Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-23@16:40:06 GMT

توهین شبکه وهابی به یک عالم اهل سنت

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۵۵۰۰۶

توهین شبکه وهابی به یک عالم اهل سنت

به گزارش جام نیوز، مدیر شبکه وهابی توحید در واکنش به روشنگری‌های یکی از علمای اهل سنت ایران در مورد وهابیت به وی توهین کرد و بدون ارائه پاسخ علمی به سخنان وی، این عالم را بی‌سواد خواند. در این شبکه به این روحانی عناوینی چون منافقین در لباس اهل سنت و جماعت، کسانی که به شبکه‌های توحیدی [وهابی] از پشت خنجر می‌زنند و  مروج بدعت و قبرپرستی هستند نسبت داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آخوند مدد آقا هوشمند، در سخنانی در مورد وهابیت بیان کرده بود: در چهارچوب مذاهب اهل سنت، چهار مذهب ما بر علیه وهابیت کتاب نوشتند، بنابراین وهابی‌ها چهارچوب این مذاهب را ندارند که خودشان از این مذاهب به این امر اقرار میکنند.

 

حتی [وهابی‌ها] خودشان را مذهب حنفی نام میکنند ولی علیه اینها حتی مذهب حنبلی هم کتاب نوشته. خودشان را اهل توحید میدانند ولی عملی که انجام میدهند عمل اهل توحید نیست، [وهابی‌ها] مسلمانی که اهل قبله باشد، مسلمانی که اعتقاد به قران و خدا دارد ، اینها را از چه لحاظی تکفیر می نمایند؟

 

این حقیقتا درست نیست! این روش روش اسلامی نیست. پیامبر فرموده شخصیت انسان حرمت دارد، مال انسان، جان انسان، ناموس انسان حرام هست. اینها را اینها می‌کشند و کسانی که اهل قبله باشند را سرشان را می‌برند. به هیچ وجه اینگونه برنامه‌ها در شریعت اسلام، درست نیست. در مذاهب [اهل سنت] که هیچ کدامشان [وهابی‌ها] را قبول ندارند این کارها درست نیست.

 

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: توحید عالم اهل سنت شبکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۵۵۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله جوادی آملی: غربی‌ها هویت خود را به حراج گذاشته‌اند

مرجع تقلید شیعیان گفت: اکنون بسیاری از مردم غرب گرفتار خودفراموشی شده، خودشان را به تاراج گذاشته‌ و هویت خودشان را حراج کرده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله جوادی آملی در پیام تصویری به کنفرانس سالانه ICAIR 2024 که در تورنتو کانادا برگزار شد، گفت: جامعه کنونی در عین حال که دانشوران و بزرگانی داشته و دارد، ممکن است – معاذالله - به سمتی حرکت کند که جاهلیت عصر گذشته به آن مبتلا بود. در جاهلیت دو غده بدخیم بود که بشر را به ستوه آورده بود: یکی اینکه نسبت به گذشته در حیرت و تیرگی به سر می بردند و دیگری اینکه نسبت به آینده در تاریکی مطلق به سر می بردند.

وی افزود: اسلام به آن معنای جامع که همه ادیان الهی به اسلام دعوت کردند: ﴿إِنَّ الدِّینَ عِنْدَ اللَّهِ الْإِسْلامُ﴾ و به معنای آنچه که رهآورد حضرت ختمی نبوت است که اسلام به معنی خاص است، هم گذشته تیره و مبهم را شفاف و روشن کردند، هم نسبت به آینده شفاف کردند، هم ابهام را و تحیر را و تیرگی را نسبت به آغاز این عالم برداشته اند، هم تاریکی را و ظلمت را نسبت به آینده برداشتند. انسانی که بین دو نبش روشن زندگی می کند، نه بیراهه می رود نه راه کسی را می بندد. نه جریان غزه و امثال غزه پیش می آید، نه تحریم های ظالمانه پیش می آید، نه تجاوزهای ظالمانه صورت می پذیرد.

 آیت الله جوادی آملی گفت: قرآن کریم گذشته را خوب روشن کرد فرمود به اینکه آسمان و زمین حکیمانه و علیمانه خلق شدند، مبدأ شفاف و روشن است. نسبت به آینده هم فرمود به اینکه شما خودتان را فراموش نکنید، الآن بسیاری از مردم غرب گرفتار خودفراموشی اند، خودشان را به تاراج گذاشته اند. هویت خودشان را حراج کرده اند. فرمود ذات اقدس الهی اینها را کیفری داد و کیفرش این است که اینها چون خدا را فراموش کرده اند، خدا اینها را مبتلا به نسیان کرد؛ یعنی اینها خودفراموش شدند، نمی دانند حقیقت اینها چیست! اما برای کسانی که موحد هستند، آینده تیره نیست، می دانند آغاز این عالم و سرآغاز، انجام این عالم و سرانجام روشن است و هیچ ابهامی در کار نیست.

مرجع تقلید شیعیان مشکل اساسی بشر را خودفراموشی بیان کرد و گفت: مشکل اساسی بشر خودفراموشی است. اصلاً خودش را گم کرده است چون از مبدأ خودش غفلت کرده، آینده خودش را در نظر ندارد و گرفتار جاهلیت شده است، این جاهلیت هم باعث بیراهه رفتن خود آدم است هم باعث بستن راه دیگران. بنابراین الآن اگر جهان غرب به این بیندیشد که انسان هرگز نمی میرد و نابود نمی شود آینده اش شفاف و روشن خواهد بود. اگر به این بیندیشد که انسان خودساخته نیست گیاه خودرو نیست، از تیرگی به در می آید بین دو نور حرکت می کند. وقتی بین دو نور حرکت کرد، نه بیراهه می رود نه راه کسی را می بندد، لذا ذات اقدس الهی فرمود که اولین کار این است که خودشان را فراموش نکنند.

 آیت الله جوادی آملی افزود: همان طوری که قرآن توانست جاهلیت کهن را از بین ببرد، می تواند جاهلیت جدید را هم از بین ببرد و ما دیگر شاهد جریان غزه و امثال غزه نباشیم. بشر با یکدیگر دوستانه و برادرانه زندگی کنند تا بفهمند که اگر عدل و مِهر و گذشت و برادری و برابری بو می داشت و معطر بود جهان معطر می شد، چه اینکه اگر ظلم دود می داشت جهان تیره بود. جهان که تاریک نیست، برای این است که ظلم از آن جهت که ظلم است دود ندارد اما اگر ظلم دود می داشت جهان مثل جریان غزه و امثال غزه تاریک محض بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیزیکدانان، تعداد جهان‌های موازی را کشف کردند
  • داریوش ارجمند: تمدن‌ها با کاهش جمعیت از بین می‌روند
  • هر جا نامی هست، داستانی دارد
  • حماس درگذشت عالم برجسته یمنی را تسلیت گفت
  • رائفی‌پور: قواعد و ضوابطی در این عالم هست که بی‌اطلاعیم!
  • نماهنگ | شوق عاشقان وصل
  • آیت‌الله العظمی جوادی آملی: بسیاری از مردم غرب خودشان را به تاراج گذاشته‌اند/ همان طوری که قرآن توانست جاهلیت کهن را از بین ببرد، می تواند جاهلیت جدید را هم از بین ببرد و ما دیگر شاهد جریان غزه و امثال غزه نباشیم
  • آیت‌الله جوادی آملی: غربی‌ها هویت خود را به حراج گذاشته‌اند
  • مشکل اساسی بشر خودفراموشی است / جنایات غزه ثمره جاهلیت مدرن
  • جنایت در غزه نتیجه جاهلیت مدرن است