Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@11:30:58 GMT

ایران باید تعیین‌کننده قیمت زعفران در جهان باشد

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۵۲۸۱۳

وی یکی از مزیت‌های گواهی سپرده زعفران را اطمینان خریدار از سلامت زعفران عنوان کرد و گفت: زعفران قبل از قرارگیری در تابلوی بورس، از لحاظ کیفی در آزمایشگاه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد تا استانداردهای لازم را برای عرضه داشته باشد. این امر کمک بسیاری در ارتقای برند زعفران ایرانی خواهد داشت. همچنین با توجه به اینکه زعفران یک کالای گران‌قیمت است، قابلیت نگهداری در انبارهای پذیرش شده در بورس کالا را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسوول امور زعفران سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، بورس را عاملی برای کوتاه شدن دست واسطه‌گران دانست و گفت: زعفران به‌عنوان یک کالای استراتژیک نیاز به بازار شفاف دارد، چراکه واسطه‌گران باعث شده‌اند این محصول کمتر از قیمت واقعی خریداری شود، ضمن آنکه بورس می‌تواند با افزایش فعالان اقتصادی در این بخش، قیمت زعفران را واقعی کند.

اسمی معتقد است کشوری که نزدیک به ۹۰ درصد یک محصول را تولید می‌کند باید تعیین‌کننده قیمت در جهان باشد.

وی در ادامه ‌افزود: ایران باید به‌عنوان بزرگ‌ترین‌ تولیدکننده زعفران، مرجع تعیین قیمت در عرصه جهانی باشد و این امر تنها با بورس کالا امکان‌پذیر است. وی عنوان کرد: یکی از زیرساخت‌هایی که می‌تواند تعیین‌کننده قیمت زعفران در دنیا باشد،‌ بورس کالا است. مسوول امور زعفران سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: ‌به دنبال این هستیم که پس از راه‌اندازی بورس ملی زعفران، ‌بورس بین‌المللی زعفران را نیز راه‌اندازی کنیم تا از این طریق ایران مرجعی برای تعیین قیمت زعفران باشد. وی درباره بازار آتی زعفران گفت: یکی از مزایای راه‌اندازی قرارداد آتی زعفران پیش‌بینی‌پذیر کردن بازار است تا به این وسیله نگرانی تولیدکنندگان کاهش پیدا کند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۵۲۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات فروش شفاف زعفران در بورس کالا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، در راستای سیاست فروش شفاف زعفران در بورس و استقبال متقاضیان در عرضه زعفران در فروردین ماه، ۱۵۰۰ کیلو زعفران دیگر از زعفران‌های سال ۱۴۰۱ تعاونی‌های روستایی، فردا در بورس کالا عرضه خواهد شد.

بر اساس اعلام سازمان تعاون روستایی این سبد زعفران که مربوط به تولیدات استان خراسان رضوی در سال ۱۴۰۱ است، با قیمت پایه ۹۴ میلیون تومان در ازای هر کیلوگرم و با حداقل خرید ۱۰ کیلوگرم با شرایط اعلامی مندرج در آگهی بورس کالا، فردا چهارشنبه پنجم اردیبهشت‌ماه توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران عرضه می‌شود.

سرنخ مافیای زعفران پیدا شد | از ورود زعفران به بورس راضی نیستیم؛ پای مافیا در کار بود

براساس اطلاعیه عرضه بازار فیزیکی بورس کالا، عرضه سبد زعفران محصول تولید سال ۱۴۰۱ بر پایه استاندارد ملی ایران (شامل رشته‌ای بریده درجه یک ۶/۳۹ درصد، رشته‌ای بریده درجه دو ۲۲/۸۱ درصد، رشته‌ای بریده درجه سه ۲۶/۷۳ درصد، رشته‌ای درجه یک ۲۱/۳۲ درصد، رشته‌ای درجه دو ۱۹/۶۰ درصد، رشته‌ای درجه سه ۳/۱۰ درصد و زعفران دسته‌ای ۰/۰۵ درصد) است.

گفتنی است در عرصه نخست زعفران تعاونی‌های روستایی در سال جاری که در فروردین ماه برگزار شد، بیش از چهار برابر کالای عرضه شده، در زمان برگزاری آن عرضه متقاضی خرید شرکت کرده بودند.

کد خبر 846616 برچسب‌ها بورس کالا زعفران استان خراسان رضوی ایران

دیگر خبرها

  • رهاشدگی قیمت ها در بازار اجاره بها و رهن مسکن
  • صادرات طلای سرخ به ۴۰۰ تن می‌رسد
  • دو اثر مهم عرضه در بورس کالا برای طلای سرخ
  • رهاشدگی قیمت‌ها در بازار اجاره‌بها و رهن مسکن
  • رشد جنون آمیز قیمت کاکائو در جهان؛، شکلات از طلا سبقت گرفت!
  • قیمت زعفران نجومی شد
  • جزئیات فروش شفاف زعفران در بورس کالا
  • بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار
  • ۱۵۰۰ کیلو گرم زعفران فردا در بورس کالا عرضه می‌شود
  • هر کیلو زعفران؛ ۱۱۰ میلیون تومان!