Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از اردبیل، حجت الاسلام اصغر جدائی، امام جمعه بیله‎سوار، روز گذشته 11 آبان ماه در جمع فعالان، قاریان و حافظان قرآنی، بیله‎سوار با محوریت معجزات علمی قرآن اظهار کرد: قرآن، کتاب هدایت و سعادت انسان است و ما بدون تغییر در نگرش‎های کهنه و پوسیده گذشته، خصوصا در عرصه آموزش قرآن، توان جهش علمی در جهان و رشد آموزش‎های قرآنی را نخواهیم داشت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: باید در برنامه توسعه، رشد و بالندگی، به جدیدترین روش‎های آموزشی مجهز شویم، به عنوان مثال در دوران آموزشی بعد از چندین سال آموزش انگلیسی یا عربی، ذره‌ای در حوزه مکالمه موفق نبوده‌ایم لذا آموزش در کشور بخصوص آموزش‌های قرآنی باید کارآمد شود .
وی با انتقاد از عدم وجود نشاط در فضای علمی و قرآنی کشور گفت : فضاهای علمی از شور و نشاط کافی برخوردار نیست و بعضی دانشگاه‌ها از بس خلوت شده‌اند به خانه ارواح مشابهت پیدا کرده اند.
جدائی همچنین به موارد متعددی از معجزات علمی قرآن از جمله به آیات سوره «شوری» که در مورد حیات در کرات دیگر است اشاره کرد و افزود: «ومن آیاته خلق السماوات و الارض و ما بث فیهما من دابه» تحقیقات جدید نشان می‌دهد که در کرات جدید حیات موجود است و شهاب سنگ‌هایی که به سمت زمین می‌آید آثار فتوسنتز در آنها موجود است که مبین حیات در کره‌های دیگر هست .
جدائی با تاکید بر معجزات علمی قرآن تصریح کرد: این‌ها یافته جدید هستند در حالی که قرآن ۱۴۰۰ سال پیش این موارد را مطرح کرده است لذا باید در تبیین جنبه‌های علمی قرآن تلاش‌های بیشتری انجام دهیم .
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فعالیت های قرآنی اردبیل اموزش قران جهش علمی معجزات قرآن سوره شورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۵۳۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر در محتوای آموزش‌های پلیسی/ تحلیل عملیات‌های انتظامی با کمک خبرگان

معاون تربیت و آموزش فراجا از تغییر در محتوای آموزشی پلیس خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار  محمدحسین حمیدی در مراسم گرامیداشت روز معلم که صبح امروز در ستاد فراجا برگزار شد؛ گفت: ارکان ترتبیت در آموزش فراجا به این شکل است که شامل مربی، مدرسان و مربیان است و آنها در مراکز مختلف آموزشی، از منابع آموزشی مختلفی استفاده می‌کنند. ما در راستای بازنگری و به روز شدن سرفصل‌ها و محتوای آموزشی اقداماتی را انجام داده‌ایم.

وی با اشاره به آمار گروه‌های علمی گفت: در حال حاضر ۴۵ حوزه مرکزی، ۳۴ مرکز فرماندهی استان، هشت آموزشگاه تخصصی و عمومی، ۲۴ دانشکده ذیل دانشگاه امام حسن مجتبی ، ۱۵ دانشگاه جامع و هشت دانشگاه علمی کاربردی فعال در سراسر کشور داریم. همچنین ۲۷۷هیئت علمی ۱۶۵۰ مدرس مراکز آموزشی ۳۷۳۵ نفر مربی داریم و ۷هزار و ۹۳ نفر در سراسر کشور در حال آموزش هستند.

حمیدی ادامه داد: پرورش پلیس‌های تخصصی برای بخش های گوناگون امنیت، هدف اصلی ما در آموزش است که برنامه ها بر اساس آن شکل می‌گیرد. همچنین بازنگری های بسیاری در سرفصل ها و برنامه های عملیاتی با رویکرد مهارت محور در دستور کار قرار گرفت.

معاون تربیت و آموزش فراجا ادامه داد: دوره‌های تخصصی تکمیلی ترفیعاتی به دوره‌های تخصصی مبتنی بر شغل تبدیل خواهد شد تا هم در درجه و هم آموزش های علمی تاثیرات مفیدتری داشته باشد.

حمیدی گفت: واکاوی و تحلیل عملیات‌های انتظامی با استفاده از خبرگان مرکز اجرایی آموزش در مراکز آموزشی انجام می‌شود و ما برنامه‌های بسیار خوبی در زمینه تغییر در آموزش‌ها و منابع درسی داریم که ان‌شاءالله موثرتر واقع خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شاهکار رهبر انقلاب در تفسیر قرآن
  • چهره فقاهت و قرآنی رهبر انقلاب به جهان معرفی می‌شود
  • برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی در شهرستان سروستان
  • ۲۳۳ پایان‌نامه مرتبط با کنگره اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه‌ای در حال تدوین است
  • تغییر در محتوای آموزش‌های پلیسی / تحلیل عملیات‌های انتظامی با کمک خبرگان
  • تغییر در محتوای آموزش‌های پلیسی/ تحلیل عملیات‌های انتظامی با کمک خبرگان
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود