Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ محمدرضاامیاری دراین جلسه اظهارداشت: نگاه ما به ورزش بانوان نگاه مثبتی است ویکی از اهداف مهم ما در اداره کل ورزش و جوانان استان، توسعه ورزش بانوان در سطح استان(شهرستان ها،بخش ها و روستاهای دور افتاده)می باشد.

وی ادامه داد: بانوان استان فعالیت ورزشی بیشتری نسبت به آقایان دارند و همچنین وزارت ورزش وجوانان نیز با توجه به سیاست های ویژه ای که دارد نگاه ویژه ای به ورزش بانوان دارد و در این رابطه وزیر ورزش وجوانان،معاونت ورزش بانوان ،استاندار هرمزگان نیز توجه خاصی به توسعه ی ورزش بانوان دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیاری بیان داشت: باید از ظرفیت هاو پتانسیل های موجود برای توسعه ورزش استفاده نمود و برای تحقق توسعه ی ورزش در سطح استان باید یک برنامه و چشم انداز مشخصی را داشته باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان با اشاره به اینکه باید برای مسابقات،میزبانی ها، کلاس های آموزشی برنامه های جامعی را ارائه دهییم اظهار کرد: طبق ارائه اهداف و برنامه ها برای توسعه ورزش بانوان در استان اعتبارو بودجه خواهیم داد.

امیاری خاطرنشان کرد: طی این مدت کوتاه شاهد موفقیت هایی از سوی بانوان بودم که در مسابقات آسیایی مقام کسب کرده اندو برای رشد بیشتر ورزش بانوان باید یک تیم باشیم .

وی با بیان اینکه روسای هیئت های ورزشی باید روحیه مطالبه گری را داشته باشند بیان داشت : به ورزش بانوان در هیئتها بایدتوجه ویژه ای شود و از این پتانسیل ها و ظرفیت های موجود ورزشی باید برای ایجاد شور و نشاط در جامعه استفاده نمود،زیرا ورزش این ظرفیت را دارد که تاثیرات مثبت را در جامعه داشته باشد.

امیاری تصریح کرد:افتخاری که خانم هدیه کاظمی و فرزانه حیدری در مسابقات آسیایی و پارآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا کسب نمودند نمونه ای از توانایی ها و ظرفیت بانوان ورزشکار استان است.

وی بیان داشت: از ظرفیت های دستگاههای اجرایی استان از جمله استانداری،آموزش وپرورش ،دانشگاهها برای توسعه ورزش بانوان در استان باید استفاده نمود ودراین رابطه استاندارمحترم هم نیز توجه ویژه ای دارند که ورزش استان در کشور و جهان بدرخشد و صاحب نام باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یادآورشد: همه مسئولین استانی به ورزش بخصوص ورزش بانوان توجه و نگاه ویژه ای دارندوماهم برای توسعه ورزش بانوان از جمله برگزاری جشنواره های بومی ومحلی بمناسبت دهه فجر و مناسبت های مختلف در جزیره هرمز و ابوموسی برنامه ها واهدافی را مشخص که برگزار خواهدشد.

امیاری اظهار کرد: از نواب روسای هیئت های ورزشی استان درخواست دارم به همراه مسئول ورزش بانوان استان از هیئت ها و فعالیت های ورزشی بانوان در شهرستان های استان بازدید نمایند.

وی تصریح کرد: به موضوع استعدادیابی نیز توجه ویژه ای داشته باشید زیرا استعداد یابی مسیر را برای شناسایی قهرمانان کوتاه میک ند و من نیز از موضوع استعداد یابی حمایت خواهم نمود و اعتبارات لازم را تخصیص خواهم دادکه در این راه امیدواریم با کمک هم برای توسعه ورزش استان وایجاد شور و نشاط در جامعه گام های مثبتی برداریم.

در ادامه شیبانی سرپرست امور بانوان و خانواده استانداری نیز اظهار داشت:امیدواریم با نگاه ورزشی و فرهنگی که داریم بتوانیم ورزش بانوان را به جایگاهی بالاتر در سطح استان و کشور برسانیم.

وی ادامه داد:باید با ایجاد شور و نشاط ورزشی کم تحرکی بانوان را ازبین ببریم و همچنین باید خدمات ورزشی را به حاشیه شهرها و روستاهای دور افتاده استان ببریم تا همه بتوانند از این ظرفیت ها استفاده لازم را داشته باشند.

شیبانی افزود: استان هرمزگان با ظرفیت دریا نباید مشکل ورزش های آبی و ساحلی داشته باشیم و امیدوارم با ایجاد دهکده ساحلی ورزشی این مشکلات رفع گردد.

سرپرست امور بانوان و خانواده استانداری افزود: با ایجاد خانه ورزش روستایی و تجهیزات آن ورزش را در روستاها بیش از بیش فعال کنیم

و پیگیر هستیم مرکز استعدادیابی قهرمانی در مرکز،شرق و غرب استان برای کشف و شناسایی استعدادها احداث گردد.

سپس سحررضایی مسئول ورزش بانوان اداره کل اظهار داشت:از مدیرکل ورزش وجوانان و سرپرست امور بانوان وخانواده استانداری خواستارم با توجه به توانمندی هایی که بانوان استان دارند نگاه ویژه ای به ورزش بانوان داشته باشندو در زمینه ورزش همگانی و قهرمانی نیز همکاری همه دستگاههای استان را لازم داریم.

وی بیان داشت: آموزش و پرورش و شهرداری ظرفیت ها و پتانسیل های خوبی دارند و می توان بهره لازم را در این راستا برای ورزش بانوان استان داشت و با یک چشم انداز کلی می توان ورزش استان را در رده استان های پر تحرک در سطح کشور قرار دهیم.

گفتنی است ،در ادامه نواب روسای هیئت های ورزشی استان خواستار توجه ویژه به ورزش بانوان ،پیشنهادات ،مسائل و مشکلات حوزه بانوان وهمچنین ایجاد پایگاه قهرمانی و مرکز قامت سنجی و اختصاص ساعت ورزش برای بانوان شاغل را در دستگاههای اجرایی استان بودند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اداره کل ورزش و جوانان بودجه رشد مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۵۰۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه‌های مربی سقزی از کمبود امکانات وزنه‌برداری

مربی وزنه‌برداری شهرستان سقز از کمبود امکانات وزنه‌برداری و چالش‌های پیش‌روی این رشته ورزشی می‌گوید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرنگار ورزشی تسنیم سقز، بانوان کردستانی در چند سال اخیر علی‌رغم مشکلات مالی و نبود امکانات و حمایت مسئولان در رشته وزنه‌برداری عملکرد درخشانی از خود به جای گذاشته‌اند و فعالان این رشته امیدوار به تکرار نتایج خوب خود در سطح کشوری و بین‌المللی هستند.

مرضیه محمودی بانو سقزی که از وزنه‌برداران نام آشنا در سطح استان و کشور به شمار می‌رود چند صباحی است که به مربیگری روی آورده و به بانوان سقزی خدمت‌رسانی می‌کند.

مرضیه محمودی وزنه‌برداری سقزی درباره نحوه شروع این رشته ورزشی در گفت‌وگو با تسنیم می‌گوید: به واسطه اینکه مرحوم پدرم محسن محمودی از بنیانگذاران وزنه‌برداری سقز و رئیس هیئت و مربی شهرستان بودند همچنین برادرم مظهر محمودی از قهرمانان این رشته بوده‌اند به ورزش وزنه‌برداری علاقه‌مند شدم و با شروع فعالیت وزنه‌برداری بانوان در ایران من نیز به عنوان اولین بانوی سقز در سال 1397 وزنه‌برداری را شروع کردم و چندین دوره در مسابقات استانی و کشوری شرکت کردم که حاصل آن 6 مدال طلای استان و یک مدال نقره کشوری است.

وی افزود: به واسطه نبود مربی خانم در شهرستان سقز بنده مجبور شدم در حین تمرینات شخصی خود مربیگری را نیز برعهده بگیرم و به همین خاطر مشکلات زیادی را تحمل کردم و جنگ نابرابری با حریفان خود داشتم و  از سال 1401 مربیگری را شروع کردم و در خدمت علاقه‌مندان این رشته در شهرستان سقز هستم.

مربی وزنه‌برداری شهرستان سقز وضعیت این رشته را در سطح استان مناسب توصیف کرد و گفت: در حال حاضر وضعیت وزنه‌برداری کردستان به واسطه مربی کاربلد استان خانم عبدالملکی بسیار عالی بوده و تیم استان کردستان چندین دوره در مسابقات کشوری به مقام قهرمانی رسیده و چندین چهره به تیم‌های ملی در رده‌های سنی مختلف معرفی کردند که خوشبختانه توانسته‌اند مقام‌های بین‌المللی کسب کنند همچنین شهرستان سقز نیز علاقه‌مندان زیادی به این رشته دارد که به امید خدا در آینده از این افراد بیشتر خواهیم شنید.

وی از نبود زیرساخت‌های لازم انتقاد کرد و اذعان داشت: متأسفانه علی‌رغم وجود علاقه‌مندان زیاد و پتانسیل مناسب ورزشکاران، به دلیل نبود  فضای ورزشی مناسب و امکانات محدود برای این رشته ورزشی در این شهرستان نتوانسته‌ایم آنچنان باید و شاید در میادین ملی کسب افتخار کنیم و با وجود پیگیری‌های رئیس هیئت این شهرستان باز هم پاسخ مناسبی از مسئولان دریافت نکرده‌ایم و در حال حاضر در سالنی به مساحت 50 متر و با امکانات فرسوده مشغول به تمرین هستیم که فقط تایم صبح‌ها در اختیار بانوان است.

محمودی تصریح کرد: از مسئولان خواهشمندیم به این رشته ورزشی اهمیت بیشتری بدهند چراکه وزنه‌برداری ورزشی المپیکی و ورزش دوم مملکت بوده و همیشه از رشته‌های پر مدال و پر افتخار برای کشور عزیزمان بوده لذا باید توجه بیشتری به این رشته ورزشی شود چون واقعاً نوجوانانی که در حال حاضر در شهرستان سقز فعالیت می‌کنند پتانسیل بسیار بالایی دارند و در صورت وجود فضای ورزشی مناسب می‌توانند برای استان و کشورمان افتخارآفرینی کنند.

این مربی پرافتخار کردستانی اظهار کرد: هدف اصلی ما توسعه این ورزش در این شهرستان بوده تا بتوانیم به بهترین نحو ممکن این ورزش را به جامعه معرفی و در سطح ملی و بین‌المللی افتخارآفرینی کنیم اما همه این حرف‌ها زمانی می‌تواند نتیجه داشته باشد که ما حمایت مسئولان را پشت سر خود داشته باشیم و ورزشکاران بدون هیچ دغدغه‌ای فقط به فکر تمرین و حضور موفق در مسابقات باشند.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد در توسعه فناوری شهری
  • استفاده از ظرفیت بی‌نظیر دانشگاه آزاد در زمینه علم و فناوری برای توسعه شهری
  • نگاهی بر خبر‌های ورزشی یازدهم اردیبهشت استان قزوین 
  • شهرداری همدان در جذب شهروندان به ورزش خلاقانه عمل کند
  • اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور
  • جنوب کرمان ظرفیت افتخارآفرینی بیشتر در زمینه ورزش دارد
  • توسعه ورزش های همگانی با اجرای برنامه آزاد سازی اماکن ورزشی
  • گلایه‌های مربی سقزی از کمبود امکانات وزنه‌برداری
  • اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
  • حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر ورزشکار در ویژه‌برنامه «ایرانی پهلوان»