Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@02:08:25 GMT

وضعیت پایانه برکت در مرز مهران

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۴۷۹۱۵

‍‍‍‍‍‍

دریافت 20 MB

به گزارش خبرنگار مهر، امروز جمعه پایانه برکت مملو از اتوبوس برای جابجایی زوار اربعین که  در حال برگشت به کشور از مرز مهران هستند، شده است.

طبق گفته مسئولان استان ایلام هیچ گونه مشکلی برای جابجایی زوار وجود ندارد و اتوبوس به اندازه کافی در پایانه وجود دارد.

براساس گزارش دستگاه های ترددشمار طی ۶۰ ساعت گذشته چهار هزار و ۴۴۳ دستگاه اتوبوس برای جابجایی زوار وارد پایانه برکت شده و تعداد پنج هزار و ۴۰۰ دستگاه اتوبوس نیز از این پایانه خارج شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کد خبر 4447881

منبع: مهر

کلیدواژه: اتوبوس اربعین 97 مرز مهران اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی مرز مهران بوشهر گرگان مشهد موکب شیراز شهرکرد کرمانشاه سنندج خطبه های نماز جمعه زائران اربعین سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۴۷۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا ناوگان اتوبوس برون‌شهری در نوروز پاسخ‌گوی نیاز مسافران خواهد بود؟

طی سال های اخیر با توجه به  افزایش تقاضا در ایام پیک سفر،  بلیت در ناوگان مختلف حمل ونقلی با تغییر قیمت روبرو شده است. در این شرایط بسیاری از افراد ترجیح می دهند که از ارزان ترین ناوگان حمل‌ونقلی که اتوبوس است استفاده کنند. این در حالی که بلیت اتوبوس هم مانند سایر ناوگان حمل ونقلی  در ایام نوروز بسیار کمیاب شده و بسیاری مسافران چندین روز در پایانه های مختلف به دنبال خرید بلیت برای  سفر به شهرهای خود هستند.

در حال حاضر افزايش ميزان تقاضای خرید بليت اتوبوس در برخی از مسيرها باعث شده كه  خرید حضوری  با  سختی انجام شود و بسیاری از مسافران ساعت ها در پایانه ها معطل بمانند.

در همین رابطه اسدی یکی از مسافران مسیر تبریز به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از چند روز گذشته  به دنبال بلیت اتوبوس از تهران به تبریز در چند پایانه مسافری آزادی، بیهقی و جنوب بوده ام اما متاسفانه به هر باجه ای مراجعه می کردم با پاسخ  بلیت نداریم روبرو می‌شدم و در نهایت از طریق  لیست انتظار  توانستم بلیت پیدا کنم.

او بیان کرد: در سال های گذشته هر زمانی که به پایانه مراجعه می‌کردم بلیت وجود داشت اما در یکی دو سال گذشته در روزهای پیک سفر که به پایانه مراجعه می کنم بلیت وجود ندارد و تنها در برخی از ایامی که پیک سفر نیست بلیت پيدا می شود.

همچنين هاشمی یکی دیگر از دانشجویان  که هر ماه از تهران به اصفهان می رود به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به تعطیلی دانشگاه ها برای رفتن به شهر خود  اقدام کردم و به دلیل هزینه ها مجبور هستم از  ناوگان حمل ونقل جاده ای و اتوبوس های برون شهری استفاده کنم اما در این ایام به دلیل نبود اتوبوس در مسیرهای مختلف با مشکل مواجه می شویم. 

او گفت: در ایام پیک سال باید حداقل از دو هفته قبل به پایانه ها مراجعه کرده تا بتوانیم یک بلیت خریداری کنیم. باید تدابیر لازم برای سفرهای نوروزی و روزهای قبل از آن به دلیل  سفرهای دانشجویان در نظر گرفته شود‌.

جبران کمبود ناوگان با واردات اتوبوس های جدید

براساس این گزارش احمد رضا عامری مدیرعامل اتحادیه پایانه های مسافری با بیان اینکه در حال حاضر ۷هزار و۵۰۰ دستگاه اتوبوس برون شهری داریم گفت: در حال حاضر تعدادی از ناوگان حمل ونقل اتوبوس برون شهری به دلیل افزایش هزینه ها و صرفه نداشتن به سرویس های عمومی پیوسته اند.  

وی اظهار كرد: اميدواريم با واردات ناوگان جديد به بخش حمل ونقل اتوبوس مسافری بتوانيم بخشی از كمبود ناوگان را در بخش حمل ونقل جاده ای جبران كنيم.

هیچ محدودیتی در فروش بلیت اتوبوس وجود ندارد

این در حالی است که  داریوش باقر جوان مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بلیت به اندازه کافی موجود است و هیچ محدودیتی در فروش بلیت وجود ندارد.

باقرجوان با بیان اینکه فعلا  قیمت بلیت های اتوبوس های برون شهری تغییر نکرده است  تصریح‌کرد: نرخ بلیت‌ها هیچ افزایشی نداشته و چنانچه افزایش قیمتی از سوی مراجع رسمی اعلام شود، آن را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

او بیان کرد:  مطابق برنامه ریزی انجام شده ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری، ۱۹هزار دستگاه مینی بوس و ۳۰ هزار دستگاه سواری کرایه در ایام نوروز در محورهای مختلف درون استانی و برون استانی، مسافران را جابه‌جا می‌کنند.

همچنین در  همین رابطه مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، گفت: در ۱۰ ماه نخست امسال، تعداد ۱۲۴ میلیون مسافر با وسایل حمل و نقل عمومی برون شهری جابه جا شد ند که ۵۸ درصد از طریق اتوبوس برون شهری، ۳۴ میلیون نفر با مینی بوس (۲۷ درصد) و ۱۸ میلیون مسافر با سواری های کرایه برون شهری (۱۵ درصد) جابه جا شدند.

بر این اساس در ۱۰ ماه نخست امسال، ۷۲ میلیون مسافر با اتوبوس سفر کرده اند، حال با توجه به استقبال گسترده مسافران از اتوبوس های برون شهری در ایام نوروز باید دید  چه تدابیری در این بخش در نظر گرفته می شود؟

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • آیا ناوگان اتوبوس برون شهری در نوروز پاسخ گوی نیاز مسافران خواهد بود؟
  • آیا ناوگان اتوبوس برون‌شهری در نوروز پاسخ‌گوی نیاز مسافران خواهد بود؟
  • جابجایی حدود ۲۰هزار مسافر نوروزی در آذربایجان‌غربی
  • جابجایی حدود ۲۰ هزار مسافر نوروزی طی ۲ روز در آذربایجان‌غربی
  • تونل اول راه کربلا زیر بار ترافیک رفت
  • افزایش مصدومان حادثه اتوبوس در پاکدشت به ۳۰ نفر
  • انحراف اتوبوس در تهران ۱۴مصدوم برجا گذاشت
  • انحراف اتوبوس در محور شریف آباد/ ۱۴ نفر مصدوم شدند
  • انحراف اتوبوس در تهران ۱۴ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • انحراف اتوبوس در تهران/ ۱۴ نفر مصدوم شدند