Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-03-19@04:56:19 GMT

به حساب سرپرستان خانوار کمک های جبرانی واریز می شود

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۵۵۸۶۰

به حساب سرپرستان خانوار کمک های جبرانی واریز می شود

رکنا: یک مقام مسئول کارگری با اشاره به افزایش نرخ ارز و درآمدهای دولت ابراز امیدواری کرد: ترمیم حقوق و دستمزد کارگران،کارمندان و بازنشستگان به جریان بیافتد.

یک مقام مسئول کارگری با اشاره به افزایش نرخ ارز و درآمدهای دولت ابراز امیدواری کرد: ترمیم حقوق و دستمزد کارگران،کارمندان و بازنشستگان به جریان بیافتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او پیشنهاد کرد کمک جبرانی دولت به کارگران به حساب یارانه آنها واریز شود.

علی اصلانی، با اشاره به کمک جبرانی دولت به کارمندان و بازنشستگان، گفت: اینکه دولت در شرایط حاضر که خط فقر و تورم افزایش یافته است، کمک خرجی برای کارمندان و بازنشستگان درنظرگرفته جای امیدواری است و انتظار داریم که این کمک جبرانی را برای کارگران هم که عمدتا حداقل‌بگیرند و حقوق آنها بیشتر از یک میلیون تومان نیست، پرداخت کنند.

وی با اشاره به جامعه هدف دولت برای پرداخت کمک جبرانی گفت: پرداخت این کمک جبرانی به حقوق بگیران و کارمندان با حقوق زیر سه میلیون تومان است و نشان می‌دهد که با شرایط امروز اقتصاد قدرت خرید مردم به قدری تنزل یافته و وضع معیشت به حدی دشوار شده که دریافتی سه میلیون تومان مشمول دریافت کمک خرجی قرار می‌گیرد.

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار گفت: با توجه به افزایش نرخ ارز و درآمدهای دولت امیدواریم ترمیم حقوق و دستمزد کارگران و کارمندان و بازنشستگان به جریان بیافتد.

اصلانی پیشنهاد کرد دولت به جای دادن سبد کالا به خانوارهای کارگری، مبلغی را به عنوان کمک خرجی به حساب یارانه آنها واریز کند.

وی همچنین با ابراز خرسندی از برگزاری جلسه شورای عالی کار در هفته آینده، گفت: آقای شریعتمداری در اولین روز کاری خود بلافاصله با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی جلسه ترتیب داد تا نشان بدهد که به تشکل‌ها اهمیت می‌دهد و علاقمند شنیدن صدای آنها است. ما این را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم با برگزاری جلسه شورای عالی کار پیگیری مطالبات کارگران خصوصا ترمیم مزد و ارتقای قدرت با سرعت انجام شود.

به گفته این مقام مسئول کارگری، دولت می‌تواند با افزایش بن خواربار ۱۱۰ هزار تومانی و کمک هزینه مسکن ۴۰ هزار تومانی کارگران، بخشی از هزینه‌های معیشتی آنها را جبران کند.

اخیرا هیات وزیران به پیشنهاد مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه کشور «پرداخت کمک جبرانی به کارکنان دولت و مستمری‌بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری، لشکری» را به تصویب رسانده است. بر اساس این مصوبه، سازمان برنامه و بودجه مجاز است، برای کارکنان رسمی، پیمانی کشوری و لشکری، کارکنان قرار دادی و شرکتی و مستمری بگیران صندوقهای بازنشستگی کشوری، لشکری و حمایت و بازنشستگان شرکت فولاد و سایر صندوق ها که مجموع پرداختی آنها کمتر از ۳۰ میلیون ریال در ماه است، کمک جبرانی از طریق حساب بانکی مرتبط با حقوق و دستمزد آنها واریز کند.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

پاسخ قاطعانه سردار سلیمانی به ترامپ + سند مخفی شدن از خدا در خوردن یک غذای خاص! جیمی جامپ ایرانی بازی پرسپولیس را متوقف کرد+فیلم حقوق بازنشستگان یک میلیون تومان اضافه می شود !؟ آزاده نامداری بدون چادر در خیابان‌های تهران! +عکس بازیگر مشهور سینما سر جای پارک دعوا کرد و به زندان رفت +عکس آیا میزان ثروت در طول عمر افراد نقش دارد؟ ایران چگونه شبکه جاسوسان سیا را متلاشی کرد از این مادر بی رحم تر هم وجود دارد؟! + عکس های جنجالی زنم تصاویر بدون لباسش را به مردان غریبه فرستاد / فاصله سنی ما زیاد بود انفجار یک حسینیه در شهر صالحیه تهران + تصاویر عکس تلخ نوزاد رها شده در مخزن زباله یک روستا + جزییات انتشار اولین عکس از مقتول توطئه زنانه در گلسار رشت تجاوز به دختر 18 ساله توسط تکنیسین اورژانس در آمبولانس مردی را جلوی چشمان منشی اش گروگان گرفتند / در تهران رخ داد مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا شهادت سرباز وظیفه در درگیری پلیس اهواز با خلافکاران مسلح + عکس شهید خوشحال ترین خر پیکان سوار + فیلم دیدنی مرد میهمان نیمه شب پنهانی وارد اتاق عروس و داماد شد التماس خواهر خانم بازیگر برای آشتی با پدر بیمارش + عکس گران قیمت ترین غذایی که مزه خاصی ندارد! + تصاویر پوشش و حجاب زنان تهرانی برای این مرد با دستانی خون آلود فرقی نداشت! + فیلم مصاحبه و عکس غذای این رستوران با گوشت انسان پخته می شد! +جزییات

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه نرخ ارز خط فقر اقتصاد نرخ ارز فال مسکن حقوق دستمزد دولت نرخ ارز امیدواری عکس فیلم مرد روزنامه دختر ایران کودک من قتل شهرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۵۵۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرتضوی: حداقل حقوق کارگران طی ۲ سال از ۴.۱ میلیون به ۸.۲ میلیون رسیده است

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی در نشست شورای عالی کار برای تعیین حداقل مزد کارگران برای سال آینده،‌ اظهار داشت: بحث بر سر میزان پوشش دادن سبد معیشت توسط حداقل مزد کارگران است که حداقل مزد کارگران برای خانوار ۲ نفره ۷۲ درصد و برای خانوار ۴ نفره ۷۵ درصد سبد معیشت را پوشش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: حداقل دستمزد کارگران به‌زودی تعیین خواهد شد

وی دلیل این پیشنهاد را این گونه عنوان کرد که کارفرما ۱۵ ماه حقوق می‌دهد، بخش دیگر نیز یارانه های مستقیم و غیر مستقیم دولت به مردم از جمله کارگران است،‌ به ویژه از سال ۱۴۰۱ که یارانه‌های معیشتی از ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان در ماه افزایش یافت. علاوه بر این امسال در قالب طرح فجرانه برای ۷ دهک کم درآمدی ماهانه ۲۲۰ هزار تومان هم در قالب سبد معیشتی می‌پردازیم.

مرتضوی در مورد هزینه بهداشت و درمان در سبد معیشت هم گفت: همه کارگران که شامل بخشی از کارمندان دولت با بیمه تامین اجتماعی می‌شود،‌ هزینه های درمان رایگان دارند و هزینه درمان باید از سبد معیشت حذف شود.

وی در مورد سبد تغذیه نیز گفت: آنچه بر اساس گزارش انستیتو تغذیه وزارت بهداشت ارائه شده ملاک عمل قرار می‌گیرد.وزیر کار گفت: جلسه شورای عالی کار مرکب از ۱۰ نفر است که در حال حاضر نمایندگان همه شرکای اجتماعی ۴ نفر دولت،‌۳ نفر کارفرما و ۳ نفر کارگر حضور دارند و جلسه رسمی است.به گفته وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی حداقل مزد باید طوری تعیین شود که نه کارگر بیکار شود و نه کارفرما از توان پرداخت ناتوان شود.

مرتضوی در مورد بعد خانوار کارگری گفت: طبق آخرین آمار مرکز آمار ایران اندازه میانگین خانوار کارگر ۳.۳ نفر است.وی این را هم اضافه کرد که در دولت سیزدهم حداقل حقوق کارگران طی دو سال با افزایش ۱۰۰ درصدی از ۴.۱ میلیون تومان به ۸.۲ میلیون تومان رسیده است،‌با ابن وجود هنوز عقب ماندگی در مزد کارگر دارم که باید به مرور جبران شود.

وزیر کار در مورد تورم نیز گفت: با سیاست دولت در زمینه مهار تورم ، نرخ تورم از ۴۹ درصد به ۴۲.۵ درصد رسیده ، نرخ رشد اقتصاد از رشد منفی دهه ۹۰ (غیر از یک سال رشد مثبت) به ۳ تا ۳.۵ درصد رسیده و رشد نقدینگی نیز از ۵۰ درصد به ۳۲ درصد رسیده و برای سال آینده رشد ۲۲ با بسامد بعلاوه منهای ۳ درصد در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1224761 برچسب‌ها حقوق

دیگر خبرها

  • خبر مهم وزیر درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
  • واکنش عباس عبدی به ناتوانی دولت در افزایش حقوق کارگران
  • فرمول تعیین حقوق کارگران اعلام شد
  • واریز عواید طرح کولبری برای ۲ هزار و ۴۰۰ خانوار هیرمندی
  • واریز حقوق اسفند بازنشستگان لشگری
  • وزیر کار: حداقل مزد ۷۵ درصد سبد معیشت خانوار کارگری را پوشش دهد
  • مرتضوی: حداقل حقوق کارگران طی ۲ سال از ۴ به ۸ میلیون رسیده است
  • مرتضوی: حداقل حقوق کارگران طی ۲ سال از ۴.۱ میلیون به ۸.۲ میلیون رسیده است
  • فوری؛ بازنشستگان حساب خود را چک کنند+ جزییات واریزی جدید به حساب بازنشستگان
  • خبر مهم درباره واریز حقوق اسفند بازنشستگان / دلیل تاخیر چیست؟