Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-30@21:37:37 GMT

تدارک ۶ کشور عربی در مصر برای مانور نظامی

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۵۵۰۲۷

تدارک ۶ کشور عربی در مصر برای مانور نظامی

نیرو‌های شش کشور عربی برای انجام یک مانور نظامی به نام «سپر ۱» در مصر گرد آمده‌اند. به باور کارشناسان هدف این مانور روشن است؛ ایجاد اتحادی نظامی در برابر جمهوری اسلامی ایران. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، نیرو‌های نظامی شش کشور عربی برای انجام یک مانور بزرگ وارد مصر شده‌اند. مانوری که در آن نیرو‌های زمینی، هوایی و دریایی عربستان سعودی، مصر، امارات متحده عربی، کویت، بحرین و اردن شرکت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



روزنامه "الاهرام"، نزدیک به دولت مصر و چاپ قاهره، نوشته است که عملیات "سپر عربی ۱" بزرگ‌ترین مانور عربی است. لبنان و مراکش به عنوان ناظر در این مانور شرکت دارند.

مانور یاد شده در روز‌های سوم تا ۱۶ نوامبر در غرب مصر انجام می‌شود.

در گزارش "الاهرام" آمده است که این مانور بخشی از برنامه نیرو‌های نظامی مصر برای گسترش مناسبات با کشور‌های دوست و همکاری مشترک نظامی با آن‌ها در برابر تهدید‌های احتمالی است. همه کشور‌های شرکت کننده متحدان نزدیک آمریکا در منطقه خاورمیانه هستند.

سال گذشته چند کشور عرب منطقه با هم تصمیم گرفتند که نوعی "ناتوی عربی" را ایجاد کنند. نام "ناتوی عربی" را برخی از ناظران به "اتحاد استراتژیک خاورمیانه" داده‌اند.

در واقع اعلام برگزاری این مانور کمی بیش از یک ماه پس از آن صورت گرفت که مایک پومپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده، با همتایانش از شش کشور عربی که در این مانور شرکت دارند و همچنین عمان و قطر دیدار کرد تا ایده ایجاد اتحادی سنی را پیش ببرد که هم‌پیمانان آمریکا در خاورمیانه را علیه ایران شیعه متحد کند؛ هدفی که این کشور‌ها تلاشی برای پنهان کردن آن نکرده‌اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۵۵۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال

خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» گزارش داد که فیصل المقداد، وزیر امور خارجه سوریه با عبداللطیف بن راشد الزیانی، وزیر خارجه بحرین در ساختمان وزارت خارجه دمشق دیدار کرد.

خبرگزاری آرتی نیز گزارش داد در پایان ماه مارس گذشته، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه دعوت رسمی از حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین برای شرکت در نشست آتی سران کشور‌های عربی دریافت کرد.

اجلاس سران کشور‌های عربی قرار است ۱۶ می در منامه پایتخت بحرین برگزار شود.

سال گذشته، اسد برای اولین بار پس از ۱۲ سال دوری و توقف عضویت دمشق در اتحادیه عرب در نشست سران این اتحادیه عرب در جده عربستان شرکت کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • توضیحات جدید و جالب سردار حاجی‌زاده از حمله نظامی به اسرائیل + فیلم | سپاه چند درصد تجهیزات تدارک دیده شده را استفاده کرد؟
  • نیرو‌های مسلح یمن: دو ناوشکن آمریکایی و دو کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم
  • شاهکاری دیگر از انصارالله در دریای سرخ و اقیانوس هند/ سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم
  • نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • نشست شش‌جانبه عربی در ریاض درباره غزه برگزار شد
  • تیتر خاص رسانه عربی درباره ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • هشدار آنروا: اسرائیل در تدارک عملیات نظامی بزرگ در رفح است