Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-28@10:41:15 GMT

ذخایر "طلای روسیه" رکورد جدیدی برجای گذاشت

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۵۶۰۳۲

ذخایر 'طلای روسیه' رکورد جدیدی برجای گذاشت

خبرگزاری میزان- روسیه در چند ماه گذشته با افزایش خرید طلا ضمن تقویت پشتوانه پولی خود، به حد بی سابقه ای بر میزان ذخایر طلای خود افزوده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، تارنمای روسی گازتا رو نوشت: بانک مرکزی روسیه در سه ماهه سوم سال 2018 (ماههای ژوئن، جولای و اوت) رقم بی سابقه ای طلا خرید تا به بزرگترین خریدار طلا در جهان تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رسانه با استناد به گزارش اخیر شورای جهانی طلا (WGC) نوشت: روسیه در سه ماهه سوم سال 2018 میلادی، 92.2 تن طلا خریداری کرده است تا ذخیره طلای این کشور به بیش از 2 هزار تن معادل 17 درصد ذخایر طلای جهان برسد.

در این گزارش به نقل از «دیمیتری تولینا» معاون اول بانک مرکزی روسیه از خرید طلا حمایت شده و گفته شده است: طلا ضامن 100 درصد از ریسک های حقوقی و سیاسی است و امکانات گسترده ای را برای دوری جستن از این ریسک های مختلف فراهم می کند.

رسانه روسی به نقل از کارشناسان شورای جهانی طلا (WGC) نوشت: روسیه بخش عمده دارایی های خود شامل اوراق قرضه آمریکا را فروخته است و به سیاست دوری و رهایی از دلار ادامه می دهد.

بر اساس گزارش گازتا رو، روسیه فروردین ماه 97، 96 میلیارد دلار اوراق قرضه خزانه داری آمریکا را در اختیار داشت اما اکنون تنها 14.9 میلیارد دلار اوراق قرضه آمریکا را در اختیار دارد که پایین ترین سطح در 11 سال گذشته است.
رسانه های روسی سه ماه پیش در گزارشی اعلام کردند: ذخایر طلای روسیه رکورد بی سابقه ای بر جای گذاشته است و به دوران ژوزف استالین (دومین رهبر اتحاد جماهیر شوروری) رسیده است که نشانگر قطع وابستگی روسیه به دلار آمریکاست.

«کریستین لیندو» کارشناس مرکز اعتبارسنجی بین المللی مودیز آمریکا نیز اخیرا اعلام کرد که با توجه به اقدامات اخیر روسیه برای کاهش وابستگی این کشور به دلار آمریکا، روسیه آمادگی دفع هر گونه ضربه به شکل تحریم های جدید را پیدا کرده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان روسیه ضربه تحریم اقدامات امریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۵۶۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنج هندی عقب‌نشینی کرد

قیمت برنج هند به دلیل کاهش تقاضا به پایین‌ترین حد سه ماه اخیر رسید.

به گزارش ایسنا، قیمت برنج هند با توجه به کاهش تقاضا و عرضه فراوان، به پایین‌ترین سطح خود در بیش از سه ماه گذشته رسید، در حالی که قیمت‌های تایلند تا حد زیادی ثابت ماند.

رقم برنج ۵ درصد شکسته هندی ۵۲۸ تا ۵۳۶ دلار آمریکا در هر تن قیمت‌گذاری شد که از ۵۳۸ دلار آمریکا تا ۵۴۶ دلار آمریکا کاهش یافته است. قیمت‌ها در ماه گذشته به رکورد ۵۶۰ دلار آمریکا رسید.

تقاضا از سوی کشورهای آسیایی و آفریقایی بسیار ضعیف است. برخی از صادرکنندگان عوارض کمتری برای صادرات می‌پردازند و برنج را با قیمت کمتری به خریداران خارجی عرضه می‌کنند.

بر اساس گزارش رویترز، دهلی نو در آگوست ۲۰۲۳ برای کنترل قیمت برنج داخلی، ۲۰ درصد عوارض صادراتی را بر صادرات برنج نیمه جوش اعمال کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • توقیف دارایی‌های روسیه دلارزدایی را تسریع می‌کند
  • رکورد «روزهای خطرناکِ آلودگی هوا» در ۲۵ سال اخیر در آمریکا
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • غول داروسازی آمریکا بیش از ۲ هزار نفر را اخراج می‌کند
  • تاریخ‌سازی عیدیان با کسب طلای دوومیدانی جوانان قهرمانی آسیا
  • روسیه دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکا را بلوکه کرد
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • آمریکا تحریم‌های جدیدی مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد