Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@13:16:03 GMT

ربات همبرگر پز به کمک آشپزها می‌آید +فیلم

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۴۹۴۸۱

ربات همبرگر پز به کمک آشپزها می‌آید +فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مدتی است که ربات‌ها به بهترین دستیاران ما تبدیل شده اند. آن‌ها می‌توانند بیشترین کمک را به ما در آن زمینه که طراحی شده اند، بدهند. دقت ربات‌ها به دلیل این که از از نرم‌افزارهای خاص برای انجام اموری که به آن‌ها محول شده است استفاده می‌کنند، بسیار بالا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته نباید این را نادیده گرفت که نباید ربات‌ها را جایگزینی برای بشر دانست. بشر تلفیقی از هوش و احساس است اما ربات تنها دارای یک مغز است و احساسی ندارد.

ربات‌ها در زمینه‌های مختلفی به انسان کمک می‌کنند. اکنون مدتی است که گروهی از طراحان به ساخت انواع ربات برای پخت و پز روی آورده اند. این بار آن‌ها رباتی را به ما معرفی کرده اند که توانایی پختن همبرگر دارد.

او این کار را مانند یک آشپز حرفه‌ای انجام می‌دهد. نام این ربات آشپز Flippy است. Flippy به تازگی اولین تجربه آشپزی خود را پشت سر گذاشته است. کار او در این آزمایش برگرداندن برگرهای آماده شده بود. او این کار را در یکی از شعبه‌های رستوران کالیبرگر "CaliBurger" واقع در پاسادنا انجام داده است.

عملکرد این ربات بدین گونه است که توسط دوربین‌ها و سنسورهایی که روی آن تعبیه شده است، تمامی مراحل پختن همبرگر را دنبال می‌کند و برای همین می‌داند دقیقا کدام لحظه بهترین زمان برای برگرداندن همبرگرها است. همچنین او می‌تواند به آشپز اطلاع دهد تا در زمان مناسب یک برش پنیر روی برگر بگذارد.

حالا وقت آن رسیده است که از ظرفیت پخت و پز Flippy صحبت کنیم. او می‌تواند از 150 تا 300 عدد همبرگر را طی یک ساعت آماده کند. همبرگرهایی که او آماده می‌کند از ثبات خوبی برخورداند در نتیجه از هم جدا نمی‌شوند. این توانایی او باعث می‌شود که اصراف و هدر رفتن غذا بسیار کم‌تر شود. در ادامه فیلمی از مراحل کار این ربات جالب مشاهده می‌کنید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

بطری آب هوشمند شما را زیر نظر دارد +فیلم

انتهای پیام/

ربات‌ها آشپز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۴۹۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پمپ بنزین ابوظبی رباتیک شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، ربات مذکور نه تنها باک خودرو را پر می کند، بلکه با کمک یک اپلیکیشن در وقت کاربر نیز صرفه جوی می کند. این اپ تضمین می کند فرد مقدار دقیق سوخت مورد نیاز برای سفرش را دریافت کند. 2 ماه قبل شرکت مذکور از برنامه پایلوت ربات سوختگیری خبر داده بود. البته توسعه این ابزار یک سال طول کشید. ربات مذکور طوری توسعه یافته تا نه تنها حافظ محیط زیست باشد، بلکه خطر بیرون ریختن سوخت نیز کاهش یابد.

هنگامیکه افراد به یکی از ایستگاه های ADNOC می رسند، می توانند نوع سوخت را انتخاب و روی یک نمایشگر لمسی یا اپلیکیشن موبایل ضربه بزنند. در مرحله بعد بازوی رباتیک با یک نازل متناسب و حسگرهایی که تضمین می کند نازل هنگام سوختگیری به طور صحیح قرار گرفته است، فرایند سوختگیری را انجام می دهند.

دوربین ها و حسگرهای مختلف فرایند سوختگیری را رصد می کنند و همزمان تضمین می شود همه فعالیت ها به طور ایمن و متناسب انجام شود. پس از پایان یافتن سوختگیری، بازوی رباتیک نازل را عقب می کشد و فرد می تواند محل را ترک کند.

کارمند رباتیک پمپ بنزین بخشی از استراتژی 5 ساله شرکت برای تضمین آن است که خودروها بهتر سوختگیری کنند.

کد خبر 6090533 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • کشف یک کارگاه تولید همبرگر غیر مجاز در نظرآباد
  • پای ربات‌ها به پمپ بنزین رسید
  • پمپ بنزین ابوظبی رباتیک شد
  • پخت ۱۰ کیلو چلو میگو توسط آشپز مشهور هندی (فیلم)
  • نسل جدید ربات انسان‌نما، همه‌منظوره است
  • (ویدیو) ربات چری در راه ایران
  • ربات هوشمند خودروسازی چینی چری رونمایی شد
  • طرز پخت ۵۰ کیلو چلو خورشت زبان گاومیش توسط آشپز هندی (فیلم)
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید
  • (ویدئو) این ربات سرطان ریه را تشخیص می‌دهد