Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، رسانه‌های عربستان اعلام کردند، ۴ نظامی سعودی در مرز‌های جنوبی این کشور در درگیری با نیرو‌های انصار الله یمن کشته شدند.

یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، پایگاه هوایی ملک خالد را در منطقه خمیس مشیط در استان عسیر عربستان با پهپاد قاصف ۱ هدف قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتهای پیام/

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، پایگاه هوایی ملک خالد را با پهپاد قاصف ۱ هدف قرار داد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: یمن عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۴۹۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی صهیونیست‌ها بعد از سرنگونی پهپاد هرمس توسط حزب‌الله

بعد از سرنگونی یکی دیگر از پهپادهای پیشرفته ارتش صهیونیستی توسط حزب‌الله رسانه‌های این رژیم درباره آسیب جدی به توانایی اسرائیل در جمع‌آوری اطلاعات ابراز نگرانی و تاکید کردند که با مشکل بزرگی مواجه هستیم. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های عبری در واکنش به سرنگونی یک پهپاد دیگر ارتش رژیم صهیونیستی از نوع هرمس «450» در آسمان مناطق مرزی لبنان توسط حزب‌الله اعلام کردند که ما با مشکل بزرگی روبه رو هستیم.

خبرنگار نظامی وبسایت عبری والا در این زمینه تاکید کرد که اگر برتری هوایی در حریم هوایی لبنان را از دست بدهیم، به توانایی‌های ما در جمع‌آوری اطلاعات آسیب زیادی خواهد رسید.

وی افزود که بعد از گذشت نصف سال از جنگ، حزب‌الله با موفقیت به اسرائیل ضربه می‌زند و اکنون زمان تغییر مفاهیم رسیده است.

مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، یک فروند پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی از نوع «هرمس 450» را در آسمان مناطق مرزی لبنان سرنگون کرده است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی هم بامداد امروز دوشنبه تأیید کرد که یک فروند پهپاد ارتش اسرائیل بعد از اصابت موشک زمین به هوا در داخل لبنان سقوط کرده است.

حزب‌الله چندی قبل هم یک پهپاد ارتش اشغالگر از همین نوع هرمس 450 را ساقط کرده بود.

حزب‌الله: سرنگونی پهپاد هرمس 450 هرآنچه از هیبت پوشالی اسرائیل باقی مانده بود را نابود کردمقاومت و معادله «چشم در برابر چشم»/ مهم‌ترین پیام عملیات حزب‌الله در سرنگونی پهپاد هرمس 450 اسرائیل چه بود؟

پهپاد هرمس 450 برای رصد و شناسایی دقیق مواضع مورد نظر و هدف قرار دادن آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنین در روند پشتیبانی از نیروهای زمینی در هر حمله و عملیات نظامی بسیار موثر عمل می کند. این پهپاد همچنین مسئول ارائه اطلاعات و نقشه به فرماندهی عملیات‌های ارتش اسرائیل بوده و نقش بسزایی در حمایت از عملیات‌های نظامی روی زمین و پردازش اطلاعات دارد.

هرمس 450 یک پهپاد چندمنظورهٔ تاکتیکی است که جهت پروازهای طولانی در شرکت البیت سیستمز اسرائیل طراحی و توسعه یافته‌است. عملیات‌های شناسایی، پایش و مراقبت و رله ارتباطی مأموریت‌های اصلی این پهپاد هستند.

این پهپاد می‌تواند بین 17 تا 20 ساعت پرواز مداوم در ارتفاع 18 هزار پایی داشته باشد و حداکثر برد عملیاتی آن 300 کیلومتر است. طول این پهپاد 6.1 متر و فاصله بال‌های آن 10.5 متر است. وزن ناخالص آن 450 کیلوگرم است و توانایی حمل یکصد کیلوگرم بار را دارد و می‌تواند با انجام تغییراتی ماهواره‌های ارتباطی را با خود حمل کند. نیروی محرکهٔ آن را یک موتور به قدرت 52 اسب بخار تأمین می‌کند. حداکثر سرعت هرمس 450 به 176 کیلومتر در ساعت و سرعت کروز آن 130 کیلومتر بر ساعت است. سقف پروازی این پهپاد 5486 متر و سرعت صعود آن 4.6 متر بر ثانیه است.

به طور کلی پهپاد هرمس 450 قابلیت‌هایی فراتر از یک پهپاد دارد و شباهتی به سایر پهپادهایی که حزب‌الله از 8 اکتبر تاکنون در جنگ با ارتش اشغالگر ساقط کرده است ندارد. همه این مشخصات پهپاد هرمس 450 بیانگر اهمیت بالا و گستردگی عملیات نظامی حزب‌الله در سرنگونی این پهپاد می‌باشد و منابع مربوطه اعلام کردند این اولین اخطار رسمی به اسرائیلی‌ها و حامیان این رژیم بود.

حدود ده روز قبل هم حزب‌الله موفق شد یک پهپاد پیشرفته دیگر ارتش رژیم اشغالگر به نام «هرمس 900» را سرنگون کند که نوع ارتقا یافته هرمس 450 است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی در عمق خاک لبنان
  • حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان/ حزب الله لبنان پایگاه‌ نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • حزب الله یک پایگاه دیگر ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • نگرانی صهیونیست‌ها بعد از سرنگونی پهپاد هرمس توسط حزب‌الله
  • فیلم| انهدام پهپاد ارتش صهیونیستی توسط حزب‌الله
  • لحظه انهدام پهپاد ارتش صهیونیستی توسط حزب‌الله
  • هلاکت نظامی ارشد صهیونیست در حمله حزب‌الله به «عرب العرامشه»
  • هلاکت نظامی صهیونیست زخمی‌شده در حمله حزب‌الله به «عرب العرامشه»
  • حملات حزب الله لبنان به چند پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی
  • بسیج مردمی عراق: انفجار در کالسو در اثر حمله بوده است