Web Analytics Made Easy - Statcounter

خراسان جنوبی-محسن احتشام گفت: تعیین قیمت پایه خرید زعفران از کشاورزان و واقعی کردن قیمت های پایه صادراتی زعفران یکی از اولویت های مهم مدیریت بر بازار این محصول است.

محسن احتشام رئیس شورای ملی زعفران در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره با آغاز فصل برداشت زعفران در استانهای خراسان رضوی وجنوبی اظهار داشت: باید متناسب با افزایش قیمت ارز نیز قیمت پایه صادراتی زعفران نیز تغییر کرده و واقعی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علت اصلی افت قیمت زعفران در سال گذشته  افزایش عرضه به  واسطه افزایش سطح زیرکشت زعفران بوده ولی متاسفانه متناسب با این افزایش زیر کشت افزایش تقاضا و توسعه بازار در چند سال گذشته به واسطه تحریم ها انجام نشده است.

رئیس شورای ملی زعفران بیان کرد:  صحبت های غیر کارشناسی و غیر مدیریتی و دور از مطالعه و تجزیه و تحلیل بازار جهانی زعفران نتیجه ای جز از دست دادن بازارهای جهانی زعفران به رقبا و ضرر به کشاورزان زحمتکش زعفرانکار نخواهد داشت.

*تعیین قیمت پایه خرید توافقی انواع زعفران از  سوی وزارت جهاد کشاورزی

احتشام گفت:در وضعیت موجود تعیین قیمت پایه خرید توافقی انواع درجه بندی زعفران از کشاورزان به عنوان قیمت پایه از سوی وزارت جهاد کشاورزی وهمچنین اصلاح قیمت پایه صادراتی از سوی گمرک ایران از الویت های بسیار مهم برای جلوگیری از افت قیمت زعفران در داخل کشور است.

رئیس شورای ملی زعفران مدیریت صحیح  برتعیین قیمت و فروش زعفران ایران در بازار جهانی با قیمت تعیین شده به عنوان قیمت جهانی زعفران را از دیگر الویت های مهم مدیریت بر بازار این محصول برشمرد.   

*ارائه کارت اهلیت به صادرکنندگان اصیل زعفران

احتشام اظهار داشت: هرچه سریعتر باید این دو اولویت مهم توسط متولیان امر عملیاتی واجرایی گردد و همچنین کارت اهلیت توسط اتحادیه ها وتشکل های تخصصی به صادرکنندگان  واقعی زعفران ارائه واز صدور زعفران توسط کارت های یکبار مصرف وصادرکنندگان بی نام ونشان جلوگیری شود.

وی بیان کرد:تحقق این مهم سبب جلوگیری از افت قیمت زعفران شده واز سوی دیگر مقدمه ای بر برگشت ارز حاصل از صادرات زعفران به چرخه  اقتصادی کشور را فراهم می سازد.

رئیس شورای ملی زعفران گفت:متاسفانه امروز شاهد هستیم که بخش عمده صادرات زعفران از سوی صادر کنندگان اصیل صنعت زعفران که به این منظور سرمایه گذاری های بزرگی انجام داده اند صورت نمی گیرد زیرا با وضعیت موجود وتفاوت فاحش قیمت ارز در شبکه نیما وبازار آزاد نمی توانند رقابت کنند بنابراین توان صادرات خود را از دست داده اند.

احتشام با ابراز تاسف از این روند خاطرنشان کرد:چنانچه وضع موجود مدیریت نگردد شاهد بیکاری صدها نفر  که در چرخه فرآوری، صادرات وبسته بندی زعفران مشغول به کار هستند خواهیم بود.

وی برساماندهی، سازماندهی و برنامه ریزی بازار زعفران برای حفظ جایگاه زعفران ایران در بازارهای جهانی تاکید کردوافزود:این مهم باید توسط بخش خصوصی ودولتی محقق شود.

احتشام با تاکید بر اینکه چنانچه صادرکنندگان وفعالان بخش زعفران کمک کنندتا قیمت زعفران از قیمت های پایه اعلام شده توسط وزارت جهاد کشاورزی کمتر نشود، قطعا نیازی به ورود سازمان تعاون روستایی به چرخه خرید زعفران که متاسفانه در سال گذشته اتفاق افتاد و نقاط ضعف بسیاری به همراه داشت را شاهد نباشیم.

وی با بیان اینکه  باید به درستی بر تقاضای زعفران در بازار جهانی مدیریت کنیم ارائه محصول از نظر کمی و کیفی متناسب با خواسته ها ونیاز های بازار جهانی، اهمیت وتعیین قیمت منصفانه برای کشاورزان و مصرف کنندگان، توزیع صحیح زعفران از طریق کانالهای علمی در داخل و خارج کشور،  معرفی صحیح زعفران ایران و اقدامات ترغیبی خرید برای خریداران اصلی زعفران  و اهمیت دادن به بسته بندی  را پنج متغیر اثر گذار بر تقاضای زعفران در بازار جهانی برشمرد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: خراسان جنوبی صادرات زعفران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۵۴۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۷۷ درصد کاهش به ۲۳۰۹ دلار و ۳۷ سنت رسید.

به گزارش تسنیم، قیمت طلا بیش از ۲ درصد در روز گذشته کاهش یافت و به پایین‌ترین رقم طی یک هفته گذشته رسید.

نگرانی در مورد درگیری‌های خاورمیانه آرام‌تر شده و باعث شده تمایل سرمایه‌گذاران به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن در برابر سرمایه‌های مخاطره آمیزتر مانند سهام کاهش یابد.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۷۷ کاهش به ۲۳۰۹ دلار و ۳۷ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۹۵ درصدی به ۲۳۲۴ دلار رسیده است.

تهران قصد ندارد پاسخی به حمله ادعایی رژیم صهیونیستی به خاک این کشور دهد، بدین ترتیب تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه آرام‌تر شده است.

افزایش شاخص‌های اصلی وال استریت طلا را تحت فشار قرار داده و تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک سرمایه گذاری ایمن را کاهش داده است.

تنش‌های ژئوپلیتیکی به همراه خرید بالای طلا توسط بانک‌های مرکزی قیمت این فلز گرانبها را در دوازدهم آوریل به اوج ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت رسانده بود.

سرمایه‌گذاران حالا منتظر شاخص هزینه‌کرد مصرف فردی در آمریکا هستند که قرار است در روز جمعه منتشر شود و می‌تواند سرنخ‌هایی در مورد دورنمای کاهش نرخ بهره آمریکا ارائه دهد.

رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه گفت روند کاهش تورم در سال جاری میلادی متوقف شده است. بدین ترتیب احتمال به تعویق افتادن زمان آغاز کاهش نرخ بهره وجود دارد.

نرخ بالای بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل به خرید آن را پایین می‌آورد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۸۲ درصد کاهش به ۲۷ دلار و ۳۰ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۸۰ درصدی، ۹۱۴ دلار و ۹۹ سنت معامله می‌شود.

دیگر خبرها

  • عجیب اما واقعی؛ پرسپولیس به زاکانی رسید
  • صادرات طلای سرخ به ۴۰۰ تن می‌رسد
  • رهاشدگی قیمت‌ها در بازار اجاره‌بها و رهن مسکن
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • قیمت زعفران نجومی شد
  • بازار برنج را بدون حمایت دولت نمی‌توانیم مدیریت کنیم
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت یا افزایش؟
  • قیمت جهانی طلا امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • هر کیلو زعفران؛ ۱۱۰ میلیون تومان!