Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برترین ها،همه ما حیات وحش آفریقا را با شیرها، پلنگ ها، کرگدن ها، فیل‌ها و بوفالوها می‌شناسیم. با این حال این قاره حیوانات عجیب و شگفت انگیزی دارد که شاید هرگز نامشان را نشنیده باشید. در واقع آفریقا بیش از ۱۰۰۰ پستاندار و ۲۰۰۰ پرنده دارد که این قاره را خانه خود می‌دانند. لک لک نیل     زرافه‌گردن  
جوجه تیغی ماداگاسکار  
پنگولین  
مرغ گینه  
حشره خوار فیلچه‌ای  
افعی بوته زار  
بزکوهی آفریقایی  
سبزقبای سینه‌بنفش  
خرگوش کوهی  
موش زمستان‌خواب آفریقایی  
قورباغه پنجه‌دار آفریقایی  
موش آفریقایی  
آنکوله-واتوسی  
مرغ مگس‌خوار بهشتی آفریقایی  
ماهی تک‌شاخ حاشیه سفید  
درنای تاجدار آفریقای شرقی  
لیسه دریایی اژد‌های آبی     منبع: برترین ها

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۴۸۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمایل اوپک برای عضویت جمهوری نامیبیا

یکی از مقام‌های صنعتی آفریقا از تمایل ائتلاف سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و تولیدکنندگان غیرعضو (اوپک‌پلاس) برای جذب نامیبیا به‌عنوان عضو جدید خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک مقام صنعتی آفریقا و منابع صنعتی اعلام کردند ائتلاف اوپک‌پلاس تمایل دارد نامیبیا به‌عنوان عضو جدید به این ائتلاف بپیوندد، زیرا این کشور آفریقای غربی در دهه‌های آینده می‌تواند به چهارمین تولیدکننده بزرگ آفریقا بدل شود.

توتال انرژی و شل در سال‌های اخیر حدود ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون بشکه ذخیره نفتی کشف کرده‌اند که به این‌ ترتیب زمینه برنامه‌ریزی جمهوری نامبیا برای آغاز برداشت از این ذخایر از حدود سال ۲۰۳۰ میلادی فراهم شده است.

به گفته منابع، تمرکز اولیه اوپک‌پلاس این است که جمهوری نامیبیا به منشور همکاری این ائتلاف بپیوندد، برزیل هم در ماه ژانویه سال 2024 میلادی به این منشور پیوست.

ان‌جی آیوک، مدیر اجرایی اتاق انرژی آفریقا که در تسهیل مذاکرات بین دو طرف حاضر بوده است، گفت: اوپک و ائتلاف اوپک‌پلاس خواهان عضویت نامیبیا هستند.

هیثم الغیص، دبیرکل اوپک در ماه فوریه، بدون نام بردن از کشوری اعلام کرد که اوپک در حال مذاکره با چند کشور برای پیوستن به منشور اوپک‌پلاس است.

اوپک در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد که الغیص و تام آلویندو، وزیر معادن و انرژی نامیبیا، در جریان کنفرانسی در نیجریه دیدار کردند که در این مذاکرات چشم‌انداز همکاری اوپک و نامیبیا زیر چتر منشور همکاری مطرح شده است.

دیگر خبرها

  • رقابت‌های بوکس بزرگداشت نلسون ماندلا، مبارز آفریقایی
  • تفاوت قد عجیب این زوج در گینس ثبت شد
  • عصبانیت ژابی آلونسو از ادین ترزیچ؛ یک پیش‌بینی که غلط از آب درآمد
  • تمایل اوپک برای عضویت جمهوری نامیبیا
  • (ویدئو) دوندگان آفریقایی به دونده چینی اجازه دادند تا قهرمان شود!
  • رسوایی در ماراتن پکن؛ حرکت عجیب دوندگان آفریقایی و اجازه دادن به دونده چینی برای قهرمانی! / فیلم
  • رسوایی در ماراتن پکن؛ به دونده چینی اجازه دادند قهرمان شود!
  • شهیدی که عراقی‌ها فکر می‌کردند آدم‌خوار است!
  • استقبال چینی‌ها از انیمیشن ژاپنی «پسر و مرغ ماهی‌خوار» / فروش نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار
  • از این آتشفشان طلا فوران می‌کند!