Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@11:59:20 GMT

خاکی که نقره داد

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۵۶۵۶۲

خاکی که نقره داد

به گزارش ایرنا، سومین دوره بازی ها و رقابت های پاراآسیایی 14 تا 21 مهر امسال در جارکارتا اندونزی برگزار شد و ورزشکاران جانباز و معلول جمهوری اسلامی ایران توانستند 136 نشان رنگارنگ در این رقابت ها کسب کنند.
درحالی که رنگین کمان زیبای نشان های طلا، نقره و برنز رقابت های پاراآسیایی جاکارتا در ایران با افتخار تمام بر گردن قهرمانان کشورمان به نمایش درآمد، اما تقدیر درخور و شایسته ای از فعالان این عرصه صورت نگرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


چهارمحال و بختیاری که یک درصد وسعت و یک درصد از جمعیت ایران را در خود جای داده است، تنها توانست یک نشان نقره کسب کند و این موضوع باعث شد تا زنگ خطر ضعف در ورزش جانبازان و معلولان استان به صدا در آید.
با وجودی که براساس نظر کارشناسان ورزش جانبازان و معلولان، سهم چهارمحال و بختیاری از نشان های رنگارنگ جاکارتا می توانست بیشتر از این باشد، اما به علت ضعف شدید به ویژه در حوزه مالی، اعتباری، فضای فیزیکی مناسب، تجهیزات و امکانات، این استان موفق نشد تا سهم واقعی خود را در این دوره از رقابت ها بگیرد.
این کمبودها باعث شد تا معلولان ورزشکار چهارمحال و بختیاری تمرین های تخصصی خود را در زمین های خاکی یا درون سالن هایی با ساعت های مُرده و گاه در بین افراد سالم با پرداخت تعرفه های بالای مختص ورزشکاران انجام دهند.
در همین راستا خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز شهرکرد در نشستی تخصصی وضعیت ورزشکاران جانباز و معلول فعال در حوزه پارالمپیک را مورد بررسی کارشناسی قرار داد که تفصیل آن بشرح زیر است.

**سهم چهارمحال و بختیای از جاکارتا ناچیز بود
رئیس هیات ورزش جانبازان و معلولان چهارمحال و بختیاری گفت: جانبازان قطع عضو و نخاعی، معلولان جسمی و حرکتی با تمامی حالت ها و دانش آموزان با هوش میانی زیرمجموعه این هیات ورزشی هستند.
حیدر قربانپور تصریح کرد: برای ورزش جانبازان و معلولان چهارمحال و بختیاری در سطح ملی ویژه پارالمپیک اقدامات مطلوبی صورت گرفت.
وی یادآور شد: این درحالی است که چهارمحال و بختیاری امسال در مسابقات پارآسیایی از 136 مدال تنها توانست یک نشان نقره را به خود اختصاص دهد که بسیار ناچیز است.
قربانپور اظهار داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری در قالب مجموعه چند منظوره ایثار فضایی مناسب برای ورزش جانبازان دارد.
وی گفت: به همین علت تاکنون در ورزش جانبازان مشکلی نداشته ایم و تمامی فضاهای ورزشی برای آنان مناسب سازی شده است.
رئیس هیات ورزش جانبازان و معلولان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این در حالی است که برای ورزش معلولان فضای ویژه و اختصاصی نداریم که امیدواریم با بهره برداری از سالن بهزیستی تا پایان سال جاری بتوان خدمات بهتری را به این قشر از جامعه ارائه داد.
وی افزود: البته هم اینک بخش خدمات ورزشی مورد نیاز معلولان در سالن بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری ارائه می شود.
قربانپور تصریح کرد: اما در سالن های زیرمجموعه اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری ساعت های مُرده به معلولان داده می شود.
وی یادآور شد: در صورت هماهنگی های لازم بین 4 دستگاه اجرایی مرتبط با ورزش جانبازان و معلولان شامل اداره کل ورزش و جوانان، بنیاد شهید و امور ایثارگران، بهزیستی و آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال و بختیاری می توان زمینه جلوگیری از موازی کاری در این بخش را فراهم و نسبت به برنامه ریزی بهتر با هدف خروجی مطلوب اقدام کرد.
رئیس هیات ورزش جانبازان و معلولان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: این استان در بخش المپیک خوب درخشیده اما در بخش پارالمپیک علاوه بر برخورداری از قهرمانان و ورزشکاران مستعد نتوانست موفقیت مطلوبی داشته باشد.
وی تصریح کرد: این هیات هیچگونه درآمد مالی ندارد و این درحالی است که نیاز به درآمدزایی داریم تا بتوان از جوان گرایی حمایت کرد.
وی گفت: بهزیستی چهارمحال و بختیاری به جز در مواردی اندک و محدود توانی برای حمایت از ورزشکاران این حوزه ندارد.
قربانپور تاکید کرد: با همکاری و تعامل مطلوب مدیریت جدید ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری مقرر شده تا در شهرستان های دارای استخر هر هفته 2 جلسه ویژه خانم ها و 2 جلسه به آقایان اختصاص یابد.
وی تقویت توان مالی ورزش معلولان چهارمحال و بختیاری را ضروری دانست و افزود: در اصفهان برای معلولان و جانبازان هزینه میلیاردی می شود در صورتی که 100 درصد هزینه ورزشکاران چهارمحال و بختباری خودگردان است.
به گزارش ایرنا، هیات ورزش معلولان و جانبازان 23 گروه ورزشی زیر مجموعه دارد که 17 مورد آن در چهارمحال و بختیاری فعال است.

**جامعه نگرش درستی نسبت به معلولان نداشت
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در گذشته جامعه نگرش درست و مطلوبی نسبت به معلولان نداشت.
خداکرم حیدری تصریح کرد: در زمان جنگ تحمیلی گروهی از رزمندگان معلولیت را به اختیار انتخاب و زمینه اصلاح نگرش جامعه نسبت به معلولیت را اصلاح کردند.
وی یادآور شد: اداره آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال و بختیاری گروه دانش آموزی تحت پوشش خود در استان را شناسایی و برای آموزش آنان در 3 حوزه روحی روانی، جسمی و ذهنی رفتاری اقدام می کند.
حیدری اظهار داشت: مهارت های حرکتی و جسمانی محرک سایر مهارت ها هستند و اولویت کاری این اداره توجه به مهارت های حرکتی و ورزش دانش آموزان در تمامی مدارس تحت پوشش است.
وی گفت: یکی از مهمترین علت های کسب پایین مدال معلولان چهارمحال و بختیاری در مسابقات پاراآسیایی عدم شناسایی استعدادها بوده است.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: شناسایی استعدادهای ورزشی معلولان می تواند باعث اعزام افراد برتر به رقابت های ملی و بین المللی و کسب موفقیت های مطلوب شود.
وی افزود: چهارمحال و بختیاری محرومیت های خاصی دارد و در مقایسه با دیگر استان ها از مشکلات زیادی به ویژه در حوزه حمایت های مالی و اعتباری رنج می برد.
حیدری تصریح کرد: کمبود اعتبارات مالی باعث شده تا چهارمحال و بختیاری در اعزام های سالانه ورزشکاران با مشکلات جدی مواجه شود.
وی یادآور شد: معلولان ورزشکار چهارمحال و بختیاری همچنین در مناسب سازی فضاهای ورزشی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند.
حیدری تاکید کرد: علاوه بر کوچکی و محرومیت چهارمحال و بختیاری اما در ورزش های قهرمانی ملی و بین المللی جای مانور زیادی داریم.
حیدری اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری استانی محروم است که حتی در ورزش عادی هم موفق نبوده و در ورزش های گروهی نیز تیمی در لیگ ندارد.
وی با اشاره به بالا بودن هزینه های معلولان در بخش های مختلف گفت: مدیریت هزینه ها برای رسیدن به هدفی موفق در این حوزه نیازمند هماهنگی های بیشتر است.
وی افزود: برای کسب موفقیت های علمی در حوزه ورزش حرفه ای و قهرمانی معلولان، شناسایی استعداد ها در آموزش و پرورش و هدایت آنان در مسیر درست با هدف ارائه آموزش های مهارتی و تخصصی بدون آزمون و خطا باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
حیدری تصریح کرد: گاهی اوقات ورزشکاران معلول بسیار مستعدی در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری هست که به خاطر مشکلات مالی بایگانی می شوند.

**نبود حامی مالی مهمترین مشکل ورزشکاران معلول چهارمحال و بختیاری است
نایب قهرمان مسابقات پاراآسیایی 2018 جاکارتا نیز گفت: بعد از 18 سال فعالیت در هیات جانبازان و معلولان چهارمحال و بختیاری امسال برای سومین بار به مسابقات پاراآسیایی اعزام شدم.
نسرین فرهادی تاکید کرد: نداشتن حامی مالی از مهمترین مشکلات معلولان چهارمحال و بختیاری برای اعزام به مسابقات ملی و بین المللی است.
وی افزود: هم اینک معلولان چهارمحال و بختیاری حمایت هایی از اداره کل ورزش و جوانان و بهزیستی دریافت می کنند اما کافی و مطلوب نیست.
فرهادی به رتبه بیست و سوم چهارمحال و بختیاری در پارالمپیک کشور اشاره و تصریح کرد: اختصاص بودجه به استان ها از سوی تهران براساس همین رده بندی و رتبه های صورت می گیرد.
وی با اشاره به مشکلات معلولان چهارمحال و بختیاری برای استفاده از سالن های ورزشی یادآور شد: اداره کل ورزش و جوانان استان بیشتر سالن های ورزشی خود را به بخش خصوصی سپرده است.
نایب قهرمان مسابقات پاراآسیایی 2018 جاکارتا اظهار داشت: این در حالی است که بخش خصوصی زمان های مُرده را به طور معمول بین ساعت 12 تا 14 به معلولان اختصاص می دهد که البته معلولان نیز به همین رضایت دارند.
وی گفت: معلولان ورزشکار چهارمحال و بختیاری به خاطر نداشتن حامی مالی و توان اقتصادی پایین نمی توانند در لیگ باشگاهی حضور یابند.
فرهادی تاکید کرد: به همین منظور سالانه 3 تا 4 معلول ورزشکار در چهارمحال و بختیاری از طریق باشگاه های استان اصفهان به لیگ اعزام می شوند.
وی افزود: یکی از مهمترین اولویت های حضور در تیم ملی شرکت در مسابقات باشگاهی و رقابت های قهرمانی است و ضرورت دارد تا از استان های دیگر به این مسابقات و رقابت ها اعزام شویم.
نایب قهرمان مسابقات پاراآسیایی 2018 جاکارتا تصریح کرد: در گذشته بهزیستی برای ایاب و ذهاب معلولان ورزشکار مستمری پرداخت می کرد که اکنون این مستمری به افراد جدید پرداخت نمی شود.
وی یادآور شد: ارتقای کمی و کیفی جایگاه چهارمحال و بختیاری در ورزش معلولان و پارالمپیک به استعدادیابی و جذب ورزشکاران بیشتر از سوی بهزیستی و اداره آموزش و پرورش استثنایی نیاز دارد.
فرهادی با اشاره به مشکلات فراوان مالی و کمبود فضای فیزیکی مناسب برای تربیت نیروی جدید در چهارمحال و بختیاری و از بین رفتن معلولان متقاضی ورزش حرفه ای اظهار داشت: این مهم یکی از علت های پایین بودن سهم این استان در مدال های پارآسیایی محسوب می شود.
وی گفت: حدود 80 درصد تیم والیبال نشسته اعزامی به جاکارتا از جوانان و تنها دو سه نفر از پیشکسوتان بودند.
نایب قهرمان مسابقات پارآسیایی 2018 جاکارتا تاکید کرد: در سال های اخیر تلاش های بسیاری برای استعدادیابی کردم اما متاسفانه نتوانستم کسی را پیدا کنم.
وی افزود: این مهم یکی از دغدغه های اصلی من به عنوان یک ورزشکار حرفه ای در چهارمحال و بختیاری محسوب می شود.

**افتتاح سالن ورزشی مشکلی از ورزشکاران رفع نمی کند.
کماندار معلول چهارمحال و بختیاری نیز گفت: احداث سالن ورزشی ویژه معلولان در مرکز استان مشکلی از ورزشکاران شهرستان ها رفع نمی کند.
علی اصغر فتاحی تاکید کرد: هر ورزشکار حرفه ای هر روز به تمرین و ورزش نیاز دارد و نمی تواند مدام و مستمر به شهرکرد مراجعه کند.
وی افزود: نبود تجهیزات و امکانات از مشکلات اصلی معلولان ورزشکار در چهارمحال و بختیاری است.
فتاحی تصریح کرد: به عنوان نمونه خودم برای تمرین باید با افراد سالم فعالیت و همچنین تعرفه های مطابق با ورزش افراد سالم را بپردازم.
وی یادآور شد: هم اینک بروجن یک سالن مسافت 20 متر دارد اما من برای تمرین ها به سالنی 70 متری نیاز دارم.
کماندار معلول چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: وقتی پس از ساعت ها التماس برای تمرین در زمین چمن مناسب با اختصاص ساعت های مُرده مواجه می شوم به ناچار در زمین خاکی تمرین می کنم.
وی گفت: این درحالی است که امروز ورزش در دنیا به یک علم تبدیل شده و مثل قدیم نمی توان در زمین خاکی کار کرد.
فتاحی تاکید کرد: تغذیه از دیگر مشکلات اصلی ورزشکاران معلول بوده که گرانی های اخیر آن ها را با مشکل مواجه کرده است.
وی تجهیزات رشته تیراندازی با کمان را بسیار گران برشمرد و افزود: یک بسته 12 تایی تیر 50 میلیون ریال است و مدام نگرانیم به هیچکدام از تجهیزات مان آسیب وارد نشود.
کماندار معلول چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در تیراندازی با کمان و سایر رشته های انفرادی استعدادهای زیادی بین جانبازان و معلولان داریم اما نبود امکانات و توان مالی پایین مانع رشد ورزشکاران و ضعیف ماندن این رشته ها شده است.
وی یادآور شد: امسال کمیته المپیک به خاطر مواجهه با مشکلات مالی شدید تنها یک سوم ورزشکاران را به پارالمپیک اعزام کرد.
فتاحی اظهار داشت: در این میان من هم جزو لیست اعزام به جاکارتا بودم که در نهایت خط خوردم و از بین 3 نفر فقط 2 نفر دیگر اعزام شدند.
وی گفت: تجهیزات سالن های چهارمحال و بختیاری مطابق وسایل روز نیست و برخی آن ها آسیب های جدی به ورزشکاران وارد می کند که باید به روزرسانی شود.
کماندار معلول چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: بین ورزشکاران جانباز و معلول تفاوت هایی وجود دارد.
وی افزود: به عنوان نمونه بنیاد شهید و امور ایثارگران از ورزشکاران جانباز حمایت مطلوب دارد اما بهزیستی تاکنون از معلولان نتوانسته حمایت مناسبی کند.
فتاحی تصریح کرد: سال گذشته در هفته پارالمپیک بنیاد شهید و امور ایثارگران برای تمامی جانبازان تیرانداز، یک کمان با تجهیزات کامل هدیه داد اما بهزیستی هیچگونه کمکی در این راستا انجام نداد.

**چهارمحال و بختیاری رتبه 23 ورزش معلولان کشور را دارد
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: این استان رتبه بیست و سوم ورزش های پارالمپیک در سطح کشور را دارد.
محمد میرزایی تاکید کرد: برای ارتقای این رشته ورزشی نیاز به فضاهای فیزیکی اختصاصی و همچنین تهیه امکانات و تجهیزات مخصوص است.
وی افزود: تا پایان سال جاری تنها سالن ورزشی چهارمحال و بختیاری مختص معلولان در شهرکرد به بهره برداری می رسد.
میرزایی به پیشرفت فیزیکی 85 درصدی تنها سالن ورزشی چهارمحال و بختیاری مختص معلولان اشاره و تصریح کرد: برای ساخت این سالن به وسعت یکهزار و 500 مترمربع تاکنون 10 میلیارد ریال هزینه شده و تکمیل آن نیازمند 3 میلیارد ریال اعتبار دیگر است.
وی یادآور شد: پس از نصب کفپوش های مخصوص سالن ورزشی مخصوص معلولان چهارمحال و بختیاری نسبت به تهیه و انتقال تجهیزات مورد نیاز در این مکان اقدام خواهد شد.
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: پس از بهره برداری سالن ورزشی مخصوص معلولان مدیریت آن به یکی از مؤسسات خیریه و یا سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه بهزیستی واگذار می شود.
وی گفت: در سالن ورزشی مخصوص معلولان مناسب سازی برای ورود و خروج معلولان مورد توجه قرار گرفته است.
میرزایی تاکید کرد: بهره برداری از این سالن ورزشی در ارتقای کمی و کیفی وضعیت ورزش معلولان و افزایش مقام های قهرمانی ملی و بین المللی نقش آفرین است.

** 32 هزار معلول زیرپوشش بهزیستی چهارمحال و بختیاری قرار دارد
معاون توانبخشی بهزیستی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: این حوزه 32 هزار معلول در استان زیرپوشش دارد.
معصومه محمدی تاکید کرد: از این تعداد 570 نفر در رشته های مختلف ورزشی مختلف و در 3 قالب هیات های ورزشی ناشنوایان، نابینایان و تشکل های معلولان فعالیت گروهی و یا فردی دارند.
وی افزود: معلولان چهارمحال و بختیاری در دو صحرانوردی، تیر و کمان و والیبال نشسته حائز رتبه های برتر ملی و بین المللی هستند.
محمدی به نارضایتی هایی میان معلولان چهارمحال و بختیاری به خاطر نبود سالن ورزشی مناسب در استان اشاره و تصریح کرد: یکی از امتیازها و اخبار خوش برای این قشر افتتاح سالن ورزشی مخصوص معلولان تا پایان سال جاری است.
معاون توانبخشی بهزیستی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: البته تهیه و تامین تجهیزات مختص معلولان اقدامی تخصصی بوده که متولی آن اداره کل ورزش و جوانان است و بهزیستی تنها حمایت مالی از این مهم را بر عهده دارد.
معاون توانبخشی بهزیستی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: اعتبارات دولتی بسیار کم و هزینه های معلولان بالاست.
وی یادآور شد: همین مشکل باعث شده تا بهزیستی نتواند از تمامی 570 معلول ورزشکار زیرپوشش خود حمایت مطلوبی داشته باشد.
محمدی اظهار داشت: البته تمامی راه های سپری کردن پله های ترقی با هزینه های مالی مقدور نیست و اراده معلولان هم در رسیدن آنان به موفقیت های ورزشی و کسب نشان های قهرمانی بسیار تاثیرگذار است.
کارشناس حوزه ورزش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) شهرکرد نیز گفت: قهرمانان معلول ورزشکار بسیاری مانند نسرین فرهادی و علی اصغر فتاحی از دهه 80 وارد دهه 90 شده اند.
محمود رئیسی تاکید کرد: با توجه به شرایط موجود در صورت وجود استعدادهای احتمالی باید نسبت به معرفی و تربیت آنان در سربع ترین زمان ممکن اقدام شود.
وی یادآور شد: به عنوان نمونه چهارمحال و بختیاری هم اینک در وزنه برداری معلولان ورزشکاری را برای حضور در رقابت ها ندارد.
این کارشناس اظهار داشت: به نظر می رسد استراتژی خاص و بلند مدت در رشته های ورزشی معلولان و جانبازان این استان وجود ندارد.
وی گفت: هم اینک میانگین سنی جانبازان و معلولان ورزشکار چهارمحال و بختیاری بالای 30 سال است و بر همین اساس باید استراتژی مورد نیاز در این بخش تنظیم و در راستای عملیاتی کردن آن اقدام شود.
رئیسی تاکید کرد: امروزه بسیاری معلولان ورزشکار به منظور حضور در رقابت ها و کسب افتخار برای استان از جیب خود هزینه می کنند.
وی افزود: هزینه های ورزش جانبازان و معلولان از سوی دستگاه های اجرایی جداگانه صورت می گیرد و یک مسیر و برنامه مشخصی در این حوزه وجود ندارد.
رئیسی اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری در استعدادیابی ورزش های قهرمانی به خصوص در حوزه جانبازان و معلولان ضعیف عمل کرده است.

**نتایج میزگردهای ایرنا دولت را در تصمیم گیری ها کمک می کند
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: ارائه نظرات کارشناسی می تواند دولت را برای تصمیم گیری بهتر و تصمیم سازی در خصوص رفع مشکلات این قشر کمک و یاری کند.
جهانبخش صفری تاکید کرد: در میزگردها، پرهیز از توجه به مسائل احساسی، سیاسی، جناحی، قومی و گروهی و همچنین پرداختن به اصل مشکلات به دور از هرگونه جانبداری مورد توجه قرار می گیرد.
وی تصریح کرد: جمع بندی نتایج کارشناسی و علمی میزگردها در رفع بسیاری از آسیب های ناشی از بروز مشکلات اجتماعی نقش آفرین است.
میزگرد از: وحید رئیسی دهکردی
7362/6021
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی اداره آموزش و پرورش اداره کل ورزش و جوانان بنیاد شهید و امور ایثارگران بهزیستی زمین راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۵۶۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع ۱۹ حادثه در چهارمحال و بختیاری

مسعود مثنوی مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری از ارائه خدمات امدادی به ۴۱۵ حادثه دیده از ۱۳ تا ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، در استان خبر داد.

بیشتر بخوانید

امدادرسانی به ۲ فرد عشایر گرفتار در پل زرمیتان اردل

وی افزود: در این مدت ۱۹ حادثه در استان به وقوع پیوست که به دنبال آن ۹۳ خانوار و ۴۱۵ نفر دچار حادثه و ۳۲ نفر مصدوم شدند.

مثنوی اضافه کرد: در این مدت ۱۲۸ کیلوگرم نایلون، ۵۰ تخته پتو، ۳ تخته زیرانداز، ۳ تخته موکت و ۴۶ بسته مواد غذایی ۷۲ ساعته در بین حادثه دیدگان توزیع شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • شهرداری قزوین قدمی برای مناسب‌سازی شهر برنداشت
  • تجلیل از ۵۳ معلم نمونه چهارمحال و بختیاری
  • وقوع ۱۹ حادثه در چهارمحال و بختیاری
  • افتتاح دومین نمایشگاه کار در چهارمحال و بختیاری
  • تصاویری از لحظه حادثه مینی بوس در چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۳۱ درصدی مرسولات از چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی ورزش باد و بارش رگبار در چهارمحال و بختیاری
  • آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری
  • خبر‌های ورزشی ۱۴ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری