست تحریم لیست تحریم آمریکا و ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۴۷۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آستین: نیرو‌های روسیه در نیجر به نیرو‌های آمریکایی دسترسی ندارند

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده تایید کرد که نیرو‌های روسیه در همان پایگاهی در نیجر مستقر هستند که سربازان آمریکایی هستند. وی خاطرنشان کرد: روس‌ها در یک مجتمع جداگانه هستند و به نیرو‌های آمریکایی یا تجهیزات ما دسترسی ندارند.

اوایل روز جمعه، خبرگزاری روسی ریا نووستی به نقل از یک مقام پنتاگون اعلام کرد که روسیه و آمریکا تا زمانی که نیرو‌های آمریکایی از نیجر خارج شوند، پایگاه هوایی ۱۰۱ را به اشتراک می‌گذارند. این رسانه گزارش داد که نیرو‌های روسیه در این مدت برای "آموزش نیرو‌های محلی در مبارزه با تروریسم" وارد شدند.

اخیرا یک منبع دولتی در کشور نیجر تاکید کرد که واشنگتن باید یک جدول زمانی را برای خروج نیرو‌های آمریکایی از نیجر ارائه کند و نیرو‌های خود را از این کشور آفریقایی خارج کند. پس از لغو قرارداد همکاری نظامی با آمریکا، نیرو‌های آمریکایی دیگر حق انجام هیچ گونه آموزش یا تحرکی در خاک نیجر را ندارند و لغو این توافق به معنای ممنوعیت همه فعالیت‌های آنهاست. اخیرا، سخنگوی پنتاگون با اشاره به اینکه پنتاگون مذاکرات با نیجر را برای حفظ نیروهایش در این کشور آغاز کرده تاکید کرد که ایالات متحده به ماموریت خود برای مبارزه با تروریسم در منطقه ساحل، به رغم تایید خروج نظامی خود از نیجر، ادامه خواهد داد.

گاردین پیش از این گزارش داد که ایالات متحده بیش از هزار نفر از نیرو‌های خود را از نیجر خارج خواهد کرد. این اقدام، یک پیروزی استراتژیک برای روسیه خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • تلاش سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت نتانیاهو
  • آستین: نیرو‌های روسیه در نیجر به نیرو‌های آمریکایی دسترسی ندارند
  • اسرائیل خطاب به آمریکا: حکم بازداشت «نتانیاهو» صادر شود، تشکیلات خودگردان تنبیه می‌شود!
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • ۲۱۰ نفر در اعتراضات روز کارگر ترکیه بازداشت شدند
  • مقام ارشد حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • دستگیری ۴۱ مظنون داعشی در ترکیه
  • فعال حقوق بشر سخنرانی وزیر دفاع آمریکا را بر هم زد
  • ترکیه ده‌ها نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرد