Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-28@15:55:50 GMT

13 آبان از ایستگاه ۴۲ تا ایستگاه ۹۷

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۵۴۵۰۳

13 آبان از ایستگاه ۴۲ تا ایستگاه ۹۷

به گزارش خبرگزاری تقریب،13 آبان ۴۲ تبعید حضرت امام خمینی (ره) در پی قیام مردمی ۱۵خرداد و اعلام مخالفت ایشان با قانون استعماری - آمریکایی کاپیتالاسیون، ۱۳ آبان ۵۷ شهادت جمع زیادی از دانش‏ آموزان و دانشجویان در مقابل دانشگاه تهران در زمان اوج‏گیری انقلاب و بالاخره ۱۳آبان ۵۸تسخیر لانه جاسوسی ایالات متحده توسط دانشجویان پیرو خط امام .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



با بررسی تاریخ سه رویداد تاریخ ساز ۱۳ آبان و بسیاری از رویدادهای مخرب مشابه که بر علیه ملت ایران و عمدتا در دشمنی با اسلامیت و دینداری و از سوئی آزادگی و بیداری ایرانیان رخ داده است یک‌عنصر مشترک به نام استعمار با کلاه امریکایی جلوه می‌کند .
 ملت معتقد و یکپارچه ایران با تمام  تنوع  قومی و مذهبی و زبانی و پراکندگی که دارد نیز از یک‌خصیصه و ویژگی خاص به نام مقاومت، ایستادگی  و استقلال برخوردار بوده و هستند و در عین صلح طلبی و میانه روی در عمل  در کنار رهبری و دولتمردان خود نشان داده اند  آنجایی که منافع عمومی کشور توسط قدرتی به ناحق به خطر افتاده آماده اند  پنجه در پنجه قدرتهای جهان بیندازند و سیاست عیاری همیشه سیاست غالب در جمهوری اسلامی ایران بوده است .

ملت و مسوولان ایران همانگونه که صلح را به خوبی فریاد میزنند، مذاکره و گفتگو را به درستی آگاهند و اجرا میکنند و به ملل جهان احترام میگذارند، به خوبی و به ضمانت آخرین قطره خون با متجاوز مبارزه و از شرافت خود دفاع میکنند، ارزش حضور در صحنه و فریادهایی را که علیه استکبار جهانی می‌زند نیک می داند همین فریادها بوده است که کاخ های ستم و بیداد را سرنگون کرده و خواهد کرد .

 اهمیت ۱۳ آبان را از کلام حضرت امام ره میتوان به خوبی درک‌نمود که فرمودند ۱۳ آبان انقلاب دوم جمهوری اسلامی بود، هر چه نظام جمهوری اسلامی جلوتر می‌رود و حضور و اعتماد مردم بیشتر میشود،  حساسیت‌های دنیا متاثر از شیطنت صهیونیسم جهانی روی این نظام هم بیشتر می‌شود و ترفندهایی که استکبار جهانی برای مبارزه با جمهوری اسلامی به کار می‌برد روز به روز پیچیده‌تر شده و تلاش آنها بیشتر می‌شود که متناسب با این تلاش‌ها باید روش‌ها و تلاش‌های ما هم به روز شود .

اتفاقات میدانی در جبهه مقاومت در منطقه، تهدید، ماجراجویی و اهانت های ترامپ، انزوا و تزلزل جایگاه سیاسی در روابط بین الملل آمریکاییها و شرمندگی مردم آمریکا از رفتارهای بچه گانه ترامپ، آغاز موج جدیدی از تحریمهای ناجوانمردانه و عهدشکنانه و غیره در کنار دهها دلیل دیگر بر اهمیت حضور محکم ملت ایران در راهپیمایی ۱۳ آبان افزوده است .

راهپیمایی ١٣ آبان بهترین فرصت برای اعتراض به یاوه‌گویی‌های ترامپ و نشان دادن عمق وحدت و انسجام داخلی علی رغم تنوع افکار و عقاید و دیدگاه‌ها، تجدید بیعت با آرمان‌های امام و مقام معظم رهبری، نمایش خشم جامعه به دشمنان ایران اسلامی و دانشگاهی برای بیان آنچه بر این کشور در مبارزه با استکبار قبل از پیروزی انقلاب و پس از آن گذشته است به نسل جدید است .

 آمریکا نقش مهمی در ایجاد ناامنی در جهان به ویژه منطقه خاورمیانه ایفا می‌کند و عامل بی‌ثباتی در منطقه است و تنها به دنبال سلطه گری در جهان است و ملت ایران همواره در برابر توطئه‌ها و دسیسه‌های آمریکا ایستادگی می‌نماید .

مردم ایران با جان و دل از نظام و انقلاب محافظت می کنند اما در کنار آن، این ایام و مناسبت ها بایستی به خوبی و مشهود برگزار شود تا مبادا دشمن و مخالفین نظام فکر باطل کنند که در توطیه شان جهت کاهش ارزش های انقلاب و نظام اسلامی  و کمرنگ‌نمودن حمایت مردم از نظام‌ اسلامی  به موفقیت رسیده اند .

از نقاط عطف تاریخ انقلاب اسلامی که سمبل در هم تنیدگی، خردمندی، درایت، عقلانیت و تجلی خشونت ستیزی و ظلم ستیزی جوانان ایرانی نیز بوده است رویدادها و حماسه‌های سیزده آبان است، از طلیعه مبارک سیزده آبان‌ها و مناسبت های مشابه، ملل دنیا آموختند که می توانند هویت خود را با نفی قدرت های استعماری تعریف کنند .

مردم فهیم ایران اسلامی در ۱۳ آبان ماه با نگاه به مطالبات مقام معظم رهبری به عنوان نقشه راه و مبارزه با هر ظلم و ظالمی، استکبار و مستکبری را وظیفه خود می داند و با پیروی از آیه ی شریفه ی"واعتصموا بحبل الله جمیعاً و لا تفرقوا…"گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب و دوشادوش آحاد ملت حق طلب ایران، تمامی این کشت و کشتار ها و تفرقه افکنی ها و کج فکری ها را محکوم نموده و همواره با وحدت کلمه، به مسیر رشد و اعتلاء کشور دوشادوش رئیس جمهور محترم و دولتمردان و تمامی ارکان این کشور  ادامه خواهند داد.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۵۴۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه اهواز به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید

امام جمعه اهواز با اشاره به عملیات وعده صادق و اقتدار و قدرت ایران اسلامی در عرصه بین‌الملل گفت: در بحث قدرت نیروهای مسلح و اثبات ظهور قدرت ایران و نیروهای مسلح، تعداد موشک‌های به هدف خورده یا پرتاب شده مطرح نیست بلکه شهامت و قوت قلبی است که در دل ملت‌ها ایجاد شد و هیمنه پوشالی اسرائیل اشغالگر را از بین برد.

به گزارش ایسنا؛ سید محمدنبی موسوی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه اهواز بر ضرورت وجود برنامه‌ریزی منسجم به منظور تقویت رسانه‌ها تاکید و اظهار کرد: باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم. در دنیای امروز هر کسی رسانه قوی‌تر داشته باشد موفق‌تر است از این رو توجه به رسانه بسیار مهم است.

وی اراده امت اسلامی و نیروهای مسلح را عامل عزت جامعه و ملت مسلمان عنوان کرد و با اشاره به سالروز فتح سرزمین اندلس به دست مسلمانان گفت: قبل از ورود رزمندگان اسلام به اندلس این شبه جزیره مهد بی‌فرهنگی و بی‌هویتی بود و اختلاف و تفرقه و مسائل اخلاقی موجب شکست اندلس شد.

موسوی فرد به نارضایتی مردم از وجود سرقت‌های مسلحانه اشاره کرد و از نیروی انتظامی درخواست کرد که نسبت به این مسئله توجه ویژه داشته باشد و تعداد گشت‌های خود را افزایش دهد تا مردم امنیت خاطر بیشتری داشته باشند.

وی از مسئولان خواست نسبت به مطالبات مردم در زمینه معیشت، مسکن و اشتغال توجه جدی داشته باشند و در این زمینه برنامه‌ریزی کنند.

موسوی‌فرد گفت: مسئولان بدانند تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارند چراکه پس از آن وارد فرایند انتخابات سال آینده می‌شوند.

وی از مسئولان به ویژه مسئولان شرکت‌های بزرگ همچون فولاد، نیشکر و... خواست نسبت به مطالبات جوانان در زمینه‌های مختلف به ویژه اشتغال توجه داشته باشند.

امام‌جمعه اهواز به اقدامات انجام شده دولت در زمینه‌های مختلف راه‌سازی، اشتغال و ... اشاره و اظهار کرد: همه اقدامات و کارهای خوبی که انجام شده باید پیوست رسانه‌ای داشته باشند و از طریق صدا و سیما و فضای مجازی به سمع و نظر مردم رسانده شوند.

وی اظهار کرد: در بخش شعار سال به معنای واقعی کلمه باید بتوانیم نظام را در قله و اوج قرار دهیم چراکه بنا است مشارکت مردم محقق شود.

موسوی‌فرد مانع زدایی از تولید، توجه به زنجیره‌های نرم حکمرانی و نقش تسهیل‌گری دولت را بخشی از عوامل مهم در جهت مشارکت مردم در جهش تولید خواند.

وی به روز معلم اشاره کرد و افزود: معلم تراز انقلاب اسلامی محور تحول ‌است و اگر تحول بنیادین را بخواهیم شاهد باشیم باید معلم تراز انقلاب تربیت کنیم.

امام جمعه اهواز همچنین به روز کارگر نیز اشاره و اظهار کرد: اگر حال ایران بخواهد خوب شود حال کارگر باید خوب باشد از این رو ضرورت دارد زمینه این امر فراهم شود.

وی در پایان به سالگرد تاسیس سپاه پاسداران نیز اشاره و از تلاش‌ها و اقدامات پاسداران‌ قدردانی کرد.

 در پایان نمار جمعه، نمازگزاران با شعار "نیروی انتظامی حمایت حمایت" از تلاش‌های نیروی انتظامی در عرصه‌های مختلف تقدیر کردند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌هایی را در پی دارد
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌های را در پی دارد
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • امام جمعه اهواز به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • کادرسازی برای نظام جمهوری اسلامی اولویت حلقه صالحین باشد
  • تحقق تمدن نوین اسلامی در مسیر آموزش و پرورش قرار دارد
  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است