Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسلام آباد - ایرنا - «محمد عبدالله حمیدگل» دبیرکل جنبش جوانان پاکستان و فرزند ژنرال «حمید گل» رئیس پیشین سازمان اطلاعات محرمانه ارتش پاکستان شامگاه جمعه از یک حمله تروریستی جان سالم به دربرد.

به گزارش جمعه شب ایرنا، برخی منابع خبری پاکستان در خبری فوری اعلام کردند که «عبدالله گل» که در تشکیل گروه «طالبان» نقش مهمی داشت، از یک سوء قصد در اسلام آباد پایتخت این کشور، جان سالم به در برده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این منابع گزارش دادند که «حمید گل» در «شاهراه اکسپرس» و در مسیر بازگشت از اسلام آباد به منزل مسکونی خود در شهر «راولپندی» از سوی راکبان موتورسیکلت مورد هدف قرار گرفته است.
بر اساس این اخبار، مظنونان تروریست پس از حمله متواری شده اند ولی به وی آسیبی نرسیده است.
به گفته برخی منابع خبری، ژنرال «حمید گل» رئیس پیشین سازمان اطلاعات محرمانه ارتش پاکستان که در تشکیل طالبان نقش مهمی داشته است، بسیاری از اسرار ارتش در زمان تشکیل طالبان و پیش از مرگ خود را به پسرش منتقل کرده است.
ژنرال حمید گل، سه سال پیش به مرگ طبیعی درگذشت.
این حمله تروریستی زمانی اتفاق می افتد که «سمیع الحق» پدر معنوی طالبان و رهبر جمعیت علمای اسلامی شاخه سمیع، لحظاتی پیش در شهر راولپندی در یک حمله ترور شد.
فیاض الحسن چوهان وزیر اطلاعات ایالت خیبر پختونخوا پاکستان گفته است که در تازه ترین تحقیقات به عمل آمده، قتل رهبر جمعیت علمای اسلام شاخه سمیع در نتیجه اختلافات خانوادگی و طایفه ای صورت گرفته است ولی تحقیقات از سوی سازمان‌های امنیتی پاکستان همچنان ادامه دارد.
بر اساس برخی اخبار منتشر شده در شبکه های مجازی پاکستان، اینکه فرزند تشکیل دهنده گروه طالبان و پدر معنوی طالبان در یک روز مورد حمله قرار می گیرند، جای سئوال دارد.
شبد**آساق**6125**1379

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي احزاب پاكستان سوء قصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۴۷۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل اولین قرارگاه جوانی جمعیت در شهرستان اردکان

سبزواری فرماندار شهرستان اردکان گفت: اولین قرارگاه جمعیت شهرستان اردکان تشکیل و گزارشات دستگاه‌های اجرایی در رابطه با موضوع حمایت از قانون جوانی و جمعیت ارائه شد.

وی افزود: بحث فرهنگ سازی در حوزه جمعیت که این فرهنگ باید از عموم مردم شروع و دستگاه‌های متولی و دستگاه‌های دولتی موظفند که موانع را در اتاق بحث جمعیت برطرف کنند از نکاتی بود که در این جلسه مطرح شد.

فرماندار اردکان در رابطه با تکالیفی که دستگاه‌ها داشتند ادامه داد: انصافا در بررسی که امروز انجام شد حوزه شهرداری اردکان اقدامات خوبی را انجام داده از جمله سلسله نشست‌هایی با نام عشق و شیرینی برای زوج‌های جوان، برنامه‌هایی به صورت کارگاهی در حوزه بهداشت و درمان انجام شده است

سبزواری گفت: در حوزه ورزش و جوانان هم یک مشکلی که ما داریم اینست که سمن‌های تخصصی جوانان در حوزه جمعیت سمنی نداریم یک ثمن بیشتر نیست این سمن‌های تخصصی و سازمان‌های مردم نهاد باید افزایش پیدا کند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • روایت تسنیم از نشست خبری امام‌جمعه خرم‌آباد+فیلم
  • تشکیل اولین قرارگاه جوانی جمعیت در شهرستان اردکان
  • انیس: آمریکا در قضیه فلسطین خصومت خود را با اسلام نشان داد
  • بادامچیان: انتخاب اصلح از بین افراد موجود یک تکلیف و وظیفه است
  • جلسات قالیباف و رقبایش با منتخبان مجلس دوازدهم به روایت فرید موسوی /فعلا خبری از مرامنامه و مانیفست نیست
  • فوری | حمله خونین افراد مسلح به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • توافق مهم ضد تروریستی ایران و پاکستان چه بود؟ | محل استقرار افسران رابط نظامی مشخص شد
  • آشنایی با حریفان جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است