Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-29@09:20:25 GMT

خلع ید از سرمایه گذار فرودگاه قم

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۵۴۰۷۸

‍‍‍‍‍‍

آقاي صادقي در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار خبرگزاري صدا و سيماي قم مشکلات ايجاد شده در راه ساخت فرودگاه قم را مورد توجه قرار داد و گفت: سرمايه گذار اوليه اين طرح يا نخواست و يا نتوانست که اين کار را به سرانجام برساند بنابراين با حکم خلع يد صادره دستگاه قضايي کنار گذاشته شد.

وي با اشاره به اينکه تقريبا گره کار فرودگاه قم باز شده است افزود: به دنبال سرمايه گذاري هستيم که اهليت و توانايي ساخت فرودگاه را داشته باشد تا اين پروژه را به او تحويل دهيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقاي صادقي تصريح کرد: معتقدم فرودگاه بايد در قم ساخته شود.

استاندار با اشاره به روند الحاق فرودگاه قم به منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان خاطرنشان کرد اين کار امکان پذير نشده است اما به دنبال ايجاد يک منطقه ويژه اقتصادي دوم براي استان قم هستيم تا فرودگاه در قالب آن احداث شود.

استاندار افزود: اين مسئله هنوز در شوراي نگهبان پذيرفته نشده اما مجلس شورای اسلامی به دنبال اصلاحاتي در آن است تا مشکل فرودگاه حل و فصل شود.

شايان ذکر است 11 آبان سال گذشته جلسه اي با حضور رئيس مجلس شورای اسلامی در قم برگزار شد که در آن مقرر شد در مدت 3 ماه روند الحاق فرودگاه قم به منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان انجام و ساخت فرودگاه مجددا دنبال شود.

ساخت فرودگاه قم در مساحتي حدود 3 هزار هکتار از سال 89 آغاز شد اما به دنبال شکايت چند معارض ساخت آن از سال 94 متوقف شده است.

گفته مي شود سرمايه گذار اوليه فرودگاه با اجراي حکم خلع يد، در زندان لنگرود به سر مي برد.

براي احداث اين فرودگاه بيش از هزار نفر از مردم قم حدود 63 ميليارد تومان در آن سرمايه گذاري کرده اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: استاندار قم صادقی فرودگاه قم منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۵۴۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از مردم افغانستان حمایت می کنیم

حسن کاظمی قمی در خصوص توجه خاص افغان‌ها به چابهار گفت: سیاست ما این بوده حوزه مکران و چابهار توسعه پیدا کند و برنامه‌های توسعه‌ای را دنبال می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: از جمله اقداماتی که در منطقه چابهار و مکران صورت می‌گیرد مسئله احداث فرودگاه بزرگ بین‌المللی است. ما به دنبال جذب سرمایه‌گذار خارجی در منطقه چابهار هستیم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد روش برخورد ایران با طالبان تصریح کرد: در دوران حکمرانان جدید در افغانستان از مسیر اقدامات دیپلماتیک و سایر اقدامات حرکت می‌کنیم و جمهوری اسلامی ایران نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کند.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور در خصوص خط راه‌آهن چابهار به افغانستان گفت: مسیر کریدور ترانزیت ایران-افغانستان، چین را به آب‌های آزاد و قاره اروپا و آفریقا وصل می‌کند. در چارچوب طرح یک راه یک کمربند، الان چینی‌ها دنبال می‌کنند، کریدور ایران-افغانستان مفهوم دارد.

وی اشاره کرد: احتمالاً نشست‌های سه جانبه‌ای را میان ایران-افغانستان-چین برگزار خواهیم کرد. کشورهای دیگر منطقه هم از این کریدور استقبال کرده‌اند. ثبات و امنیت منطقه در گرو ثبات و امنیت افغانستان است.

کاظمی قمی در پایان گفت: افغانستان مسیر دستیابی‌اش به آب‌های آزاد از ایران کوتاه‌ترین و امن‌ترین حتی اقتصادی‌ترین است. با توجه به شرایطی که امروز به ویژه با بحران اوکراین بوجود آمده، مسئله کریدورهای ترانزیت منطقه‌ای معنای جدی‌تری به خودش گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • تشریح آخرین وضعیت دو پروژه سرمایه‌گذاری خارجی
  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند
  • ۳ برابر شدن سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد/ ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری فردا رونمایی می‌شود
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • برداشته شدن سدهای صخره‌ای هتل صخره‌ای
  • استقبال و حمایت از سرمایه‌گذاران در لرستان
  • ادامه هتل«صخره‌ای»معطل راه دسترسی/استاندار:سرمایه‌گذار حمایت شود
  • از مردم افغانستان حمایت می کنیم
  • ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای قدیمی‌ترین پروژه خرم‌آباد