Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای از آمادگی این دانشگاه برای ارائه آموزش‌های مجازی کوتاه مدت به سربازان خبر داد.

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری دانشجو، ابراهیم صالحی عمران در گفتگویی درباره آخرین وضعیت برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی ویژه سربازان نظام وظیفه گفت:حدود یکماه پیش نشستی با ستاد کل نیرو‌های مسلح در این خصوص صورت گرفت تا این کار انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای همکاری مستمری با ستاد کل نیرو‌های مسلح دارد و براساس تفاهم نامه منعقد شده، قرار بر این بود، سربازان طی گذراندن خدمت سربازی، اوقات فراغت خود را به مهارت آموزی اختصاص دهند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای افزود: با توجه به این مسئله که دوره‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای مقطع دار بوده و در مقاطع کاردانی و کارشناسی است، سربازان با توجه به محدودیت‌هایی که دارند، نمی‌توانند از این دوره‌ها استفاده کنند، اما سربازان می‌توانند از دوره‌های آموزش‌های مجازی کوتاه مدت دانشگاه که به تازگی راه اندازی شده، استفاده کنند.

صالحی عمران افزود: علاوه بر دوره‌های آموزشی مجازی کوتاه مدت، سربازان برای مهارت آموزی می‌توانند از کارگاه ها، تجهیزات و رشته‌های این دانشگاه استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سربازی نظام وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح دانشگاه فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۴۸۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ سید محمد حسینی با تاکید بر اهمیت استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی اظهارداشت: دانشگاه های فنی و هنرستان ها اگر در کنار کارخانه ها و مراکز صنعتی و معدنی و پارکهای علمی و فناوری باشند می توانند از تجهیزات و امکانات آنها برای آموزش عملی دانشجویان و دانش آموزان  بهره ببرند

دکتر حسینی افزود: از طرف دیگر فرهنگ سازی در جامعه و بین خانواده ها برای سوق دادن فرزندان به سمت مهارت آموزی در دانشگاه ها از اهمیت فراوانی برخوردار است تا فرهنگ کار در جامعه نهادینه شود.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای در سال های اخیر با حمایت دولت مردمی گام های بلندی به سمت مهارت افزایی برداشته است و جوانان گرایش و اقبال بیشتری برای تحصیل در این دانشگاه پیدا کرده اند چون اشتغال به کار آنان در آینده تقریباً تضمین شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اهمیت استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی اظهارداشت: دانشگاه های فنی و هنرستان ها اگر در کنار کارخانه ها و مراکز صنعتی و معدنی و پارکهای علمی و فناوری باشند می توانند از تجهیزات و امکانات آنها برای آموزش عملی دانشجویان و دانش آموزان  بهره ببرند همچنان که دانشگاههای علوم پزشکی از دسترسی به بیمارستان ها برای آموزش دانشجویان بیشترین استفاده را بعمل می آورند.

دکتر حسینی همچنین با اشاره به مطالبه  اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای مبنی بر تغییر نام این دانشگاه به دانشگاه ملی مهارت و تاسیس شهر مشاغل و پارک های مهارت و صنایع خلاقه، این پیشنهادها را موجه و قابل پیگیری دانست.

در پایان این مراسم با حضور دکتر حسینی از برگزیدگان کنفرانس، پژوهشگران برتر، حامیان دانشگاه و کنفرانس و نیز پیشکسوتان دانشگاه از جمله پروفسور حسن کی پور تجلیل شد.

 

 

دیگر خبرها

  • دیدار مدیران کل امور اتباع و فنی و حرفه‌ای استان قزوین
  • بی هویتی جوانان و نوجوانان هدف دشمن است
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۷ اردیبهشت
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • انتقاد از تبلیغ دروغ دانشگاه آزاد؛ مدارک دوره‌های کوتاه مدت فیزیوتراپی قانونی نیست
  • پشت پرده تربیت فیزیوتراپیست در دوره‌های کوتاه مدت
  • پشت پرده تربیت نیروی فیزیوتراپی در دوره‌های کوتاه مدت
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • ۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه خورین ورامین مشغول به کار شدند
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی