Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرعت و کارهای ترکیبی ویژگی تیمی مهم ژاپنی‌های حاضر در فینال!

طرفداری- در دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا تیم پرسپولیس ایران در مقابل کاشیما آنتلرز ژاپن صف‌آرایی خواهد کرد. به همین منظور آنالیزی جامع از تیم کاشیما آنتلرز ژاپن به همراه ترکیب احتمالی این تیم برای دیدار رفت فینال را ارائه خواهیم کرد.

شاگردان اویوا در کاشیما آنتلرز در حالی به مصاف پرسپولیس خواهند رفت که چند بازیکن خود را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند اما قدرت تیمی آن‌ها همچنان با مهره‌های در دسترس سرمربی بالاست و شاگردان برانکو ایوانکوویچ مخصوصاً در فاز دفاعی باید آن‌قدر هوشیارانه عمل کنند تا بدون ارتکاب اشتباه بازی را به پایان برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدا عملکرد کاشیما را در دو فاز دفاعی و هجومی بررسی خواهیم کرد و سپس ترکیب احتمالی این تیم را ارائه خواهیم داد:

فاز دفاعی

در عملکرد کلی، کاشیما تا مرحله نیمه‌نهایی 14 گل دریافت کرده است که 6 گل آن در مرحله گروهی (کمترین گل خورده در گروه H) و 8 گل در مراحل حذفی بوده است.

دروازه‌بانان

کاشیما از دو دروازه‌بان خود رد رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان سود برده است: هیتوشی سوگاهاتا و سوون سان تائه

هیتوشی سوگاهاتا: در مجموع 4 بار برای کاشیما به میدان رفته است که تمامی دفعات در مرحله گروهی بوده که 1 کلین شیت به همراه داشته است و 4 بار دروازه خود را باز شده دید.

سوون سان تائه: در مجموع 8 بار برای کاشیما بازی کرده است که ماحصل آن تنها 2 کلین شیت است و 10 گل در این 8 بازی دریافت کرده است. اگرچه سان تائه عملکرد پرنوسانی در دروازه داشته اما بدون شک انتخاب سرمربی کاشیما این دروازه‌بان خواهد بود چرا که در تمامی مسابقات مرحله حذفی این دروازه‌بان به میدان رفته است.

زوج سازی دفاع میانی

در میان مدافعان میانی کاشیما، «تومویا اینوکای» با 638 دقیقه حضور بیشترین دقایق حضور را به خود اختصاص داده و از این رو سرمربی کاشیما اعتقاد راسخی به او دارد. پس از او «گن شوجی» است که 630 دقیقه بازی کرده و از «جانگ سئونگ هیون» تازه وارد هم نباید غافل شد که با 360 دقیقه حضور تمامی بازی‌های رفت و برگشت یک چهارم و نیمه نهایی را به طور کامل به میدان رفته است. از آنجا که «نائونیشی یودا» از جمع شاگردان آیوا جدا شده پس عملکرد او را بررسی نخواهیم کرد.

گن شوجی - تومویا اینوکای: این زوج دفاعی فقط 2 بار در کنار یکدیگر در ترکیب اصلی بازی کرده‌اند که در آن‌ها کاشیما موفق به ثبت کلین‌شیت نشده و ماحصل آن یک مساوی و یک شکست بوده است.

گن شوجی - جانگ سئونگ هیون: این زوج دفاع میانی فقط 1 بار در کنار یکدیگر بازی کرده‌اند که در بازی برگشت نیمه نهایی بود و در آن کاشیما 3 گل دریافت کرد.

تومویا اینوکای - جانگ سئونگ هیون: این زوج دفاع میانی 2 بار در کنار یکدیگر بازی کرده‌اند که در هر 2 بار کاشیما کلین شیت کرده است و به احتمال زیاد انتخاب آیوا برای بازی با پرسپولیس نیز همین دو مدافع خواهند بود.

مدافعان کناری و هافبک‌های دفاعی

با مصدومیت «یوکیتوشی ایتو»، سرمربی کاشیما برای انتخاب مدافع راست خود دو گزینه را پیش رو دارد. «آتسوتو اوچیدا» و «دایگو نیشی»

آتسوتو اوچیدا در 4 بازی برای کاشیما به طور کامل یه میدان رفته است که ماحصل آن ثبت 2 کلین شیت، 3 پیروزی و 1 تساوی بوده است. در نقطه مقابل دایگو نیشی در دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی به میدان رفت و کاشیما 3 گل در این دیدار دریافت کرد. 

در دفاع چپ کاشیما نیز 3 کاندیدا می‌تواند برای فینال داشته باشد: ایستوکی اودا، هیروکی آبه و شوتو یاماموتو. سرمربی کاشیما به اودا اعتقاد چندانی ندارد و هیروکی آبه نیز بیشتر به عنوان یار تعویضی به میدان می‌آید. اما شوتو یاماموتو در 7 بازی از 12 بازی کاشیما در ترکیب اصلی بوده و محتمل‌ترین گزینه برای حضور در مقابل پرسپولیس است.

در پست هافبک دفاعی 4 بازیکن در کاشیما حضور دارند: میتوسو اوگاساوارا، یوتو ناگاکی، لئو سیلوا و کنتو میسائو.

اویوا از اوگاساوارا به عنوان یار تعویضی استفاده می‌کند و به واسطه عملکرد پرنوسان ناگاکی، زوج لئو سیلوا و کنتو میسائو از شانس بیشتری برای حضور در ترکیب فینال برخوردار هستند. چرا که در زوج سازی آن‌ها کاشیما متحمل هیچ باختی نشده است و اگر حضور انفرادی این دو نفر را نیز در نظر بگیریم میسائو در 8 باخت حضور ثابتش شاهد 5 برد و 2 مساوی و تنها 1 باخت تیمش بوده و این آمار برای سیلوا 4 برد، 4 مساوی و 1 باخت است.

نقاط قوت و ضعف

مدافعان کاشیما در زمان تراکم بازیکنان حریف در محوطه جریمه دچار اشتباه می‌شوند و این پاشنه آشیل شاگردان آیوا است. شاگردان برانکو ایوانکوویچ مخصوصاً در هنگام کرنر و ضربات ایستگاهی می‌توانند از این ضعف نهایت استفاده را ببرند.

کاشیما به شدت روی شوت‌های کوتاه (شوت از داخل محوطه جریمه) ضعف دارد. 8 گل روی شوت کوتاه، 5 گل ضربه سر و 1 گل به خودی نحوه دریافت گل‌های کاشیما بوده است.

ضعف مفرط دیگر کاشیما روی حملات عمقی است. از این رو پرسپولیس باید برنامه ویژه‌ای برای نفوذ عمقی و بازیسازی و استفاده از موقعیت‌های داخل محوطه جریمه بریزد.

از نقاط قوت دفاع کاشیما می‌توان به عدم دریافت گل از راه دور اشاره کرد. پوزیشن متراکم هافبک‌های دفاعی و مدافعان این تیم موجب شده که در این 12 بازی حریفانآن‌ها نتوانند از خارج از محوطه جریمه به آن‌ها گلی بزنند.

بازه زمانی گل های دریافتی

از مجموع 14 گل دریافتی کاشیما در فصل جاری لیگ قهرمانان 8 گل در نیمه اول و 6 گل در نیمه دوم بوده است.

در بازه زمانی 0-15 دقیقه کاشیما 6 گل دریافت کرده است و این نشان می‌دهد شاگردان برانکو ایوانکوویچ می‌توانند حساب ویژه‌ای روی فشار در دقایق اولیه بازی باز کنند. به طور کلی بازه زمانی گل‌های دریافتی کاشیما به صورت زیر است:

بازه زمانی گل دریافتی 15-0 6 30-15 1 45-30 1 60-45 3 75-60 0 90-75 3 فاز هجومی

در فاز هجومی شاگردان آیوا توانسته‌اند تا پایان مرحله نیمه نهایی 23 گل در 12 بازی به ثمر برسانند که عملکرد مطلوبی است.

نکته جالب درباره کاشیما آنتلرز این است که شاگردان آیوا هر گاه گل اول را به حریف زده‌اند یا پیروز شدند یا بازی به تساوی کشیده شده است و هیچ‌گاه نباخته‌اند. آن‌ها 6 بار به حریفان خود گل اول بازی را زده‌اند که در 5 بازی پیروز شدند و 1 بازی به تساوی کشیده شده است. از این رو شاگردان برانکو باید محتاط باشند تا بلای دیگر تیم‌ها بر سر آنان نیاید.

مشارکت فاز دفاعی در امر گلزنی

یکی از نکات بارز کاشیما آنتلرز مشارکت خطوط دفاعی در امر گلزنی است. 7 گل از 23 گل کاشیما را مدافعان و هافبک‌های دفاعی این تیم به ثمر رسانده‌اند و 3 پاس گل نیز برای دیگر گلزنان ارسال کرده‌اند. از جمله خطرناک‌ترین مدافعان از این حیث یاماموتو (1 گل و 1 پاس گل)  و دایگو نیشی (2 گل و 1 پاس گل) هستند.

خطرناک‌ترین عناصر هجومی

سرجینیو: این بازیکن برزیلی که هافبک هجومی و مهاجم کاذب است از مرحله یک چهارم نهایی به تیم کاشیما اضافه شده اما در همین 4 بازی 4 گل به ثمر برساند و 3 پاس گل بدهد.

یوما سوزوکی: وی رکورددار بیشترین حضور در ترکیب کاشیما در فصل جاری لیگ قهرمانان است. 1028 دقیقه بازی، 2 گل و 4 پاس گل!

شوما دوی: اگرچه بیشتر به عنوان یار تعویضی وارد زمین می‌شود اما بازیکنی هوشمند و تعویض طلایی سرمربی کاشیما بوده است. دوی تا به حال 3 گل برای کاشیما به ثمر رسانده و از خلاقیت بالایی نیز در گلزنی برخوردار است.

نقاط قوت فاز هجومی کاشیما

نقطه قوت کاشیما را می‌توان در سه بعد فنی بررسی کرد:

1- استفاده غیرمستقیم از سانترها و ضربات ایستگاهی: کاشیما بسیاری از گل‌های خود را از روی همین حربه به ثمر رسانده است. یعنی سانترها یا ضربات ایستگاهی به صورت مستقیم با ضربه سر یا پای بازیکنان وارد دروازه نشده و با استفاده از شلوغ کاری و پاس‌کاری و زدن ضربات دوم این مهم به انجام رسیده است.

2- استفاده از حرکات ترکیبی: شاگردان آیوا در این مورد بسیار عالی عمل می‌کنند. پاس‌های کوتاه، رسیدن به محوطه جریمه و در نهایت در اختیار گذاشتن توپ با پاس‌های تک ضرب به مهاجم یا بازیکن هدف!

3- مهارت توأمان در استفاده از موقعیت‌های هوایی و زمینی: برای بازیکنان کاشیما فرقی نمی‌کند که موقعیت بصورت زمینی ایجاد شود یا از روی سانتر حین بازی، کرنر یا ضربات ایستگاهی. آن‌ها همه نوع گلی را در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا به ثمر رسانده‌اند.

بازه زمانی گل های به ثمر رسیده

از 23 گل به ثمر رسیده کاشیما در این فصل لیگ قهرمانان آسیا 9 گل در نیمه اول و 14 گل در نیمه دوم بوده است.

بازه زمانی 45-60 دقیقه و 60-75 دقیقه خطرناک‌ترین بازه‌های زمانی مهاجمان این تیم می‌باشد که در هر یک از آن‌ها 5 گل به ثمر رسانده‌اند.

بازه زمانی گل‌های به ثمر رسیده 15-0 2 30-15 4 45-30 3 60-45 5 75-60 5 90-75 4

 

بیشترین دقایق حضور بازیکنان کاشیما در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا (بازیکنان حاضر در این تیم) رتبه نام بازیکن تعداد حضور در ترکیب اصلی دقایق کلی حضور 1 یوما سوزوکی 12 1028 2 لئو سیلوا 9 789 3 کنتو میسائو 8 721 4 سوون سان تائه 8 720 5 تومویا اینوکای 7 638 6 گن شوجی 7 630 7 شوتو یاماموتو 7 627 8 کوکی انزای 6 580 9 یوتو ناگاکی 6 572 10 یاسوچی اندو 7 563 ترکیب احتمالی کاشیما برای دیدار فینال مقابل پرسپولیس

با توجه به اینکه لیاندرو و یوکی ایتو غایبان قطعی فینال خواهند بود و حضور یاسوچی اندو، آتسوتو اوچیدا و آتسوتاکا ناکامورا به دلیل مصدومیت در هاله‌ای از ابهام قرار دارد ترکیب احتمالی کاشیما صورت زیر خواهد بود:

سوون سان تائه، تومویا اینوکای، جانگ سئونگ هیون، دایگو نیشی، شوتو یاماموتو، لئو سیلوا، کنتو میسائو، کوکی انزای، شوما دوی، سرجینیو، یوما سوزوکی

نیمکت ذخیره سرمربی کاشیوا نیز نیمکت قدرتمندی می‌تواند باشد:

هیتوشی سوگوهاتا، گن شوجی، هیروکی آبه، یوتو ناگاکی، تاکشی کاناموری، میتوسو اوگاساوارا، کازوما یاماگوچی

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۴۸۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدافع مورد علاقه مارینوس به ترکیب گل‌گهر بازگشت

به گزارش ورزش سه، مسیح زاهدی ستاره خط دفاعی گل‌گهر پس از مدت‌ها مصدومیت به ترکیب اصلی این تیم بازگشت و اولین بازی خود را در سال 1403 انجام خواهد داد.

این مدافع تاثیرگذار که پیش از مصدومیت در تمام 21 مسابقه گل‌گهر به میدان رفته بود 5 هفته دور از میادین بود و آخرین بازی خود را مقابل سپاهان در هفته بیست و یکم لیگ برتر انجام داده بود.

او امروز در مقابل شمس‌آذر در ترکیب اصلی قرار گرفت و به دوران دوری خود از میادین پایان داد و مجدد در قلب خط دفاعی گل‌گهر به میدان خواهد رفت.

این مدافع با گل‌هایی که در دو هفته متوالی مقابل استقلال و سپاهان در هفته چهاردهم لیگ و دیدار معوقه هفته ششم به ثمر رساند مورد توجه قرار گرفته بود و با عملکرد دفاعی خوبی که داشت بازیکن مورد اعتماد مارینوس در خط دفاعی این تیم بود.

دیگر خبرها

  • ترکیب سپاهان برابر استقلال خوزستان (احتمالی)
  • ترکیب احتمالی استقلال برای مصاف با ذوب‌آهن
  • ترکیب احتمالی پرسپولیس برای بازی با نساجی
  • ترکیب احتمالی استقلال برابر ذوب آهن
  • وستهام به خاطر ستاره آرسنال به چلسی باخت!
  • ترکیب احتمالی منچستریونایتد در بازی با کریستال پالاس
  • مدافع مورد علاقه مارینوس به ترکیب گل‌گهر بازگشت
  • قلب دفاعی سپاهان محکم‌تر از همیشه!
  • ترکیب احتمالی چلسی در بازی با وست هم
  • جنگ برای حضور در سوپرکاپ؛ ترکیب احتمالی اشتوتگارت و بایرن مونیخ