Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: ایران پیشتر متحمل تحریم سوئیفت، نفت، سرمایه‌گذاری در ایران و تحریم‌های ثانویه بوده است بنابراین تحریم‌های اعلام شده، تحریم‌های جدیدی نیست که مردم از آن بیم داشته باشند و تنها شعار این تحریم‌ها، شعار جدیدی است.

اسدالله قره‌خانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا، گفت: طبق آن ادعایی که امریکایی‌ها کرده بودند - یعنی «آمریکا صادرات نفت ایران را به صفر می‌رساند» نشان داده شد که بخشی از سیاست‌های تحریمی امریکا علیه ایران عملیات روانی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آمریکایی‌ها به دنبال این بودند تا با حرکات خود نظام فکری و تصمیم‌گیری سیاست داخلی ایران را به هم بزنند و مردم را مایوس کنند.

این نمانیده مجلس با بیان اینکه آمریکایی‌ها برای دستیابی به اهداف تحریمی خود علیه ایران بی‌میل هم نبودند، اظهار داشت: در این راستا امریکایی‌ها سراغ رژیم عربستان رفتند تا به واسطه آن این خلاء را بپوشانند که آن‌ها هم نتوانستند به آمریکایی‌ها کمکی کنند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران و معافیت ۸ کشور از تحریم نفتی علیه ایران، یک عقب‌نشینی محسوب می‌شود کشوری که چنین ادعا‌های بزرگی داشت، اما بدین گونه تصمیم می‌گیرد، ضعف دارد.

وی با بیان اینکه تصمیم آمریکا نشان دارد ابهت و هیمنه این کشور شکسته شده است، اظهار داشت: البته باید به این نکته هم اشاره کرد که امریکا تحریم‌های لغونشده را دوباره بازگرداند و تحریم جدیدی را منظور نکرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ایران تجربه سخت‌تر  از این تحریم‌ها را داشته است، بیان داشت: ایرن نه تنها زمانی تحریم‌های آمریکا را متحمل می‌شد که تحریم‌های اتحادیه اروپا و سازمان ملل را هم داشت ولیکن خوشبختانه ما توانستیم همه آنها را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

قره خانی بیان داشت: ایران پیشتر متحمل تحریم سوئیفت، نفت، سرمایه‌گذاری در ایران و تحریم‌های ثانویه بوده است بنابراین تحریم‌های اعلام شده، تحریم‌های جدیدی نیست که مردم از آن بیم داشته باشند و تنها شعار این تحریم‌ها، شعار جدیدی است.

وی با بیان اینکه در گذشته همه کشور‌ها با امریکا هم داستان بودند و ما تنها بودیم، گفت: در حال حاضر این امریکاست که تنهاست و دنیا به فکر تعامل با ماست و این چنین نیست که به فکر تحریم ما باشد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولین زیربط تمهیدات ویژه‌ای را در بخش فروش نفت خواهند داشت، اظهار کرد: خوشبختانه شرکت ملی نفت‌کش ایران قوی‌ترین و اولین ناوگان نفت‌کش دنیاست. همچنین ایران چنین ظرفیتی را دارد که می‌تواند نفت خود را در برخی از کشور‌ها ذخیره کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه نفت پالایشگاه‌های ما دارای مشخصات و ویژگی‌های خاصی است، تاکید کرد: این در حالی است که برخی از پالایشگاه‌ها در چین و هند متناسب با مشخصات و ویژگی‌های نفت ما تنظیم شده‌اند و این کشورها نمی‌تواننند به این زودی از نفت کشور ما ارتزاق نکنند چرا که این مسئله هزینه‌بر و زمان‌بر است.

وی با بیان اینکه ایران ذخایر عظیمی از نفت و گاز دنیا را در اختیار دارد، تصریح کرد: قطعا کشور‌های اروپایی قصد ندارند و نمی‌خواهند ایران را از دست بدهند بنابراین همین کشور‌ها همواره به عدم پایبندی به تصممیات ترامپ فکر می‌کنند و این چنین نیست که به تصمیمات ترامپ همیشه رغبت و تمایل داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: 13 آبان تحریم نفتی مجلس شورای اسلامی اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۵۶۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبور از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام

به گزارش تابناک اقتصادی؛ توانایی ایران در مسیریابی و غلبه بر تحریم‌های نفتی و دستیابی به رکوردشکنی فروش نفت خام در شش سال گذشته، نشان از انعطاف‌پذیری، خلاقیت و نگاه راهبردی کشور در مواجهه با چالش‌های اقتصادی دارد. علیرغم اینکه ایران با محدودیت‌های قابل توجهی در صادرات نفت مواجه است، موفق شده است فروش نفت خود را افزایش دهد و سالانه تا ۳۵ میلیارد دلار درآمد داشته باشد. این موفقیت را می‌توان ناشی از اجرای سیاست‌های نوآورانه و آینده نگر در حوزه انرژی دولت سیزدهم دانست که ایران را قادر ساخته است از فرصت‌های جدید بازار سرمایه گذاری کند، پایگاه مشتریان خود را گسترش دهد و درآمد‌های ارزی خود را افزایش دهد.

در همین رابطه پیرامون عبور ایران از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام برابر با میزان فروش در زمان برجام در سال ۲۰۲۳ میلادی با خانم زهرا فلاحی کارشناس انرژی به گفتگو پرداختیم که در ادامه خواهید خواند.

زهرا فلاحی کارشناس انرژی در مورد مسیر خنثی سازی تحریم‌های تجارت نفت خام ایران گفت: رشد فروش نفت خام ایران نشان دهنده توانایی این کشور برای انطباق و تکامل در پاسخ به پویایی بازار در حال تغییر و فشار‌های ژئوپلیتیکی است. ایران با استفاده از استراتژی‌های بازاریابی جدید، تنوع بخشیدن به پایگاه مشتری و به حداکثر رساندن پتانسیل درآمد خود، توانسته است جایگاهی قوی در بازار جهانی نفت حفظ کند. این رویکرد پیشگیرانه نه تنها به ایران برای غلبه بر تحریم‌های اقتصادی کمک کرده است، بلکه این کشور را به عنوان یک بازیگر قابل اعتماد و رقابتی در تجارت بین المللی نفت معرفی کرده است.

علاوه بر این، موفقیت ایران در جذب سرمایه گذاری خارجی در بخش نفت و گاز، جذابیت این کشور را به عنوان مقصد سرمایه گذاری و شریک استراتژیک در بازار انرژی برجسته می‌کند. ایران با تاکید بر تقویت زیرساخت‌های نفتی، توسعه میادین جدید نفتی و جذب سرمایه خارجی، به عنوان یک بازیگر کلیدی در جذب سرمایه گذاری خارجی در صنعت نفت و گاز خود مطرح شده است. تمرکز بر ایجاد مشارکت‌های استراتژیک، ترویج سیاست‌های سرمایه‌دوستانه و ایجاد فضای کسب‌وکار مساعد، ایران را قادر می‌سازد تا به رکورد‌های سالانه سرمایه‌گذاری خارجی بیش از ۵ میلیارد دلار دست یابد.

این کارشناس انرژی در رابطه با بازسازی پالایشگاه‌های نیمه فعال کشور‌های آمریکای جنوبی و پایان تعمیرات بزرگ‌ترین پالایشگاه فراسرزمینی ایران در ونزوئلا اظهار کرد: دولت سیزدهم ایران استراتژی جسورانه و مبتکرانه‌ای را برای تغییر تجارت انرژی خود و تضمین بازار‌های تضمین شده برای صادرات نفت خام خود در پیش گرفته است. ایران با دور شدن از شیوه‌های سنتی تجارت نفت و بهره‌گیری از تخصص فنی و مهندسی داخلی، فرصت‌های جدیدی را برای رشد و گسترش در بازار جهانی نفت شناسایی کرده است.

تصمیم برای تمرکز بر سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های پالایشگاهی، نوسازی و ارتقای امکانات موجود، و مشارکت با شرکت‌های دانش‌بنیان توانمند صنعت پالایشگاه، ایران را قادر ساخته تا وارد بازار‌های جدیدی شود و خود را به عنوان یک بازیگر کلیدی در بخش انرژی آمریکای لاتین معرفی کند. امسال تعمیرات دو پالایشگاه نیمه فعال کشور‌های آمریکای جنوبی به دست مهندسان ایرانی به پایان خواهد رسید و شاهد از سرگیری کامل فعالیت بزرگ‌ترین پالایشگاه فراسرزمینی ایران در ونزوئلا خواهیم بود.

وی ادامه داد: ایران از طریق سرمایه گذاری‌های استراتژیک در پالایشگاه‌های نیمه فعال در آمریکای لاتین، جای پای خود را در منطقه گسترش داده، عملیات پالایشگاهی را احیا کرده و خود را به عنوان ارائه دهنده پیشرو خدمات فنی و مهندسی قرار داده است. ایران با بهره گیری از تخصص و نبوغ ایرانی، خود را به عنوان یک بازیگر کلیدی در بازار انرژی آمریکای لاتین، به ویژه در کشور‌هایی مانند ونزوئلا، که بازسازی پالایشگاه‌ها فرصت‌های جدیدی را برای همکاری و رشد باز کرده است، تثبیت کرده است.

زهرا فلاحی در پایان گفت: موفقیت ایران در عبور از تحریم‌های نفتی، افزایش فروش نفت خام و جذب سرمایه‌گذاری خارجی نشان‌دهنده چشم‌انداز استراتژیک و رویکرد نوآورانه این کشور در تجارت انرژی است. ایران با پذیرش فرصت‌های جدید بازار، تنوع بخشیدن به پایگاه مشتریان خود و سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های پالایشگاهی کشور‌های همسو با خود، خود را به عنوان یک بازیگر اصلی در بازار جهانی نفت معرفی کرده و خود را به عنوان یک شریک کلیدی در بخش انرژی تثبیت کرده است. در سال ۱۴۰۳ تعمیرات دو پالایشگاه نیمه فعال کشور‌های آمریکای جنوبی به دست مهندسان ایرانی به پایان خواهد رسید و مسیر توسعه صادرات نفت خام در سال جاری نیز تداوم خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • جهاد اسلامی: جنگ جز با توقف تجاوز و عقب‌نشینی دشمن پایان نمی‌یابد
  • عقب‌نشینی آمریکا از تحریم گردان نظامی افراطی رژیم صهیونیستی
  • عبور از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام
  • دویچه‌وله: تحریم‌ها ناکارآمد است اما غرب ناچار است تحریم کند!
  • رضایت ده روسی از نگرش پاتریسیو در رختکن؛ احتمال تمدید قرارداد او به عنوان دروازه‌بان ذخیره
  • بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»
  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند