Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- با اعلام بازگشت دور دوم تحریم های واشنگتن علیه ایران، رئیس جمهوری آمریکا پیامی منتشر کرد که از سوی منتقدان آمریکایی انزجار آور توصیف شد.

به گزارش جمعه شب ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پیامی در حساب رسمی توئیتر خود منتشر کرد که به بازگشت تحریم های واشنگتن علیه ایران اشاره دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ترامپ در این پیام، تصویری از خود منتشر کرده که روی آن نوشته است «تحریم ها در راهند؛ 5 نوامبر».
ریچارد نفیو معاون وزیر خارجه دولت باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا که از طراحان تحریم های این کشور علیه ایران است، این اقدام ترامپ را منزجر کننده توصیف کرد.
وی در پیامی توئیتری نوشت: صادقانه بگویم، این (پیام) منزجرکننده است. من مدتی طولانی به صورت مستقیم مسئول تحریم های آمریکا علیه ایران بودم. من به پیشرفت، طراحی و کاربرد این تحریم ها احساس غرور می کردم اما لذت نمی بردم.
نفیو افزود: چنین کاری رقت انگیز است و هزینه های انسانی بسیاری را (بر آمریکا) اعمال می کند. لطفا این مساله را جدی بگیرید.
مایک پمپئو و استیو منوچین وزیران خارجه و خزانه داری آمریکا جمعه شب اعلام کردند که دور دوم تحریم های این کشور علیه ایران از دوشنبه 5 نوامبر (14 آبان ماه) اعمال می شود.
با این حال پمپئو گفت که 8 کشور برای دوره ای 6 ماهه از تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران معاف می شوند و پس از آن تمدید این معافیت بررسی خواهد شد.
وزیر خزانه داری آمریکا نیز با بیان اینکه 700 فرد و نهاد ایرانی دیگر در فهرست سیاه تحریم ها قرار خواهند گرفت، افزود که دسترسی ایران به سیستم مالی بین المللی سوئیفت قطع می شود.
شبد**9416**1010

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي دونالد ترامپ تحريم هاي آمريكا ريچارد نفيو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۴۷۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به برخورد تهاجمی با زنان در آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر، کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر، با انتشار تصاویری از برخوردهای خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با زنان و دختران معترض در دانشگاه‌های آمریکا در شبکه اجتماعی ایکس، به اظهارات دو رو و متزورانه رئیس‌جمهور این کشور درباره زنان و دختران ایرانی پرداخت.

متن این پیام به شرح زیر است:

حقوق بشر آمریکایی: پیام نوروزی بایدن: آمریکا همچنان در کنار زنان شجاع ایرانی خواهد ایستاد، زنانی که برای آزادی‌های خود مبارزه می‌کنند و ما به همراه شرکایمان، مقام‌های ایرانی را در قبال نادیده گرفتن حقوق بنیادین بشر پاسخگو خواهیم کرد!

چه کسی به داد زنان و دختران آمریکایی می‌رسد…

کد خبر 6097764

دیگر خبرها

  • غریب‌آبادی: چه کسی به داد زنان و دختران آمریکایی می‌رسد
  • واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به برخورد تهاجمی با زنان در آمریکا
  • سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی
  • سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی + ویدئو
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • رمزگشایی از تشدید فشارهای لابی اسرائیل علیه موسویان/ مقاله تند جروزالم‌پست علیه دیپلمات پیشین ایرانی
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • آیت‌الله حسینی همدانی: هنوز سران بعضی کشورها که باید در خط مقدم مبارزه با اسرائیل باشند خوابند/ دانشجویان باطن حقوق بشر آمریکایی را نمایان کردند/ هیچ‌کدام از رسانه‌هایشان نمی‌توانند برخورد پلیس را عادی جلوه دهند
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران/ پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟