Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-23@19:03:24 GMT

کشته شدن ۸ عضو پ.ک.ک در ترکیه

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۵۵۶۴۲

کشته شدن ۸ عضو پ.ک.ک در ترکیه

به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم٬ دیروز در استان کردنشین شرناخ ترکیه و در کوهستان جودی در حوالی سلوپی٬ در جریان عملیاتی به نام خنجر٬ 8 نفر از اعضای پ.ک.ک در یک غار در درگیری با نیروهای کماندوی ارتش ترکیه کشته شدند.

همچنین وزارت کشور ترکیه اعلام کرد که در 4 روز اخیر 18 تن از اعضای پ.ک.ک در این کشور کشته شده‌اند که یکی از آنها فردی به نام کمال باگوک از فرماندهان قدیمی پ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ک.ک بوده است.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۵۵۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وزیر خارجه چین درباره تحریکات اعضای پیمان آکوس

به گزارش خبرآنلاین «وانگ یی»، وزیر امور خارجه چین در سفر به کشور پاپوآ گینه‌نو که در راستای تقویت روابط پکن با این کشور صورت گرفت، از پیمان امنیتی آکوس که با هدف تامین زیردریایی‌های مجهز به نیروی پیشران هسته‌ای توسط آمریکا و بریتانیا برای استرالیا بین این سه کشور منعقد شده، انتقاد کرد.

وانگ یی در کنفرانسی مطبوعاتی در شهر «پورت مورسبی» گفت پیمان سه‌جانبه آکوس ضد معاهده‌ای است که تسلیحات هسته‌ای را در منطقه جنوب اقیانوس آرام ممنوع می‌سازد.

به نقل از ایسنا وزیر امور خارجه چین بعد از دیدار با «جاستین تکاچنکو»، همتایش در دولت پاپوآ گینه‌نو به خبرنگاران گفت: «معاهده آکوس همچنین به طور جدی باعث ایجاد ریسک اشاعه تسلیحات هسته‌ای می‌شود.»

پکن در سال‌های اخیر بر سر گسترش نفوذ در حوزه جنوب اقیانوس آرام از جمله در کشور پاپوآ گینه‌نو با آمریکا و استرالیا در رقابت بوده است. پاپوآ گینه‌نو، مجمع الجزایری در حوزه اقیانوس آرام، با وجود داشتن جمعیت کم، غنی از منابع طبیعی بوده و در موقعیت جغرافیایی استراتژیکی قرار دارد که می‌تواند به چین در زمان هرگونه مناقشه نظامی بر سر تایوان کمک کند.

استرالیا به عنوان بزرگ‌ترین اهداکننده خارجی به دولت پاپوآ گینه‌نو شناخته می‌شود، اما شرکت‌های چینی اخیرا جایگاه قابلی توجهی را در بازارهای این کشور به دست آورده‌اند.

وزیر امور خارجه چین به اعلامیه اخیر اعضای پیمان آکوس با موضوع بررسی همکاری با ژاپن در حوزه فن‌آوری‌های نظامی اشاره کرد. پیمان آکوس بندی را نیز برای توسعه توانمندی‌های جنگی پیشرفته توسط اعضا از جمله در حوزه هوش مصنوعی، زیردریایی‌های بدون سرنشین و موشک‌های هایپرسونیک در نظر گرفته است.

وزیر امور خارجه چین خاطر نشان کرد: «تلاش‌های اخیر برای کشاندن تعداد بیشتری از کشورها به یک چنین ابتکار عملی که باعث تحریک تقابل بین بلوک‌ها و تحریک شکاف می‌شود، کاملا با نیازهای فوری کشورهای جزیره‌ای این حوزه مغایر است.»

وزیر امور خارجه چین در ادامه به اظهارنظر در مورد انتخابات روز چهارشنبه گذشته کشور جزایر سلیمان، کشوری در همسایگی پاپوآ گینه‌نو در اقیانوس آرام، پرداخته و گفت: «ما معتقدیم مردم جزایر سلیمان خرد و قابلیت برای تعیین آینده کشورشان را دارند. کشورهای جزیره‌ای به مردم خود تعلق دارند. آنها حیاط خلوت هیچ کشور بزرگی نیستند.»

وزیر امور خارجه پاپوآ گینه‌نو با استقبال از همتای چینی خود، تاکید کرد آنها در مذاکراتشان «به نوعی تفاهم» دست پیدا کرده‌اند. او خاطر نشان کرد: «پاپوآ گینه‌نو برای چین، به‌عنوان شریک دوجانبه مهم خود ارزش قائل است.»

وانگ یی همچنین امروز (یکشنبه) در خاتمه تور سفرهای سه روزه خود که شامل اندونزی، کامبوج و پاپوآ گینه‌نو می‌شود، به دیدار «جیمز ماراپه»، نخست‌وزیر پاپوآ گینه‌نو رفت.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897740

دیگر خبرها

  • برخورد ۲ بالگرد نظامی در مالزی با ۱۰ کشته
  • سقوط مینی بوس به دره با ۳ کشته و ۱۸ زخمی در آدانای ترکیه
  • نشست اعضای کدکس مواد غذایی در چین برگزار می‌شود
  • نصف اعضای داعش خراسان اتباع این کشور هستند
  • کشته شدن ۵۰ تروریست الشباب در سومالی
  • داعش مسئولیت انفجار شب گذشته در کابل را برعهده گرفت
  • مهم‌ترین حوادث کشور در هفته گذشته چه بود؟
  • سقوط ۲ فروند بالگرد نیروی دریایی ژاپن
  • هشدار وزیر خارجه چین درباره تحریکات اعضای پیمان آکوس
  • ۸ کشته و مفقودی در پی سقوط ۲ بالگرد نظامی در ژاپن