Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@18:05:29 GMT

برداشت عسل در بیجار 65 درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۴۹۷۵۰

برداشت عسل در بیجار 65 درصد افزایش یافت

سنندج - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی بیجار با اشاره به اینکه سال گذشته حدود 66 تن عسل در این شهرستان تولید شد، گفت: امسال نسبت به سال قبل شاهد افزایش 65 درصدی برداشت و تولید عسل هستیم.

پیمان قمری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: زنبورداران بیجاری امسال از سطح 11 هزار و 249 کندو حدود 109 تن عسل برداشت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه از این تعداد، 11 هزار و 158 کندو مدرن و 91 کندو نیز بومی است، افزود: پرداخت تسهیلات بانکی، آب و هوا و بارندگی مناسب، استفاده از کندوهای مدرن، توجه زنبورداران به توصیه های فنی کارشناسان، استفاده از ملکه های جوان و مناسب و ارتقا کلاس های آموزشی زنبورداری نسبت به سال قبل در افزایش تولید عسل موثر بوده است.
مدیر جهاد کشاورزی بیجار با باین اینکه 269 زنبوردار کار برداشت عسل را انجام دادند، یادآور شد: برداشت محصول عسل از اواسط مهر آغاز و تا اوایل آبان ادامه دارد.
وی بر فراهم کردن بستر مناسب برای ایجاد اشتغال و توسعه صنعت زنبورداری در میان زنبورداران حرفه ای تاکید کرد و گفت: وجود صنایع تولیدی در این بخش می تواند در ارزش افزوده عسل تولیدی منطقه موثر بوده و از فروش کلی آن جلوگیری کند.
شهرستان بیجار با 90 هزار نفر جمعیت در 142 کیلومتری شمال شرق سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.
7355/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد زنبورداري برداشت عسل كشاورزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۴۹۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی تولید ۱.۵ میلیون تُن برنج در مازندران

علی محمد رمضانی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اظهار اینکه ۹۱ درصد آب بندان های استان آبگیری شدند، اوضاع شالیکاری را دراستان نسبت به سال قبل مطلوب بیان کرد و گفت: پیش بینی می‌شود بالای یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن در کشت اول و رتون تولید برنج داشته باشیم.

وی با اظهار اینکه افزایش میزان تولید برنج امسال بین ۱۰ تا ۱۲ درصد پیش بینی می‌شود، از اجرای طرح افزایش عملکرد تولید در ۲۰۰ هزار هکتار از شالیزارهای استان با کمک کشاورزان پیشرو خبر داد و گفت: این طرح در سال‌های قبل به صورت پایلوت توسط کشاورزان پیشرو در بهشهر، بابل، بابلسر و غیره اجرا شده است.

وی گفت: در قالب این طرح شاهد افزایش عملکرد ارقام محلی بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ کیلوگرم و ارقام پرمحصول تا ۱.۵ تن خواهیم بود.

رمضانی از کشاورزان خواست تا به سمت کشت اراقم پرمحصول کم آب طلب بروند و ادامه داد: در راستای اجرای طرح افزایش عملکرد تولید، نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان و شالیزارها با نرخ دولتی تأمین می‌شود.

مدیر دفتر برنج جهاد کشاورزی مازندران سهم نهاده‌های کشاورزی را در هزینه‌های تولید پنج درصد بیان کرد.

مازندران ۲۱۳ هزار هکتار شالیزار دارد.

کد خبر 6085202

دیگر خبرها

  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • تولید سالانه ۲۰۷ کیلو گرم ژل رویال در کهگیلویه و بویراحمد
  • خانه‌دار شدن کابوس جوانان بیجار/نفس مستاجران به شماره افتاد
  • مرغ‌های زنبورخوار قربانی زیاده خواهی برخی از زنبورداران سودجو شدند + تصاویر
  • مرغ‌های زنبورخوار قربانی زیاده خواهی برخی از زنبورداران سودجو + تصاویر
  • هدف‌ شرکت توسعه نیشکر : تولید ۷۰۰ هزار تُن شکر
  • پیش بینی تولید ۱.۵ میلیون تُن برنج در مازندران
  • کدام کشور بیشترین هزینه نظامی را ثبت کرد؟
  • تولید بیش از ۶۱۰ هزار تن شکر در شرکت توسعه نیشکر
  • تولید گوشت‌مرغ در خراسان رضوی ۱۴ درصد افزایش یافت