Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-27@09:08:55 GMT

فریاد خشم فلسطینیان در سالگرد بالفور

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۴۹۹۲۵

‍‍‍‍‍‍

نظامیان رژیم صهیونیستی، با گاز اشک آور و گلوله های جنگی به راهپیمایی حمایت از حق بازگشت فلسطینیان حمله کردند. دستکم 30 فلسطینی زخمی شدند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، راهپیمایی این جمعة فلسطینیان، مصادف با یکصدمین سالگرد صدور اعلامیه خیانت بار بالفور بود.
آرتور بالفور، وزیر امور خارجه وقت انگلیس،دوم نوامبر 1917 میلادی، با صدور اعلامیه ای سنگ بنای رژیم جعلی اسرائیل را گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم، گروههای سیاسی و مقاومت فلسطین، این اقدام انگلیس را محکوم کردند.  دانلود  در این حال، دو جنبش فلسطینی حماس و فتح تأکید کردند معامله قرن ( توطئه جدید صهیونیستها و آمریکا علیه آرمان فلسطین ) روی دیگر بیانیه بالفور است.روزنامه الحیات چاپ لندن نوشت: دو جنبش فتح و حماس با اشاره به اینکه معامله قرن روی دیگر بیانیه بالفور و تکمیل کننده آن است، تأکید کردند که مقاومت تنها راه برای بازگرداندن حقوق ملت فلسطین در داخل و خارج است.  جنبش فتح در بیانیه ای به مناسبت یکصد و یکمین سالگرد صدور بیانیه بالفور، آن را جرمی تاریخی و جنایت ترور و کشتار حقوق سیاسی و انسانی ملت فلسطین در روز روشن دانست و از آمریکا خواست به عنوان اقدام عملی برای عذرخواهی از جنایتی که یکصد و یکسال پیش مرتکب شد، کشور مستقل فلسطین را به پایتختی شرق قدس به رسمیت بشناسد. جنبش حماس نیز با صدور بیانیه ای تأکید کرد بیانیه بالفور و معامله قرن دو روی یک جنایت هستند. این جنبش افزود توطئه علیه آرمان فلسطین، از طریق سکوت بین المللی و همکاری با رژیم اشغالگر صهیونیستی و همچنین از طریق اجرای معامله قرن در ارتباط با از بین بردن آرمان فلسطین، از زمان بیانیه بالفور تا به امروز ادامه داشته است.
جنبش حماس همچنین در بیانیه خود تأکید کرد که حق بازگشت پناهندگان، حقی ثابت و مقدس و غیر قابل مذاکره است و هیچ یک از راه حلهای جزئی دیگر مانند محلی سازی و میهن جایگزین، قابل قبول نیست.
حماس همچنین خاطر نشان کرد که پایبندی به همه انواع مقاومت، تنها گزینه راهبردی است که می تواند رژیم اشغالگر را بازدارد و حقوق سلب شده را بازگرداند.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: جمعه بازگشت تظاهرات نوار غزه بیانیه خیانت بار بالفور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۴۹۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن امروز جمعه با صدور بیانیه‌ای سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز در دانشگاه‌های آمریکا را که خواستار پایان دادن به جنایات نسل کشی در غزه هستند، محکوم کرد.

در بیانیه جنبش انصار الله آمده است که سرکوب غیرموجه تظاهرکنندگان آمریکایی، نادرست بودن ادعاهای دولت آمریکا را مبنی بر دفاع از آزادی، حمایت از حقوق بشر و گسترش دموکراسی آشکار کرد.

جنبش انصارالله بر حق شهروندان آمریکایی برای تظاهرات مسالمت آمیز تاکید و از موضع اخلاقی آنها که بیانگر افزایش آگاهی جامعه در مورد مسئله فلسطین و مخالفت با اقدامات وحشیانه اسرائیل در غزه است، قدردانی کرد.

دفتر سیاسی انصارالله از سازمان های بین المللی حقوق بشر خواست تا این اقدامات سرکوبگرانه علیه تظاهرات مسالمت آمیز در ایالات متحده را محکوم کنند و دولت آمریکا را برای توقف نقض حقوق بشر تحت فشار قرار دهند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که جنایات نسل کشی اسرائیل در غزه مستلزم یک موضع محکم بین المللی برای توقف آن است و تظاهرات مسالمت‌آمیز در آمریکا نشان دهنده مخالفت مردم آمریکا با این جنایت‌ها و همبستگی آنها با مردم فلسطین است.

در پایان بیانیه دفتر سیاسی جنبش انصار الله تأکید شد که مسأله فلسطین یک مسئله محوری برای ملت عربی و اسلامی باقی خواهد ماند و انصارالله به حمایت همه جانبه از مردم فلسطین تا رسیدن به حقوق مشروع خود ادامه خواهد داد.

کد خبر 6089222

دیگر خبرها

  • حماس: فعالیت آنروا باید زیرنظر سازمان ملل ادامه یابد
  • پاسخ رژیم صهیونیستی را در مورد مذاکرات دریافت کردیم
  • جنبش انصارالله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • جنبش انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • دانشجویان در دل آمریکا «فلسطینِ آزاد» را فریاد می‌زنند/ سرکوب شدید دانشجویان در فرانسه و آمریکا
  • حماس: از خواسته‌های خود کوتاه نخواهیم آمد/تحرکات دشمن شکست خورده است
  • بیانیه وزارت خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا
  • حماس: تعطیلی مسجدالاقصی، مشروعیتی به اسرائیل نمی‌دهد
  • تکذیب انتقال حماس به کشورهای دیگر از سوی سخنگوی این جنبش