Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

امیر خجسته، عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با تسنیم با انتقاد از بی‌توجهی دولت نسبت به عدم تنظیم لایحه نظام رتبه‌بندی فرهنگیان، بر ضرورت پیگیری فوری مطالبات فرهنگیان تأکید کرد و گفت: متأسفانه علی‌رغم مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر لزوم تهیه نظام رتبه‌بندی فرهنگیان و لزوم استقرار نظام پرداخت‌ها، در ماده 63 برنامه ششم توسعه و با گذشت یک سال از زمان لازم‌الاجرا بودن این مصوبات، دولت عزم جدی برای توجه به مطالبات جامعه فرهنگیان ندارد و در وضعیت موجود اقتصادی، فرهنگیان به عنوان یکی از پرجمعیت‌ترین اقشار مستخدم دولت از کمترین حقوق و مزایا برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، از رایزنی با دولت برای تهیه نظام رتبه‌بندی فرهنگیان قبل از ارسال بودجه سال 98 خبر داد و افزود: مکاتباتی با دولت جهت تسریع در روند ارسال طرح نظام رتبه‌بندی فرهنگیان انجام خواهیم داد، زیرا اگر بنا بر اجرای این طرح باشد، لازم است قبل از ارسال بودجه سال 98 این طرح به صورت لایحه از طرف دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال گردد، اگرچه نظام رتبه‌بندی فرهنگیان صرفا یکی از ده‌ها مطالبات فرهنگیان است، اما اجرا و تأمین اعتبارات آن می‌تواند بارقه‌های امید را در دل فرهنگیان ایجاد کند. 

نماینده مردم همدان در مجلس، خواستار توقف گفتاردرمانی در برخورد با جامعه فرهنگیان شد و تصریح کرد: متأسفانه علی‌رغم تأکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم توجه به مسئله آموزش و پرورش و جایگاه فرهنگیان و همچنین تبین انواع برنامه‌های راهبردی مرتبط با این حوزه در چند سال اخیر، وضعیت فرهنگیان نسبت به گذشته بهبود نیافته است و این امر صرفا ناشی از گفتاردرمانی دولت‌ها در برخورد با فرهنگیان بوده است.

خجسته افزود: لازم است یک بار برای همیشه این روش کنار گذاشته شود و با منطق نسبت به مطالبات فرهنگیان برخورد شود، اگر با منطق و عدالت مطالبات را پیگیر باشیم، همواره می‌توانیم راه‌حل‌های آنان را بیابیم، برای مثل اکنون که دولت مدعی کمبود منابع در حوزه آموزش و پرورش است، می‌تواند از امکانات سایر دستگاه‌ها برای رفاه فرهنگیان استفاده کند. 

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس در پایان خاطرنشان کرد: سالیان سال است که فرهنگیان گرانقدر در سفرهایشان به جای اسکان در هتل و اماکن مناسب، در مدارس ساکن شدند؛ چرا سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها امکانات خود را در اختیار فرهنگیان قرار نمی‌دهند؟! فرزندان مستخدمین سایر دستگاه‌ها کسب علم و تحصیل خود را مدیون فرهنگیان هستند؛ لذا باید فرهنگیان در امکانات رفاهی کشور سهیم باشند و فرقی بین دستگاه‌های ثروتمندی مانند وزارت نفت و بانک‌ها با آموزش و پرورش در نحوه برخورداری کارکنان‌شان از تسهیلات رفاهی نباشد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: فرهنگیان کمیسیون اصل نود کمیسیون های مجلس امیر خجسته نمایندگان مجلس مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۵۰۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود دانشگاه جهرم به رتبه ۲۳ فهرست نیچر ایندکس در بین دانشگاه‌های کشور

ایسنا/فارس معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه جهرم گفت: با انتشار گزارش اشپرینگر نیچر، رتبه دانشگاه جهرم در بین دانشگاه‌های ایران با صعود نسبت به سنوات گذشته، به رتبه ۲۳ ارتقا یافته است.

محمد قناعتیان در گفت‌وگو با ایسنا افزود: این جایگاه دانشگاه جهرم را از نظر پژوهشی بالاتر از ۸۹ دانشگاه و موسسه پژوهشی دیگر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه این نظام رتبه‌بندی سالانه مؤسسه‌های جهان را بر پایه سنجه‌های گوناگون ارزیابی می‌کند، اظهار کرد: بر پایه گزارش اشپرینگر نیچر در سال ۲۰۲۳ میلادی، ۱۱۲ مؤسسه ایرانی توانستند در لیست نیچرایندکس قرار گیرند.

قناعتیان بیان کرد: بر پایه این گزارش مقاله‌های منتشر شده از ژانویه تا دسامبر سال ۲۰۲۲، ۱۵۰ نشریه برتر نیچر در حوزه‌های شیمی، علوم محیط، زمین‌شناسی، علوم زیست، بهداشت و علوم فیزیکی، شمارش و ارزیابی شده‌اند.

به گزارش ایسنا، این رتبه‌بندی بر پایه بخش محدودی از برون‌دادهای پژوهشی مؤسسه‌ها انجام می‌شود و برای فهم بهتر جایگاه مؤسسه‌ها باید نظام‌های رتبه‌بندی دیگر نیز بررسی شوند.

هیچ یک از مؤسسات ایرانی نتوانسته‌اند در میان موسسه‌های برتر جهان در رتبه‌بندی آکادمیک نیچرایندکس جای گیرند. نیچر ایندکس به رتبه‌بندی مؤسسه‌های سراسر جهان بر پایه خروجی‌های پژوهشی با کیفیت بالای آن‌ها در سال گذشته می‌پردازد.

نیچر ایندکس با شمارش تعداد مقاله‌های پدیدآوران در نشریات نمایه‌ شده‌اش، رتبه‌های مؤسسات را بر پایه‌ی دو سنجه شمار آثار و میزان مشارکت در پدیدآوری آثار، شدنی می‌کند.

رتبه ملی مؤسسه‌های ایرانی در لیست بر پایه میزان مشارکت گزارش شده است و میزان مشارکت به شمار پدیدآورندگان یک مقاله بستگی دارد.

دانشگاه علوم پزشکی جهرم با رتبه ۶۱ در جایگاه میانی این فهرست قرار دارد. دانشگاه شیراز در فهرست نیچرایندکس ۲۰۲۳ رتبه نخست دانشگاه‌های ایران را کسب کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صعود دانشگاه جهرم به رتبه ۲۳ فهرست نیچر ایندکس در بین دانشگاه‌های کشور
  • داروخانه‌ها هم رتبه‌بندی می‌شوند
  • داروخانه‌های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد
  • درخشش دانشگاه بیرجند در نظام رتبه بندی جهانی اشپرینگر نیچر
  • مطالبات رتبه بندی فرهنگیان گلستان تا خرداد ماه تسویه می شود
  • انتقاد از اطلاع رسانی تعطیلی مدارس وادارات خوزستان/همه سرکار بودند
  • اقدامات آموزشی و رتبه بندی معلمان
  • رئیسی: هدف رتبه بندی معلمان افزایش شان و منزلت معلم است (فیلم)