Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید یامین‌پور مدیر بخش گفتمان فرهنگی فیلم مقاومت شد و همچنین نکوداشت زنده یاد حبیب الله کاسه ساز درجشنواره جهانی فیلم مقاومت برگزار می‌شود. ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳ فرهنگی تلویزیون ، سینما و تئاتر نظرات

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، نکوداشت هنرمند فقید، متعهد و انقلابی، زنده یاد حبیب الله کاسه ساز در پانزدهمین جشنواره جهانی فیلم مقاومت برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستاد برگزاری این رویداد جهانی در نظر دارد همزمان با آئین گشایش این جشنواره در پنجم آذر ماه برنامه نکوداشت این هنرمند فقید سینمای مقاومت و دفاع مقدس برگزار نماید. زنده یاد کاسه ساز یکی از سینماگران پرکار و زحتمکش و تاثیرگذار در عرصه سینمای دفاع مقدس است. 

شایان ذکر است مرحوم کاسه ساز سابقه دبیری جشنواره فیلم دفاع مقدس را هم در کنار خدمات ارزنده و کارنامه غنی‌اش بر عهده داشته است.

در این خبر آمده یادآوری شد: حبیب الله کاسه‌ساز در سال 1341 در شهر تهران بدنیا آمد و در رشته‎ فیلمنامه‌نویسی از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر فارغ‌التحصیل شد. وی سال‌های زیادی از عمرش را در راه ارتقای سطح سینمای ایران صرف کرد و در این مدت، آثاری مانند ریسمان باز، ارابه مرگ، اخراجی‌ها، پروانه‌ای در مه، کنار رودخانه و مزرعه پدری از وی به یادگار مانده است.

وی علاوه بر تهیه‌کنندگی، فیلم سینمایی «کارناوال مرگ» را در مقام کارگردان جلوی دوربین برد که موسسه تصویر شهر یکی از تهیه‌کنندگان آن بود.

کاسه‌ساز همچنین سوابق اجرایی مختلفی مانند مدیریت تولید و پشتیبانی امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، عضویت در هیأت مدیره‎ انجمن سینمای جوان ایران، عضویت در شورای عالی جوانان، عضویت در هیأت مدیره‎ شهرک سینمایی دفاع مقدس و... را تحربه کرده بود. این تهیه‌کننده و مدیر شاخص سینمای انقلاب و دفاع مقدس پس از تحمل یک دوره سخت بیماری، 28 تیرماه 1396در سن 55 سالگی دار فانی را وداع گفت.

گفتنی است پانزدهمین جشنواره جهانی فیلم مقاومت به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با همکاری مراکز و سازمان‌های مختلف کشور همزمان با هفته گرامیداشت بسیج از 5 تا 9 آذر به دبیری محمد خزاعی در تهرن و اصفهان برگزار می‌شود.

وحید یامین‌پور طی حکمی از سوی محمد خزاعی دبیر پانزدهمین جشنواره جهانی فیلم مقاومت برای مدیریت بخش گفتمان فرهنگی این رویداد سینمایی انتخاب شد.

روابط عمومی پانزدهمین جشنواره جهانی فیلم مقاومت با اعلام این خبر متن حکم وی را به این شرح منتشر کرد:

جناب آقای وحید یامین پور/ با سلام و احترام

نظر به شایستگی، توانمندی و تجربه غنی، شما را برای مدیریت بخش «گفتمان فرهنگی جشنواره جهانی فیلم مقاومت» انتخاب می‌نمایم. بخش گفتمان فرهنگی جشنواره یکی از ارکان و مولفه‌های مهم این رویداد سینمایی در عرصه بسترسازی و ایجاد فضای گفتگو و مناظره برای تبیین و تقویت بنیان‌ها و مبانی فکری و نظری فرهنگ انقلاب و مقاومت به شمار می‌آید. انتظار می‌رود به دلیل صبغه و سابقه جنابعالی در حوزه‌های اندیشه ورزی فرهنگ و هنر؛ با بهره‌گیری از هم‌اندیشی و هم‌افزایی اندیشمندان، تحلیل گران و صاحبان آراء و نظر، فضایی مطلوب و تاثیرگذار در جشنواره بوجود آید. موفقیت و سربلندی شما را از خداوند متعال خواستارم.

وحید یامین پور دکتری حقوق و عضو هیات علمی دانشگاه، رئیس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی و دبیر اتحادیه جوانان مسلمان تقریبی است. همچنین، در کارنامه وی، مدیرگروه اندیشه رادیو جوان، مستندساز، کارشناس مجری و کارگردان برنامه‌های تلویزیونی، معاون پژوهشی دانشکده خبر و مدیرکل مطالعات فرهنگی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی از جمله سوابق وی ذکر شده است.

لازم به یادآوری است شورای سیاستگذاری جشنواره جهانی فیلم مقاومت به منظور تقویت ابعاد محتوایی و تحلیلی این رویداد سینمایی و ایجاد فرصت برای علاقمندان مباحث نظری و تئوریک و اهتمام و نگاه جدی‌تر به مبانی و مفاهیم سینما و فرهنگ مقاومت بخش گفتمان فرهنگی را ایجاد کرد. در دوره‌های گذشته جشنواره در این بخش چهره‌هایی چون: مهندس عزت‌الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و عضو شورای عالی فضای مجازی، دکتر سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، حجت الاسلام علیرضا پناهیان استاد دانشگاه و پژوهشگر، دیوید بارسامیان کارشناس و تحلیلگر سیاسی از آمریکا، دکتر محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، «آیت الله حائری شیرازی»، «حجت‌الاسلام میرباقری» و ... به ایراد سخنرانی پرداخته‌اند.

گفتنی است پانزدهمین جشنواره جهانی فیلم مقاومت با شعار «تجلی گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی» به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس طی روزهای 5 تا 9 آذر ماه سالجاری به دبیری محمد خزاعی در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

R1356/P1356/S4,34/CT12 واژه های کاربردی مرتبط جشنواره فیلم مقاومت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جشنواره فیلم مقاومت جشنواره فیلم مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۵۶۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو

چهل و ششمین جشنواره بین‌الملی فیلم مسکو به کار خود پایان داد و فیلم «آه سرد» موفق به کسب جایزه بهترین کارگردانی شد و جایزه بهترین مستند هم به «رُخ» رسید.

به گزارش ایسنا، چهل و ششمین جشنواره فیلم مسکو از ۱۹ تا ۲۶ آوریل (۳۱ فروردین تا ۷ اردیبهشت) در روسیه برگزار شد و در شب اختتامیه فیلم «آه سرد» به کارگردانی ناهید عزیزی صدیق جایزه سنت جورج نقره‌ای بهترین کارگردانی بخش مسابقه اصلی، جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران و تقدیرنامه نتپک (شبکه ارتقای سینمای آسیا و اقیانوسیه) شد و همچنین جایزه بهترین مستند این رویداد سینمایی هم به «رُخ» ساخته سام کلانتری رسید.

در جشنواره مسکو امسال هم جایزه سنت جورج طلایی بهترین فیلم این رویداد سینمایی نیز به فیلم مکزیکی «شرم» ساخته «میوئل سالگادو» رسید.

«آهو» ساخته هوشنگ گلمکانی، «رُخ» ساخته سام کلانتری در بخش مسابقه آثار مستند، «سرد روشن» ساخته علی دارایی و «تاکسیدرمیست» ساخته سوسن سلامت و بهزاد علوی در بخش مسابفه فیلم های کوتاه و انیمیشن کوتاه «پیچ تاریخی» به کارگردانی میلاد محمدی و سریال «پوست شیر» برادران محمودی دیگر آثار ایرانی جشنواره مسکو امسال بودند.

چهل و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو در بخش ویژه‌ای نیز به مرور آثار داریوش مهرجویی کارگردان فقید ایرانی پرداخت و فیلم‌های «هامون»، «گاو»، «درخت گلابی»، «لیلا»، «پری» و «اشباح» از جمله آثار این کارگردان فقید ایرانی به نمایش گذاشته شد.

جشنواره مسکو امسال طی هشت روز برگزاری میزبان نمایش ۲۴۰ فیلم از ۵۶ کشور بود. این جشنواره در سال ۱۹۳۵ تأسیس شد که آن را به دومین جشنواره قدیمی فیلم جهان پس از ونیز تبدیل می‌کند. جشنواره مسکو در ابتدا به صورت دوسالانه برگزار می‌شد اما از سال ۱۹۹۵ رویدادی سالانه شد، اگرچه در سال های ۱۹۹۶ و ۱۹۹۸ برگزار نشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • «شتر و آسیابان» به کازابلانکا رسید
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • محکم‌ترین اصل قانون اساسی اسلام که در نهج البلاغه آمده است
  • نکوداشت مبلّغ شهید و فقیه انقلابی دیارعلویان
  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • عملیات «وعده صادق» سربلندی جهان اسلام
  • عملیات وعده صادق سربلندی جهان اسلام
  • کاسب حبیب الله‌،طرحی برای تجلیل از کاسبان خوشنام