Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-29@12:04:14 GMT

اقتصاد کشاورزی تنکابن دچار نگرانی جدی است

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۵۶۴۹۲

اقتصاد کشاورزی تنکابن دچار نگرانی جدی است

فرماندار تنکابن گفت: با جاری شدن سیل و بارش برف و خسارت ناشی از این دو حادثه اقتصاد تنکابن دچار نگرانی جدی شده است.

به گزارش ایلنا از ساری،سید امیر حسینی جو امروز شنبه در جلسه شورای اداری مازندران طی سخنانی به جاری شدن سیل روزهای اخیر در شهرستان تنکابن اشاره کرد و اظهار داشت: در همان ساعت های اولیه جاری شدن سیل خسارات زیادی به بخش کشاورزی و واحدهای مسکونی وارد کرد و راه ارتباطی 42 روستا نیز قطع شده بود که با خدمات به موقع مشکل مرتفع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام اینکه در سیل اخیر شهرستان تنکابن 1200 واحد مسکونی دچار خسارت و 27 واحد هم صد درصد تخریب شده است، افزود: بنیاد مسکن با ارایه تسهیلات کم بهره بخشی از این خسارت را مرتفع کرد.

فرماندار تنکابن با بیان اینکه ساماندهی رودخانه ها امری ضروری است گفت: دیوارسازی و ایمن سازی حاشیه رودخانه ها با استفاده از آورده های رودخانه و تسهیل سازی در بروکراسی اداری الزامی است.

فرماندار تنکابن به خسارت های بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: در سال 92  و 95 با ریزش برف شدید و امسال نیز با جاری شدن سیل بخشی از مزارع کشاورزی بویژه باغات کیوی دچار خسارت شدید شد ،ضرورت دارد تا جهاد کشاورزی با ورود جدی به این حوزه اقتصاد بیمار در بخش کشاورزی را درمان کند.

حسینی جو بر لزوم عزم ملی در حوزه کشاورزی از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان تاکید کرد و افزود: جهاد کشاورزی استان به این بخش توجه ویژه داشته باشد.

وی ادامه داد: جلوگیری از ساخت و ساز در حریم رودخانه ها از جمله اهداف مهمی است که در دستور کار قرار گرفته است.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی جهاد کشاورزی ساخت و ساز سازمان جهاد کشاورزی استان سیل کشاورزی راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۵۶۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم در پیشین سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان ،رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: کار برداشت گندم بیش از ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان بزودی از دشت پیشین شهرستان راسک آغاز می‌شود.
سید محمد رضا سیدحسینی افزود: با توجه به سیاست‌های حمایتی دولت و تعهد ابلاغی سازمان از سوی وزارت خانه و مشارکت کشاورزان ۳۱ هزار و ۲۰۰ هکتار حدود ۹۰ درصد از گندمزار‌های سیستان وبلوچستان تحت پوشش کشت قراردادی قرار گرفت.
سید حسینی بااشاره به رشد بیش از ۱۰۰ درصدی میزان کشت قراردادی گندم در استان نسبت به تعهد کشت قراردادی به وزارت جهادکشاورزی اظهار داشت: کشاورزان در سال زراعی جاری استقبال خوبی برای کشت قراردادی داشته اند.
وی تصریح کرد: امسال ۱۶ مرکز خرید در سطح استان، کار خرید گندم از گندمکاران را انجام خواهند داد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی در خصوص قیمت گندم سال زراعی جاری گفت: نرخ پایه خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی و دورروم به ترتیب ۱۷۵ هزارریال و ۱۸۰ هزار ریال تعیین شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • از بارش خسارت‌بار تگرگ در بخش اسماعیلی جیرفت تا برف شادی در سربیژن 
  • سیلاب ۱۳۳ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال خسارت به آزادشهر وارد کرد
  • خسارت ۷۳ میلیارد تومانی سیل به بخش کشاورزی پلدختر
  • برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم در پیشین سیستان وبلوچستان
  • برداشت اولین خوشه های طلایی گندم در سیستان و بلوچستان
  • بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مناطق سیل زده کهگیلویه و بویراحمد
  • خسارت ۱۰۰ میلیارد تومانی سیلاب به بخش کشاورزی سپیدان
  • بارندگی ۶ فروردین ۲ هزار میلیارد ریال خسارت در یزد به بار آورد
  • بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مناطق سیل زده استان
  • خسارت سیل به زیرساخت های کهگیلویه و بویراحمد/ رانش در برخی مناطق