Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آلمان، انگلیس، فرانسه و اتحادیه اروپا پس از اعلان کاخ سفید پیرامون دور دوم تحریم های واشنگتن علیه ایران، بیانیه ای درباره سازوکار مالی ویژه این اتحادیه در حمایت از ایران دادند.

در این بیانیه که به امضای فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، ژان ایو لودریان، هایکو ماس و جرمی هانت وزیران خارجه فرانسه، آلمان و انگلیس و برونو لومر، اولاف شولتز و فیلیپ هاموند وزیران دارایی این سه کشور اروپایی رسیده، آمده است:

ما عمیقا از بازگشت تحریم های ایالات متحده به دلیل خروج آن از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) متاسفیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برجام عنصری کلیدی درمعماری عدم اشاعه هسته ای جهان و دیپلماسی چندجانبه است که در قطعنامه 2231 به تایید همه اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد رسیده است. این توافق برای امنیت اروپا، منطقه و همه جهان حیاتی است.

برجام در حال تحقق هدف خود است. آژانس بین المللی انرژی اتمی در 12 گزارش پیاپی خود تایید کرده که ایران به تعهدات خود در این توافق پایبند است.

ما از ایران انتظار داریم که به همه تعهدات هسته ای خود در برجام پایبند بماند.

برجام همچنین موجب رفع تحریم های بین المللی (علیه ایران) شد تا تاثیری مثبت در روابط تجاری و اقتصادی با ایران و مهمتر از آن بر زندگی مردم ایران داشته باشد.

ما بر آنیم تا از عاملان اقتصادی اروپایی که تجارت مشروع در ایران دارند در انطباق با قوانین اتحادیه اروپا و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل محافظت کنیم.

ما به عنوان طرف های برجام در میان دیگر اقدامات، متعهد به حفظ و نگهداری کانال های مالی با ایران و تداوم صادرات نفت و گاز این کشور هستیم. تلاش ما در این زمینه و در دیگر موضوعات با همکاری روسیه و چین به عنوان دیگر طرف های برجام و همچنین با کشورهای ثالث که مایل به حمایت از برجام هستند، ادامه دارد.

این تلاش ها در هفته های اخیر به ویژه در موضوع ابتکار اروپا برای تاسیس سازوکار مالی ویژه (SPV) که در حال آماده سازی آن هستیم، تشدید شده است. این اقدام تداوم رفع تحریم ها برای دسترسی به ایران و فراهم کردن امکان پیگیری تجارت مشروع برای صادرکنندگان و واردکنندگان اروپایی را ممکن می کند.

برای کمک و تضمین دادن به عاملان اقتصادی که تحت قوانین اتحادیه اروپا به تجارت مشروع می پردازند تلاش بیشتری باید انجام شود. وزیران دارایی ما در نشست آینده خود به پیگیری این موضوع می پردازند. اراده مشترک ما برای تکمیل این (سامانه) خلل ناپذیر است.

ما در راستای احترام به توافق های بین المللی و امنیت جمعی بین المللی به اجرای برجام پایبند هستیم و از ایران انتظار داریم نقشی سازنده در این زمینه ایفا کند.

این بیانیه پس از آن منتشر شد که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد دور دوم تحریم های واشنگتن علیه ایران از دوشنبه 5 نوامبر (14 آبان ماه) اجرایی می شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۴۸۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان فصل بیست و یکم لبران جیمز؛ چه سرنوشتی در انتظار پادشاه است؟

طرفداری | لبران جیمز شاید هنوز نامش در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود حک نشده باشد، اما نام او در تاریخ لس‌آنجلس ثبت شده است. جینی باس، مالک لیکرز، می‌خواهد نام جیمز در شهر فرشتگان باقی بماند و میراث او بیشتر از این ها در ال ای باقی بماند. 

به گزارش اتلتیک، جینی باس و لس آنجلس لیکرز خواهان بازگشت لبران هستند (کسی که تا 29 ژوئن تصمیم می‌گیرد گزینه بازیکن 51.4 میلیون دلاری خود را برای فصل 25-2024 فعال کند یا نه). یکی از مقامات لیکرز اخیرا گفته که «لبران مشکل تیم نیست». 

انتظار می‌رود این ستاره 39 ساله تا دو فصل دیگر در NBA بازی کند. لیکرز حاضر است همه شرایط را برای رقم زدن هفتمین فصل لبران جیمز در این فرنچایز آماده کند. لیکرز حتی حاضر است یک تمدید قرارداد سه ساله به لبران ارائه دهد، آن هم با دستمزدی که در مجموع به 164 میلیون دلار خواهد رسید. قرارداد جدید اما تنها کاری نیست که لیکرز می خواهد برای نگه داشتن پادشاه انجام دهند. 

برانی جیمز، پسر لبران برای حضور در درفت ان بی ای اعلام آمادگی کرده و لیکرز تمایل بسیار زیادی به درفت کردن او دارد. لبران از مدت ها قبل گفته که می خواهد با برانی هم تیمی شود، او سال 2022 به اتلتیک گفت:

در آخرین سال خودم با پسرم بازی خواهم کرد. 

لبران جیمز به احتمال زیاد صبر خواهد کرد تا ببیند تیم چگونه آف سیزن را مدیریت می‌کند و کدام بازیکنان را به عنوان ستاره سوم به زوج او و آنتونی دیویس اضافه می کند. لیکرز با قبول شکست در بازی پنجم راند اول پلی آف کنفرانس غرب مقابل دنور ناگتس، از دور رقابت ها کنار رفت. حالا حداقل 6 ماه لبران جیمز را در NBA نمی بینیم و البته باید منتظر ورود تیم ملی آمریکا به المپیک پاریس به رهبری او هم باشیم. 

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفتگو کردند
  • جزئیات تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان
  • گفت‌وگو بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه
  • کاهش تنش‌ها در منطقه محور تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان
  • فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است
  • تحولات جهانی به سود ایران است
  • پایان فصل بیست و یکم لبران جیمز؛ چه سرنوشتی در انتظار پادشاه است؟
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند