Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات علمی گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت: برخی بیماری های چشمی مانند التهاب های چشم در ایران و بیماری چشمی بهجت که التهاب درون چشمی است نیز در استان خراسان رضوی بیماری بومی چشمی شناخته می شوند.

    به گزارش قدس آنلاین، دکتر رضا سعیدی در گفتگویی با بیان اینکه  با بیان اینکه سالانه حدود ۱۵ میلیون نوزاد نارس در جهان متولد می شوند اظهار داشت: نوزادان نارس در هفته ۴ تا ۶ تولد باید زیر پوشش غربالگری سلامت چشم قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با عنوان اینکه مرکز تحقیقات چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که از سال ۱۳۸۵ کار خود را آغاز کرده است برای درمان بیمارهای بیماران در خراسان رضوی آماده فعالیت است، افزود: امکان بروز صدمات چشمی در نوزادان نارس بیشتر است و در صورت مشاهده بروز مشکل در شبکیه چشم نوزاد، باید مراقبت های درمانی توسط متخصصین چشم انجام تا از بروز مشکلات جدی از جمله نابینایی جلوگیری شود.

عضو مرکز تحقیقات نوزادان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه نوزادان نارس به دلیل ناکافی بودن تکامل ممکن است دچار مشکلاتی در شنوایی نیز شوند تصریح کرد:  مشکلات شنوایی باید قبل از سه ماهگی تشخیص و قبل از شش ماهگی نوزاد  مداخلات درمانی آغاز شود.

وی با بیان اینکه چشم بدون شک دوربین ما به دنیای بیرون است و فردی که نابینا می شود یکی از بزرگترین حس های خود را از دست داده است،افزود:

دکتر سعیدی با اشاره به اینکه نوزادانی که قبل از هفته ۳۷ بارداری متولد می شوند نارس محسوب می شوند خاطر نشان کرد: در بین کودکان زیر پنج سال ۴۰ درصد مرگ و میر در دوره نوزادی رخ می دهد و اکثریت این مرگ های دوره نوزادی ناشی از نارسی و عوارض ناشی از آن است.
منبع:وبدا
  پایان پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مشهد مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۵۷۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کسی نمی‌خواست روزبه چشمی در استقلال بماند؟

آفتاب‌‌نیوز :

انتشار متنی در صفحه اینستاگرام یکی از پیشکسوتان باشگاه استقلال موجب شد تا موضوعات مربوط به تابستان سال ۱۴۰۲ و فصل نقل و انتقالات لیگ برتر جاری دوباره ورق بخورد.

محمد نوری یکی از پیشکسوتان تیم استقلال در ارتباط با حضور تاثیرگذار روزبه چشمی در لیگ برتر جاری او را «عصای دست جواد نکونام» و یکی از «مهره‌های کلیدی در دفاع و خط هافبک» این تیم معرفی کرده که به واسطه «ایستادگی سرمربی آبی پوشان» توانسته این فصل هم در جمع استقلالی‌ها حضور داشته باشد!

روزبه چشمی که از لیگ برتر پانزدهم از باشگاه صبای قم به جمع استقلالی‌ها پیوست تنها در فصل بیستم لیگ برتر به دلیل حضور در باشگاه «ام صلال قطر» در جمع استقلالی‌ها حضور نداشت و در سایر فصول همواره یکی از بازیکنان این تیم به شمار می‌رفت.

چشمی در فصل جاری لیگ برتر در ۲۳ بازی از ابتدا در ترکیب اصلی استقلال حضور داشته و ۲۰۷۰ دقیقه نیز برای این تیم بازی کرده است.

او یک گل سه امتیازی نیز در دیدار برگشت مقابل سپاهان به ثمر رساند تا استقلال با همان ۳ امتیاز حالا با ۵۳ امتیاز نسبت به تیم تعقیب کننده ۵۲ امتیازی اش – پرسپولیس - در صدر جدول قرار گرفته باشد.

اما این پیشکسوت باشگاه استقلال در متنی که منتشر کرده مدعی شد؛ «اگر پافشاری و ایستادگی جواد نکونام در ابتدای فصل نبود فردی در باشگاه استقلال که با چشمی از گذشته مشکل داشت نمی‌خواست قرارداد او را تمدید کند!»، اما در نهایت «با ایستادگی و اصرار جواد نکونام» چشمی قراردادش را با استقلال تمدید می‌کند.

این پیشکسوت استقلال همچنین ضمن تشکر از این اقدام سرمربی که پای کاپیتان تیم ایستاده عنوان کرده که «دشمن استقلال داخل خانه خودمان حضور دارد که روزی هواداران او را رسوا خواهند کرد».

قطعاً با پایان یافتن فصل جاری لیگ برتر و به واسطه اتفاقات عجیب و غریب در طول ماه‌های گذشته از جمله اختلاف نظر‌های شدید بین نکونام و علی خطیر یا نامه امضا شده اعضای هیأت مدیره به منظور عزل نکونام از سرمربیگری استقلال، کاپیتان‌های این تیم و سرمربی اش حرف‌های جالب و مهمی برای هواداران و اهالی فوتبال در ارتباط با اتفاقات فصل بیست و سوم لیگ برتر خواهند داشت.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • بیش از ۹۰۰ هزار نفر، زیر پوشش غربالگری سلامت قلب
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۷ اردیبهشت
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • چه کسی نمی‌خواست روزبه چشمی در استقلال بماند؟
  • غربالگری شنوایی ۱۱هزار نوزاد در خراسان شمالی