Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-26@20:34:39 GMT

هفت تفاوت علی علیپور – سوزوکی؛ قاتل سرخ کیست؟

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۵۰۰۲۰

به گزارش ایلنا، نقش‌های تعیین‌کننده فینال لیگ قهرمانان 2018 آسیا را برای مهاجمان اصلی پرسپولیس و کاشیما در نظر گرفته‌ایم: برای علی علیپور و یوما سوزوکی که هر کدام با «گل»‌ها و یا «پاس‌گل»‌هایشان در دو بازی رفت و برگشت می‌توانند سرنوشت قهرمانی این فصل را رقم بزنند و این همان چیزی است که به مقایسه عملکرد آسیایی آنها جذابیت بیشتری می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارنامه آنها را کنار هم می‌گذاریم و نتیجه‌اش می‌شود اینکه‌ علی علیپور را مهاجمی گلزن‌تر و تکنیکی‌تری بدانیم در حالی که سوزوکی بیشتر شبیه یک مهاجم مکمل عمل می‌کند و در بازیسازی و کمک به خط میانی نقش فعال‌تری دارد. در واقع علیپور مهاجم نوک کاملی به نظر می‌رسد و از او بیشتر می‌توان انتظار گلزنی داشت اما در عوض یوما سوزوکی در گلسازی و فضاسازی برای هم‌تیمی‌هایش موفق‌تر بوده است.

1. علیپور و سوزوکی در هر 12 مسابقه این فصل لیگ قهرمانان در ترکیب اصلی تیم‌هایشان به میدان رفته‌اند. علی علیپور جمعا 1036 دقیقه برای پرسپولیس بازی کرده و سوزوکی 1023 دقیقه با پیراهن کاشیما در میدان بوده است. گلزن پرسپولیس 7 بار تعویض شده و از زمین بیرون رفته اما سوزوکی 3 بار تعویض شده است.

2. علی علیپور 5 گل در لیگ قهرمانان این فصل به ثمر رسانده در حالی که سوزوکی 2 گل زده. البته دو تا از گل‌های علیپور 2 پنالتی بوده اما سوزوکی پنالتی گل نکرده است. به تبع این آمار علیپور در هر 2/207 دقیقه یک گل زده و سوزوکی در هر5/511 دقیقه یک گل.

3. تعداد شوت‌های در چارچوب علیپور 18 و شوت‌های در چارچوب سوزوکی تا قبل از فینال 8تاست. دقت شوت علی علیپور هم 1/62 درصد و دقت شوت سوزوکی 8/34 درصد. حال آنکه علیپور هیچ سانتر موفقی نداشته اما سوزوکی دو ارسال موفق داشته است.

4. علیپور در این فصل لیگ قهرمانان فقط یک پاس گل داده و سوزوکی 4 پاس گل. در تعداد پاس‌های کلیدی اما رقابت نزدیک‌تر است: علیپور 13 و سوزوکی 14 پاس کلیدی داده‌اند. در عوض علیپور دو پنالتی هم گرفته اما سوزوکی نتوانسته پنالتی بگیرد. ضمن اینکه علیپور 6 بار در آفساید بوده و سوزوکی 9 بار.

5. در فاز تدافعی و در آیتم تکل برنده، عملکرد سوزوکی بهتر بوده چرا که او 9 تکل برنده داشته و علیپور 4 تا. در پوشش هم علیپور 6 بار و سوزوکی 10 بار موفق عمل کرده‌اند. در بلاک کردن توپ سوزوکی دو بار موفق بوده اما علیپور بلاکی نداشته اما در عوض در تعقیب توپ، علیپور 5 بر 4 از سوزوکی پیش است.

6. علیپور 173 پاس سالم داشته اما سوزوکی 239 پاس سالم ارسال کرده است. در دقت پاس، آمار علیپور 8/69 درصد و سوزوکی 1/73 درصد بوده. تعداد دریبل‌های موفق علیپور 12 و دریبل‌های موفق سوزوکی هم 8 تاست.

7. مهاجم پرسپولیس 16 بار از حریفان خطا گرفته اما سوزوکی 30 بار یعنی بیش از دو برابر او. از طرفی علیپور کلا 13 خطا مرتکب شده اما سوزوکی 19 بار خطا کرده است. علیپور فقط یک کارت زرد گرفته اما سوزوکی 2 کارت زرد.

نتیجه این مقایسه می‌شود اینکه‌ علی علیپور را مهاجمی گلزن‌تر و تکنیکی‌تری بدانیم در حالی که سوزوکی بیشتر شبیه یک مهاجم مکمل عمل می‌کند و در بازیسازی و کمک به خط میانی نقش فعال‌تری دارد. در واقع علیپور مهاجم نوک کاملی به نظر می‌رسد و از او بیشتر می‌توان انتظار گلزنی داشت اما در عوض یوما سوزوکی در گلسازی و فضاسازی برای هم‌تیمی‌هایش موفق‌تر بوده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: پرسپولیس پوشش رفت و برگشت رقابت لیگ قهرمانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۵۰۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم ضدحال خنده‌دار دختر دانش آموز به معلم بابت ماه تولد

 

در بسته زیر اخبار و محتوا‌های آموزشی پیرامون «برآورده کردن آرزوی دانش آموز توسط معلم هنرمند و مهربان»، «سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: به دنبال استخدام نیروهای جدید نباشیم»، «سه تفاوت نامحسوس گاو عینکی رو پیدا کن، تیزبینها جواب بدن»، «فیلم شنا یاد دادن علیرضا بیرانوند به دخترش در استخر خانگی»، «رقابت داوطلبان کنکور از فردا آغاز می شود»، «این خورشت مقوی رو نیم ساعته برای ناهار درست کن»، «حروف ناصبه در عربی را با مثال به راحتی یاد بگیر»، «عکسهایی از عروسی دختر ناصرالدین شاه؛ یه قرن پیش چه جشنی گرفته!»، «تست شخصیت: نحوه نگه داشتن گوشی شما ویژگی های شخصیتی پنهان شما را آشکار می کند»، «قتل آتشین/پدرم با زندگی کردن من در خانه مجردی مخالف بود» را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

میزان تمرکزت رو محک بزن؛ سه تفاوت دو عکس رو ۳۳ ثانیه‌ای بگو

فیلم ضدحال خنده‌دار دختر دانش آموز به معلم بابت ماه تولد

برآورده کردن آرزوی دانش آموز توسط معلم هنرمند و مهربان

فیلم شنا یاد دادن علیرضا بیرانوند به دخترش در استخر خانگی

 

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: به دنبال استخدام نیروهای جدید نباشیم

سه تفاوت نامحسوس گاو عینکی رو پیدا کن، تیزبینها جواب بدن

رقابت داوطلبان کنکور از فردا آغاز می شود

این خورشت مقوی رو نیم ساعته برای ناهار درست کن

حروف ناصبه در عربی را با مثال به راحتی یاد بگیر

عکسهایی از عروسی دختر ناصرالدین شاه؛ یه قرن پیش چه جشنی گرفته!

تست شخصیت: نحوه نگه داشتن گوشی شما ویژگی های شخصیتی پنهان شما را آشکار می کند

قتل آتشین/پدرم با زندگی کردن من در خانه مجردی مخالف بود

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • پشت پرده بازگشت احتمالی علی علیپور به پرسپولیس
  • فیلم ضدحال خنده‌دار دختر دانش آموز به معلم بابت ماه تولد
  • میزان تمرکزت رو محک بزن؛ سه تفاوت دو عکس رو ۳۳ ثانیه‌ای بگو
  • پرسپولیس بعد از چهار فصل با مربی خارجی در حذفی!
  • رضا علیپور: برای میرزازاده خوشحالم
  • (عکس) خالکوبی شیرشاه روی بدن یک قاتل
  • عکس| سرمربی جدید تیم ملی والیبال کیست؟
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید