Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد: آنچه در کنسولگری عربستان سعودی در شهر استانبول برای جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی رخ داد وحشتناک بود و باید به شکل مناسب به این پرونده رسیدگی شود. آفتاب‌‌نیوز : به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با رسانه‌ها در کنفرانسی در بلغارستان مدعی شد: اما آنچه برای ثبات منطقه و جهان بسیار اهمیت دارد این‌ است که عربستان سعودی با ثبات باقی ماند و باید راهی برای تحقق هر دو هدف ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من بر این باورم مشکل بزرگتر از طرف ایران است و ما باید تضمین کنیم که ایران هرگز به فعالیت‌های خصمانه‌اش همانند آنچه در چند هفته اخیر در اروپا انجام داد، ادامه نخواهد داد.
نتانیاهو در ادامه مدعی شد: ما دو حمله تروریستی یکی در پاریس و دیگری در کپنهاگ را کشف کردیم که از سوی اطلاعات ایران برنامه‌ریزی شده بودند. مقابله با ایران در صدر برنامه‌های ما برای برقراری امنیت است و این مساله نه فقط برای اسرائیل بلکه برای کل اروپا و جهان است.
پیشتر وزیر انرژی رژیم صهیونیستی نیز گفته بود: موضع‌گیری تل آویو درباره پرونده قتل خاشقجی در کنسولگری کشورش در استانبول روشن است. این اقدامی بزدلانه بوده، اما خطر ایران بزرگتر است.
این اظهارنظر وزیر انرژی رژیم صهیونیستی اولین واکنش یک مقام این رژیم پس از سکوت دولت تل‌آویو از زمان قتل خاشقجی در دوم اکتبر گذشته محسوب می‌شود.
نتانیاهو در ادامه سخنانش هم‌چنین گفت: روابط اسرائیل با همسایگان عرب‌اش به شکلی پویا رو به بهبود است.
وی در این رابطه از ارائه‌ جزییات بیشتر خودداری کرد.
نتانیاهو عصر پنج‌شنبه برای شرکت در نشست منطقه‌ای با حضور نخست وزیران کشورهای بلغارستان، یونان، رومانی و نیز رییس جمهور صربستان وارد کشور بلغارستان شد.
طبق بیانیه منتشر شده از سوی دفتر نتانیاهو وی ریاست دوره‌ای رومانی بر اتحادیه اروپا را تبریک گفت و از همتای رومانیایی خود خواست در تغییر موضع‌گیری اتحادیه اروپا نسبت به تل‌آویو کمک کند.
طبق این بیانیه نتانیاهو به نخست وزیر رومانی گفت: اسرائیل با ناکام گذاشتن دهها عملیات تروریستی در اراضی خود از اروپا دفاع می‌کند.
در این بیانیه به نقل از نتانیاهو آمده است، رهبران کشورهای اروپایی که با او دیدار کردند به او تعهد دادند در راستای تغییر آرا در اتحادیه اروپا و سازمان ملل در پرونده‌های مربوط به اسرائیل تلاش خواهند کرد.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: آنها از ما دوستی، تکنولوژی و گاز می‌خواهند.
نتانیاهو در دیدار با نخست وزیر بلغارستان نیز به بررسی ادامه همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های امنیتی، اقتصادی و تکنولوژی پرداخت.
در همین حال خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین با اشاره به اظهارنظر نتانیاهو درباره "اهمیت نقش عربستان سعودی در برقراری ثبات در منطقه" توییت کرد: باوجود اختلافاتی که وجود دارد اما نتانیاهو موضع‌گیری روشنی نسبت به اهمیت ثبات منطقه و نقش عربستان سعودی در تثبیت این ثبات دارد.
این اظهارنظر وزیر خارجه بحرین یک هفته پس از سفر رسمی نتانیاهو به عمان و دیدارش با سلطان قابوس بن سعید پادشاه عمان بیان شد.
ایسنا  کد خبر: ۵۵۴۴۶۹ تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶

منبع: آفتاب

کلیدواژه: اسراییل استانبول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۵۱۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله وزیر نتانیاهو به ارتش رژیم اسرائیل


به گزارش تابناک از روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی به فرماندهان ارتش این رژیم حمله کرد و آنها را مقصر شکست در عملیات طوفان الاقصی اعلام کرد.

وی با اشاره به استعفای «آهارون هالیوا» رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی، گفت: هالیوا در استعفانامه خود زیاده‌گویی کرد بدون اینکه مسئولیت شکست را بپذیرد و دلایل این شکست را تشریح کند.

این مقام صهیونیست، درخواست هالیوا برای تشکیل کمیته تحقق درباره دلایل شکست رژیم اشغالگر در عملیات طوفان الاقصی را دخالت نظامیان در امور سیاستمداران دانست و گفت: این موضوع به یک افسر نظامی ارتباطی ندارد.

اسموتریچ به «هرتزی هالوی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی نیز حمله کرد و گفت: هالوی نمی تواند جانشین هالیوا را انتخاب کند زیرا خودش هم بخشی از این شکست است و در این زمینه باید پاسخگو باشد.

اعضای کابینه نتانیاهو در حالی ارتش را مقصر شکست از مقاومت فلسطین اعلام می کنند که احزاب مخالف در حمایت از ارتش، کابینه حاکم را مقصر می دانند.

رئیس حزب کارگر رژیم صهیونیستی امروز اعلام کرد: بعد از ۲۰۰ روز جنگ (علیه غزه)، اوضاع بدتر شده و حتی ژنرال «یهودا فوکس» (فرمانده شاخه میانی ارتش رژیم صهیونیستی) نیز قصد استعفا دارد.

«میراو میکائیلی» از کابینه نتانیاهو به خاطر مسئولیت گریزی و دفاع نکردن از ژنرال های ارتش، انتقاد و اضافه کرد: ژنرال فاکس نه تنها تحت فشار شهرک نشینان، بلکه تحت فشار رهبری سیاسی است.

این مقام صهیونیست، انتقاد رسانه های حامی نتانیاهو از متن استعفانامه ژنرال هالیوا را یادآور شد و هدف از این اقدامات را، از بین بردن اعتبار فرماندهان ارتش و در راستای حفظ قدرت کابینه حاکم اعلام کرد.

میکائیلی، ادامه حضور ائتلاف حاکم به رهبری نتانیاهو در قدرت را موجب در خطر قرار گرفتن موجودیت(جعلی) رژیم اشغالگر دانست و گفت: نتانیاهو و متحدانش نمی توانند این جنگ را به نتیجه برسانند و بعد از گذشت ۲۰۰ روز، هیچ نشانه ای از فروپاشی حماس دیده نمی شود.

وی ادامه داد: وقت تجدیدنظر است و باید جنگ (علیه غزه) برای زمینه سازی آزادی اسرا پایان یابد.

جنگ علیه غزه به مهمترین عامل تشدید تنش بین سران رژیم اشغالگر تبدیل شده و در حالی که نتانیاهو و متحدانش خواهان تداوم جنگ هستند، مخالفان آنها بر آتش بس برای آزادی اسرای صهیونیست تاکید دارند.

بسیاری از کارشناسان، هدف نتانیاهو از اصرار بر تداوم جنگ را، حفظ حیات سیاسی و فرار از تعقیب قضائی می دانند.

دیگر خبرها

  • حمله وزیر نتانیاهو به ارتش رژیم اسرائیل
  • نویسنده صهیونیست: نتانیاهو اسرائیل را نابود خواهد برد
  • لیبرمن خواستار کناره گیری نتانیاهو از نخست وزیری رژیم صهیونیستی شد
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • خانواده‌های اسرای صهیونیست: بدترین نخست‌وزیر، برو!
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند
  • نویسنده صهیونیست: نابودی اسرائیل به دست نتانیاهوست