Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@23:33:27 GMT

رکورد جدید ذخایر طلای روسیه

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۴۸۷۲۶

روسیه در چند ماه گذشته با افزایش خرید طلا ضمن تقویت پشتوانه پولی خود، به حد بی سابقه ای بر میزان ذخایر طلای خود افزوده است. آفتاب‌‌نیوز : تارنمای روسی «گازتا رو» روز جمعه نوشت: بانک مرکزی روسیه در سه ماهه سوم سال 2018 (ماههای ژوئن، جولای و اوت) رقم بی سابقه ای طلا خرید تا به بزرگترین خریدار طلا در جهان تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این رسانه با استناد به گزارش اخیر شورای جهانی طلا (WGC) نوشت: روسیه در سه ماهه سوم سال 2018 میلادی، 92.2 تن طلا خریداری کرده است تا ذخیره طلای این کشور به بیش از 2 هزار تن معادل 17 درصد ذخایر طلای جهان برسد.
در این گزارش به نقل از «دیمیتری تولینا» معاون اول بانک مرکزی روسیه از خرید طلا حمایت شده و گفته شده است: طلا ضامن 100 درصد از ریسک های حقوقی و سیاسی است و امکانات گسترده ای را برای دوری جستن از این ریسک های مختلف فراهم می کند.
رسانه روسی به نقل از کارشناسان شورای جهانی طلا (WGC) نوشت: روسیه بخش عمده دارایی های خود شامل اوراق قرضه آمریکا را فروخته است و به سیاست دوری و رهایی از دلار ادامه می دهد.
بر اساس گزارش گازتا رو، روسیه فروردین ماه 97، 96 میلیارد دلار اوراق قرضه خزانه داری آمریکا را در اختیار داشت اما اکنون تنها 14.9 میلیارد دلار اوراق قرضه آمریکا را در اختیار دارد که پایین ترین سطح در 11 سال گذشته است.
رسانه های روسی سه ماه پیش در گزارشی اعلام کردند: ذخایر طلای روسیه رکورد بی سابقه ای بر جای گذاشته است و به دوران ژوزف استالین (دومین رهبر اتحاد جماهیر شوروری) رسیده است که نشانگر قطع وابستگی روسیه به دلار آمریکاست.
«کریستین لیندو» کارشناس مرکز اعتبارسنجی بین المللی مودیز آمریکا نیز اخیرا اعلام کرد که با توجه به اقدامات اخیر روسیه برای کاهش وابستگی این کشور به دلار آمریکا، روسیه آمادگی دفع هر گونه ضربه به شکل تحریم های جدید را پیدا کرده است.ايرنا  کد خبر: ۵۵۴۴۲۰ تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۸

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ركورد روسيه طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۴۸۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشان طلای تاریخی عیدیان در ۴۰۰متر با مانع دختران

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، نازنین فاطمه عیدیان بانوی دونده کشورمان امروز جمعه ۷ اردیبهشت در جریان برگزاری مرحله نهایی ماده ۴۰۰متر با مانع مسابقات دو و میدانی جوانان قهرمانی آسیا ضمن شکستن رکورد ملی جوانان و بزرگسالان ایران نخستین بار با ایستادن بر سکوی قهرمانی، نشان طلای مسابقات را بر گردن آویخت.    بر همین اساس، این بانوی جوان و خوش آتیه کشورمان موفق شد با ثبت حد نصاب ۵۸.۸۶ثانیه زودتر از سایر رقبای خود از خط پایان عبور کند و نشان طلا این رقابت‌ها را به دست آورد.   گفتنی است، عیدیان با ثبت این زمان حدنصاب ملی رده سنی جوانان را که با ۵۹.۴۸ ثانیه در اخیار خودش بود، بهبود ببخشد.   وی همچنین رکورد ملی رده سنی بزرگسالان کشورمان در این ماده را که با حد نصاب۵۹.۱۶ (۱۴۰۲/۶/۱۰-تهران) در اخیار شهلا محمودی بود، ارتقاء داد و رکورد دار جدید ملی کشورمان در این ماده شد.    لازم به ذکر است، نازنین فاطمه عیدیان سال گذشته موفق شده بود مدال نقره را در این رقابت‌ها کسب کند، اما این نخستین بار است که دو و میدانی ایران توانسته در بخش بانوان مسابقات قهرمانی جوانان آسیا یک مدال طلا آن هم در دو‌های با مانع کسب کند.

دیگر خبرها

  • توقیف دارایی‌های روسیه دلارزدایی را تسریع می‌کند
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • افتخار آفرینی نازنین فاطمه عیدیان برای کشورمان / کسب طلای ۴۰۰ متر با مانع توسط این بانوی ایرانی
  • نشان طلای تاریخی عیدیان در ۴۰۰متر با مانع دختران
  • طلای تاریخی دختر ایرانی در دوی ۴۰۰متر با مانع
  • مدال طلای ۴۰۰ متر با مانع آسیا به دختر دونده ایران رسید
  • تاریخ‌سازی عیدیان با کسب طلای دوومیدانی جوانان قهرمانی آسیا
  • مدال طلای ۴۰۰ متر با مانع آسیا به بانوی دونده ایران رسید
  • روسیه دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکا را بلوکه کرد
  • سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند