Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله سید محمد هاشمى از اساتید مبرّز دروس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم، در نامه ای به مرجع عالیقدر تقلید آیت الله العظمی شبیری زنجانی، از توهین به ساحت ایشان و مرجعیت شیعه ابراز تأسف شدید کرد.

به گزارش جماران، متن کامل این نامه در پی می آید:

بسمه تعالی

محضر مبارک استاد معظم و مرجع عالیقدر آیت الله العظمی جناب آقای شبیری زنجانی مد ظله العالی

سلام علیکم

عن حسین بن سعید الاهوازی عن مولانا الصادق علیه السلام قال« نزل جبرییل علی محمد صلی الله علیه و آله فقال : یا محمد ، ان ربک یقول : من اهان عبدی المؤمن فقد استقبلنی بالمحاربه»[ در حدیث قدسی وارد شده است که جبرییل به پیامبر گفت که ای محمد خدای تو فرمرد هرکس به بنده مؤمن من اهانت کند، به تحقیق به محاربه و جنگ با من آمده است]

به جاست در ابتدا تأثر و تأسف شدید خود را از برخورد نامناسب نسبت به ساحت مبارک جنابعالی که همانا توهین به مرجعیت شیعه است، ابراز نمایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حقیقتاً شایسته نبود که با شخصیتی که هفتاد سال از عمر شریف خود را در راه علم و دانش و در مسیر اعتلای حوزه های علمیه و مکتب اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین صرف نموده است، چنین برخوردهایی صورت گیرد. 

بی تردید یکی از عنایات خدای متعال به حقیر که خود را همواره از زمره شاگردان شما می دانم، آشنایی زودهنگام با شما و استمرار این ارادت تا به امروز است. این آشنایی و تتلمذ که آن را از سالهای ٤٢ و ٤٣ که اوان  طلبگی  تجربه می کردم، آغاز شد، از نخستین روزهای خود قرین با درس اخلاق بزرگی بود که حلاوت آن در جان شاگردان تا به امروز باقی است. آن روزها که حضرت مستطابعالی در حالیکه مشغول تدریس دروس خارج بودید ، بزرگوارانه پذیرفتید برای گروه ما شرح لمعه تدریس کنید. 

توفیق ارادت و حضور در محضر شما ادامه داشت تا آن هنگام که در دروس خارج فقه و اصول شما حاضر شدم؛ درس هایی که با حضور حضرات آیات طاهری خرم آبادی، استادی، سید جعفر مرتضی لبنانی رونق داشت و در مقاطعی، حضرات آقایان سید محمد خاتمی، عبدالله نوری، عباسعلی روحانی، دری نجف آبادی و یادگار فقید امام، حاج سید احمد آقا خمینی طاب ثراه نیز در آن شرکت می کردند. 

به شهادت همگان دروس شما که تا به امروز استدامه داشته و فضلای گرانقدری از آن بهره برده اند، همواره در اوج تتبع و تعمق و نکته سنجی وصف ناپذیری برقرار بوده است. علمیتی که همیشه با نهایت تواضع و حسن سلوک  همراه است به گونه ای که به جرأت می توان جنابعالی را تجلی یک مربی کامل و معلم عامل دانست. 

شخصیت ممتاز حضرت عالی نه تنها برای ما که برای حوزه به عنوان یک محقق متبحر و عالم بالله ، ملجأ و پناهگاه بوده است و ان شاء الله در آینده نیز چنین است. 

در پایان از خدای متعال مجدداً طول عمر و سلامتی وجود مبارک را مسئلت دارم و از محضر مبارک استدعا دارم تا فرزندان معنوی خویش را از دعای خیر فراموش نفرمایید. 

سید محمد هاشمی

٢٣صفر المظفر مطابق با ١١ آبان ١٣٩٧

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی آیت الله العظمی اخلاق شیعه عبدالله نوری محمد هاشمی راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۴۸۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است

رئیس دانشگاه فرهنگیان کرمان گفت: دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌روست و باید زیرساخت‌های لازم برای پذیرش دانشجو در استان را تامین کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام عباس توان صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان که با حضور محمدمهدی فداکار استاندار کرمان برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان نیاز به یک مکان متمرکز و سایت متمرکز دارد که شأن دانشجو رعایت شود.

وی با بیان اینکه زمین ساخت مجموعه 37 هکتاری دانشگاه فرهنگیان آماده و طراحی آن انجام شده است، گفت: باید با استفاده از اعتبارات مالی متفاوت ساخت دانشگاه فرهنگیان کرمان انجام شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کرمان با اشاره به اینکه طرح مولدسازی پیشنهاد شده است و چند ملک موجود داریم که وقفی هستند و ما امکان استفاده از این طرح را نداریم، افزود: نیاز است به هر طریقی، عملیات اجرایی ساخت ساختمان دانشگاه آغاز شود تا بعد بتوانیم از سایر منابع مالی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت پذیرش بیش از هزار نفر دانشجو معلم داریم اما اکنون فقط 500 نفر را پذیرش می‌کنیم چرا که جا کم داریم، گفت: یکسری ساختمان داریم که در اختیار سایر نهادها است و باید به دانشگاه فرهنگیان برگردد چرا که در حال حاضر نیاز جدی به این ساختمان‌ها داریم.

توان با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان نیاز معلم آموزش و پرورش را تامین می‌کند، افزود: امروز چاره‌ای نداریم و باید زیرساخت‌های لازم برای پذیرش دانشجو در استان را تامین کنیم.

رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به اینکه بحث استان جنوبی کرمان در میان است، وزارت آموزش و پرورش ما را موظف کرده که یک دانشگاه فرهنگیان در جیرفت و یک پردیس دانشگاهی در شهرستان کهنوج احداث شود.

مریم السادات طباطبایی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان در این جلسه، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرزندآوری و افزایش نسل را نجات کشور می‌دادند و آن را یکی از ضروری‌ترین فرایض عنوان می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز آموزش و پرورش مهمترین دستگاه در حوزه جوانی جمعیت است، گفت: نیاز است آموزش و پرورش این دغدغه مقام معظم رهبری را هوشیارسازی و به جامعه آگاه‌سازی کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به اینکه باید امر ازدواج تسهیل شود، چرا که مقدمه فرزندآوری ازدواج است، افزود: آموزش و پرورش در این زمینه وظیفه سنگینی دارد و قشر عظیمی از جامعه را در بر می‌گیرد.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی است
  • هر مدرسه علمیه، اردوگاه امام زمان(عج) است/ جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی
  • هم‌خوانی کارگران در محضر رهبر انقلاب + فیلم
  • کل مشکلات مربوط به مالکیت استقلال و پرسپولیس امروز حل خواهد شد
  • نوسازی مرجعیت
  • امشب: مراسم سالگرد آیت‌الله بروجردی در مسجد اعظم قم/ 3 ویژگی مرجع فقید
  • جلسات درس اخلاق آیت الله هاشمی علیا برگزار می شود
  • در محضر آیت‌الله درچه‌ای هم‌زمان با هفته فرهنگی اصفهان
  • پیشگیری از وقوع سیل در ابرکوه