Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@10:09:35 GMT

انجمن‌های علمی نیازمند توجه ویژه مسؤولان هستند

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۵۶۷۴۰

انجمن‌های علمی نیازمند توجه ویژه مسؤولان هستند

دبیر انجمن علمی مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر هدف اصلی این انجمن را استعدادیابی و ارتقای سطح علمی دانشجویان دانست و گفت: انجمن‌های علمی دانشجویی در مسیر آشنا کردن بیشتر دانشجویان با علم و تکنولوژی روز دنیا، نیازمند توجه ویژه‌ مسؤولان هستند.

کرمی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هدف اصلی انجمن علمی مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر ارتقای سطح علمی دانشجویان هر دانشکده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعالیت‌های ما شامل برگزاری دوره‌های آموزشی، مسابقات دانشجویی و بازدیدهای علمی است که از طریق آنها می‌توانیم علاوه بر پرورش نیروی کار، ارتباط محکمی میان صنعت و دانشگاه برقرار کنیم. برنامه‌هایی که انجمن علمی برگزار می‌کند، دارای سابقه‌ طولانی هست که به عنوان مثال تاکنون 10 دوره مسابقه‌ لینوکس امیرکبیر برگزار شده ‌است و هر ساله دوره‌های تابستانی برای برنامه‌نویسی کامپیوتر در حوزه‌های گوناگون مانند هوش مصنوعی و امنیت شبکه و ... نیز داشتیم.

دبیر انجمن علمی مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های اصلی ما برگزاری مسابقات است که از جمله آن می‌توان به هجدهمین دوره‌ مسابقات بین‌المللی مهندسی کامپیوتر اشاره کرد که روز جمعه، 11 آبان ماه برگزار شد. روند مسابقه شامل ورود تیم‌های سه نفره به سایت، اختصاص کامپیوتر به هر تیم، جوابگویی به سوال‌ها و ارسال به تیم داوری هست. از دیگر اهداف این مسابقات، انتخاب تیم دانشگاه امیرکبیر برای شرکت در مسابقات منطقه‌ای شریف برای حضور در مسابقات برنامه‌نویسی جهانی است. برای برندگان جوایز نقدی منظور شده‌است و برای تشویق ورودی‌های جدید، جایزه‌ نقدی به آنها نیز تعلق خواهد گرفت.

مسئول برگزاری هجدهمین دوره‌ مسابقات بین‌المللی مهندسی کامپیوتر با بیان این‌که استعدادیابی و ارتقای سطح علمی و اجرایی مسابقات، هدف اصلی هجدهمین دوره‌ مسابقات بین المللی مهندسی کامپیوتر بوده است، تصریح کرد: در چند سال اخیر، دنیا به سوی کامپیوتر پیش رفته‌است و کامپیوتر در علم فیزیک، مکانیک، هوا فضا، مهندسی پزشکی، رباتیک و ... کاربردهای فراوانی دارد. ضمنا امکان اعزام دانشجویان برای شرکت در دوره‌های کارآموزی خارج از کشور وجود دارد و با برنامه‌های قوی و هدفمند می‌توان ارتباط‌های محکم‌تری با دنیا برقرار کرد.

وی افزود: ارائه‌ مطالب توسط دانشجویان، نمایندگان شرکت‌ها و دعوت از اساتید خارجی و فعالان صنعتی بین‌المللی سبب آشنایی بیشتر دانشجویان با علم و تکنولوژی روز دنیا شده‌است و انجمن‌های علمی دانشجویی در این راه، نیازمند توجه ویژه‌ مسئولان هستند. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انجمن های علمی دانشگاه اميركبير

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۵۶۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین روز از اولین کنگره سراسری پیوند کلیه انجمن علمی پیوند کلیه ایران در بیمارستان فرهیختگان

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

دیگر خبرها

  • دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان، میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • معرفی برگزیدگان مسابقات تیراندازی تفنگ و تپانچه بادی نیرو‌های مسلح در کرمان
  • دومین روز از اولین کنگره سراسری پیوند کلیه انجمن علمی پیوند کلیه ایران در بیمارستان فرهیختگان
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران
  • اولین کنگره سراسری پیوند کلیه انجمن علمی پیوند کلیه ایران در بیمارستان فرهیختگان
  • فعال شدن صنایع راکد لرستان نیازمند نگاه ویژه دولت
  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است
  • دستورات ویژه برای ترخیص اقلام ضروری وکالاهای وارداتی از بندر لنگه
  • لزوم توجه ویژه مسوولان مرکزی به خوابگاه دانشجویان متاهل
  • نظام تعلیم و تربیت در کشور نیازمند کیفیت‌بخشی است