Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@05:09:28 GMT

به‌زودی رقیب جدی کشورهای آسیایی می‌شویم

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۵۶۴۵۶

به‌زودی رقیب جدی کشورهای آسیایی می‌شویم

تهران- ایرنا- سرمربی تیم بسکتبال دختران زیر 18 سال ایران گفت: با افزایش قدرت فردی و تیمی و خودباوری بازیکنان به زودی به رقیب جدی کشورهای آسیایی بدل می شویم.

به گزارش ایرنا، تیم بسکتبال دختران زیر 18 سال ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا که به میزبانی هند برگزار شد به عنوان پنجمی دست یافت.
شاگردان افسانه حسن نایبی 2 پیروزی مقابل گوام و سنگاپور در مرحله مقدماتی کسب کردند و با شکست مقابل میزبان رقابت ها یعنی هند به عنوان تیم دوم گروه به مرحله بعدی رقابت ها رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در این مرحله با 2 شکست پیاپی مقابل قزاقستان و سنگاپور به جایگاه پنجمی بسنده کردند.
تیم بسکتبال دختران ایران با میانگین سنی 17 سال در این رقابت ها شرکت کرد و حتی بازیکن 15 ساله کشورمان هم در این تورنمنت وارد میدان شد. نکته ای که پیش از اعزام به مسابقات در دستور کار کادر فنی قرار گرفته بود تا از همه بازیکنان در این مسابقات استفاده کنند. اقدامی که هدفش افزایش سطح خودباوری بازیکنان نوجوان و جوان و همچنین بالا رفتن تجربه آن هاست.
حسن نایبی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا از دستاوردهای مهم این اعزام برای بسکتبال زنان ایران و چشم انداز این رشته برای تبدیل شدن به رقیب کشورهای آسیایی گفت.
متن کامل این گفت و گو را در زیر می خوانید:

** ایرنا: برای نخستین بار در 41 سال اخیر دختران بسکتبالیست ایرانی در چنین تورنمنتی حاضر شدند . چطور بود؟
حسن نایبی: همان طور که همه اهالی این رشته می دانند این اعزام بعد 41 سال صورت گرفت و قطعا چنین اعزامی تاثیر بسیار زیادی روی رشد کیفی و حتی کمی بسکتبال زنان ایران خواهد داشت. از طرف دیگر کمک می کند بازیکنان بااستعدادی که پتانسیل بالایی دارند در سطح آسیا دیده شوند و به چشم بقیه کشورها بیایند. تجربه بسیار خوبی بود که با تکرارش می توانیم شاهد تغییرات چشم گیری باشیم.

** ایرنا: تیم زیر 18 سال ایران با تغییراتی نسبت به سال گذشته راهی این رقابت ها شد.
حسن نایبی: بله در سال گذشته رده نوجوانان بازی می کرد و امسال با تغییری در ترکیب آن تیم، تیم جوانان تشکل شد. هفت نفر از بازیکنان پارسال در تیم ماندند و پنج بازیکن اضافه شدند.

** ایرنا: در طول بازی ها همه بازیکنان وارد میدان شدند. هدف شما از بازی دادن به همه بازیکنان چه بود؟
حسن نایبی: در طول بازی ها هدف ما این بود که همه 12 بازیکن فرصت حضور در میدان را داشته باشند چون فعلا قرار نیست به فکر نتیجه باشیم. البته که نتیجه هم مهم است اما موضوع مهم تر ارتقای سطح این بازیکنان است که بیشتر آن ها برای نخستین بار حضور در میدانی بین المللی را تجربه می کنند. این بازیکنان ابتدا نیاز دارند به خودباوری برسند تا در چنین مسابقاتی توانایی ارائه داشته هایشان را دشته باشند.

** ایرنا: نکته جالب اینکه عملکرد یک بازیکن ایرانی هم به شدت مورد استقبال سایت فدراسیون بین المللی بسکتبال (فیبا) قرار گرفت.
حسن نایبی: شاید کمتر کسی بداند چه استعدادهایی در این رشته حضور دارند. فاطمه آقازادگان، نگین رسولی و زینب غفاری بازیکنانی بودند که در این تورنمنت حسابی دیده شدند. عملکردشان واکنش های مثبت زیادی به همراه داشت و حتی سایت فیبا هم به آن ها اشاره کرد. با وجود اینکه مدت کوتاهی است دختران بسکتبالیست ایرانی وارد میادین بین المللی شدند اما هر بار که به یک مسابقه اعزام می شوند خودشان را به خوبی نشان می دهند. به همین دلیل هم امید است که دختران ما بتوانند در کوتاه ترین مدت ممکن به جایگاهی درخور دست یابند و این موضوع همان دستاوردی است که بسکتبال زنان ایران به دنبال آن است.

** ایرنا: پنجم آسیا شدید ولی این تازه ابتدای راه است. برنامه تان برای ادامه این مسیر چیست؟
حسن نایبی: کادر فنی و بازیکنان حدود 2 ماه با هم کار کردند و در نهایت 12 نفر انتخاب شدند. همه تلاش این است به جایگاهی که حق واقعی بسکتبال زنان ایران است برسیم. بهترین جایگاهی هم که فعلا باید در پی دستیابی به آن باشیم ارائه مطلوب مهارت ها و نشان دادن دانش بسکتبال خودمان به کشورهای آسیایی است. سکو و مدال حتما جزء چشم اندازهایمان است اما فعلا باید تمام توانمان را روی افزایش قدرت های فردی و تیمی، افزایش خودباوری و اعتماد به نفس بازیکنان و همچنین بالا بردن تجربه آن ها بگذاریم تا در آینده کوتاه مدت به رقیبی جدی برای کشورهای آسیایی بدل شویم.
ورزشی ** 2024**1597

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش بسكتبال زنان ورزش زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۵۶۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فلاحت‌زاده: داوری‌ها امسال به ضرر استقلال و ناخواسته به سود تیم رقیب بود / تراکتور حتی گل محمدی را هم بیاورد شکننده است

فرشاد فلاحت زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص رقابت استقلال و پرسپولیس در جدول مسابقات لیگ برتر اظهار کرد: استقلال در صدر جدول است و باید تا پایان فصل همه امتیازات را بگیرد. کوچک‌ترین لغزشی موقعیت این تیم را به خطر می‌اندازد. اعضای تیم باید نهایت تلاش خود را بکنند از طرفی داوری حساس‌ترین موضوع است. خواسته یا ناخواسته داوری‌ها به ضرر استقلال بوده است. از لحاظ روحی روانی روی تیم تأثیر گذاشته و از طرفی داوران برای رقیب سنتی امتیاز جمع کردند البته نمی‌گویم به نفع گرفتند ولی اشتباهات سهوی آنها به نفع رقیب شده است.

وی ادامه داد: با همه مسائلی که پیش آمده ولی قهرمانی دست استقلال است و اختلافاتی که بین علی خطیر و جواد نکونام شکل گرفته مزید بر علت شده تا بازیکنان تمرکز همیشگی را نداشته باشند. نمونه‌اش دیدار با شمس آذر که برتری ۳ بر صفر به خاطر خستگی تیم جای خود را به پیروزی ۳ بر ۲ داد. استقلال ۱۳ بازیکن دارد و با کمبود بازیکن مواجه است. مصدومیت یامگا و مهدی پور تا پایان فصل شرایط را سخت‌تر کرده است. دست نکونام برای چیدن ترکیب مدنظرش و به‌خصوص در تعویض‌ها بسته است. بازی‌ها فرسایشی است و هر چه جلو می‌رویم کارمان سخت‌تر می‌شود. بازیکنان خسته می‌شوند و احتمال آسیب‌دیدگی وجود دارد. مصدومیت یامگا و مهدی پور این موضوع را ثابت می‌کند. باید اختلافات کنار گذاشته شود و تیم یکدست‌تر باشد تا منجر به حفظ صدر جدول شود و در نهایت استقلال جم را بالای سر برد.

بازیکن سابق استقلال در مورد بازی هفته آینده تیمش با تراکتور عنوان کرد: یحیی گل‌محمدی و کادرفنی اش او تا روز بازی کمتر از یک هفته در تیم هستند و نمی‌توانند تأثیر بسزایی بر تیم داشته باشند. البته این موضوع درست است که با تغییر و تحول در کادرفنی تیم و آمدن سرمربی مطرح، تغییرات مثبتی در تراکتور ایجاد می‌شود. با این حال همه چیز دست استقلال است و می‌تواند در این بازی خارج از خانه برنده شود. معمولاً سرمربی در ابتدای فصل تیمش را می‌بندد و در نقل و انتقالات نیم‌فصل هم ضعف‌های تیمش را با بازیکنان جدید و خروج مهره‌هایی که نمی‌خواهد برطرف می‌کند. شاید خیلی از بازیکنان تراکتور مدنظر گل‌محمدی نباشند. تراکتور شکننده ظاهر شده و به‌رغم حمایت هوادارانش و کادرفنی جدید، نمی‌تواند شکست ناپذیر باشد و می‌تواند این حریف را از پیش رو برداشت.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور بیش از ۳۳ کشور آسیایی در اجلاس آسیا(ACD) به میزبانی اصفهان
  • پوستکوعلو: اهمیت رویارویی با آرسنال برای جلوگیری از اوج‌گیری رقیب‌ اصلی‌مان را درک می‌کنیم
  • مالک جدید استقلال این فوق ستاره را می‌خرد؟
  • چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال
  • مالک متمول استقلال این سوپراستار را می‌خرد؟
  • شمسایی: بازی با ازبکستان جذابیت‌های خاصی خواهد داشت
  • اين دختر بسكتبال لژيونر مى شود، شك نكنيد
  • داوری‌ها امسال به ضرر استقلال و ناخواسته به سود تیم رقیب بود / تراکتور حتی گل محمدی را هم بیاورد شکننده است
  • لیگ ملت‌ها: لیست رقیب ایران با حضور فوق‌ستاره
  • فلاحت‌زاده: داوری‌ها امسال به ضرر استقلال و ناخواسته به سود تیم رقیب بود / تراکتور حتی گل محمدی را هم بیاورد شکننده است