Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ زهرا اباصلتی مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بر اساس این دستورالعمل تمامی افرادی که به نحوی در امر تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی در پایگاه تغذیه سالم مدارس فعال هستند باید کارت بهداشت داشته باشند گفت: فراورده‌های غلات حجیم شده و انواع چیپس‌های صنعتی، انواع یخمک و بستنی یخی، نوشابه‌های گازدار و ماءالشعیر، دوغ گازدار، سوسیس، کالباس و فرآورده‌هایی که در آن‌ها سوسیس و کالباس وجود دارد، انواع همبرگرها، فلافل، سمبوسه و انواع ناگت‌ها و انواع سالاد الویه از مواد غیرمجاز برای عرضه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: انواع لواشک، آلوچه و آلو بدون بسته بندی و فاقد شرایط بهداشتی، انواع پاستیل و آب نبات‌هایی که به سطح دندان می‌چسبند، انواع آب میوه‌هایی که دارای قند افزوده هستند، انواع اشترودل دارای سوسیس و کالباس فاقد مجوز بهداشتی، انواع پیراشکی، دونات، خیار شور و انواع سس نیز مواد غذایی غیرمجاز در پایگاه‌های تغذیه سالم به شمار می‌رود.

مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: خشکبار مانند توت خشک، انجیرخشک، انواع برگه ها، انواع مغز‌ها و دانه‌ها نخودچی، برنجک، گندم برشته شده، ذرت بوداده و کشمش که همگی بسته بندی شده و دارای برچسب بهداشتی از وزارت بهداشت باشند مجاز برای عرضه هستند.

اباصلتی گفت: انواع ماست و شیر پاستوریزه یا استرلیزه، با بسته بندی تک نفره و از نوع کم چرب قابل عرضه در پایگاه‌های تغذیه سالم هستند.

وی افزود: دوغ بدون گاز و آب معدنی دارای مجوز بهداشتی، انواع میوه تازه مانند سیب، نارنگی، پرتقال شسته شده، در بسته بندی یک نفره برای عرضه مجاز است.

مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: انواع بیسکویت، کیک و کلوچه اعم از سنتی و صنعتی، از نوع غنی شده با ریزمغذی‌ها مانند آهن، روی، ویتامین آ و تهیه شده با روغن حاوی اسیدچرب ترانس زیر ۵ درصد و دارای برچسب بهداشتی از وزارت بهداشت باشد نیز مجاز هستند.

اباصلتی افزود: نان و پنیر و گردو، تخم مرغ آب پز و سفت، خیار و گوجه فرنگی در بسته بندی تک نفره و بهداشتی، استفاده از انواع نان سبوس دار مانند سنگک و نان‌های حجیم و بسته حجیم صنعتی ازنوع سبوس دار یا آغشته به انواع مغز‌ها لقمه‌های سالم و مجاز قابل عرضه هستند.

وی با بیان اینکه عرضه محصولات گرم مثل سوپ، لوبیا، سمنو و ماکارونی که با رعایت نکات بهداشتی طبخ شده اند مجاز است؛ ادامه داد: مواد غذایی داغ باید در ظروف یکبار مصرف بر پایه گیاهی مخصوص غذای داغ سرو و بلافاصله بعد از تهیه و پخت توزیع شوند.
انتهای پیام//م. ن   ایجاد پایگاه تغذیه سالم در مدارس استان خراسان رضوی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۵۶۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شورای استانی خراسان رضوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: رویکرد پیش روی ما برای رشد دادن و زمینه‌سازی برای ارتقاء بهداشت روانی و پیشگیری از آسیب‌های متعدد از جمله تغییر سبک زندگی، اگر جامعه‌محور نشود، در پیشگیری و حل بحران‌ها موفق نخواهیم بود.

سید محسن اصغری نکاح امروز، ۷ اردیبهشت‌ماه در همایش روز روانشناسی و مشاوره با شعار «روانشناسی در خدمت جامعه» که در مرکز همایش‌های شهدای سلامت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امروزه در پزشکی، سبک زندگی و پیشگیری و آسیب‌زدایی مبتنی بر آن جزء محورها و راهبردهای اساسی شده است. نمی‌توانیم با مسائل عاطفی، هیجانی و روانشناختی سر و کار داشته باشیم اما سراغ سبک زندگی نرویم؛ نمی‌توانیم روانشناس باشیم و برای شناخت چالش‌های روانشناختی جامعه تنها در کلینیک بنشینیم.

وی افزود: رویکرد پیش روی ما برای رشد دادن و زمینه‌سازی جهت ارتقاء بهداشت روانی و پیشگیری از آسیب‌های متعدد از جمله تغییر سبک زندگی، اگر جامعه‌محور نشود، در پیشگیری و حل بحران‌ها موفق نخواهیم بود.

رئیس شورای استانی خراسان رضوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ادامه داد: راهبرد سازمان نظام روانشناسی جامعه‌محور بودن است و در این جامعه‌محوری تعامل با سازمان‌ها و نهادهایی که مسئولیت دارند جزء اساسی‌ترین موضوعات است.

اصغری نکاح اضافه کرد: استان خراسان رضوی یک کلان‌استان بوده و شورای استانی باید به صورت ویژه دیده شود. بیشترین حجم همکاران دارای عضویت، پروانه و کلینیک‌ها پس از تهران در خراسان بوده و اساتید بزرگی در خراسان و مشهد وجود دارند.

وی خاطرنشان کرد: ۷۹۶ نفر در استان در آزمون صلاحیت حرفه‌ای نمره قبولی کسب کرده‌اند و این افراد باید توسط شورای استانی خراسان رضوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره مورد مصاحبه قرار بگیرند. رویکرد ما مشاوره همگانی بوده و جدا از نام دانشگاه‌ها و موسسات، صلاحیت‌های حرفه‌ای دیده می‌شود.

دانشیار گروه آموزشی روانشناسی مشاوره و تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: امروزه همکاران ما از نظر ارائه خدمات با توجه به هزینه‌های بسیار سنگین جاری جهاد می‌کنند. زمانی هویت روانشناسی را برای جامعه احراز می‌کنیم که خدمات ارزنده‌ای به جامعه بدهیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • راه اندازی بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در شرق خراسان رضوی
  • هزار و ۶۴۵ حلقه چاه آب مجاز صنایع در خراسان رضوی واجد شرایط هوشمندسازی هستند
  • قلیان لاکچری که چند سال پیش ممنوع بود حالا مجاز شده!
  • قلیانی لاکچری که چند سال پیش ممنوع بود حالا مجاز شده!
  • باغچه‌های سلامت خانگی راهی برای ترویج فرهنگ تغذیه سالم
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط آلوده است