Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار ایلنا، به دنبال انتشار اسامی تعدادی از فیلمسازان به عنوان ممیز فیلمنامه یا اعضای شورای تصویب وام در بنیاد سینمایی فارابی، کانون کارگردانان سینمای ایران خواستار شفاف‌سازی بنیاد سینمایی فارابی در خصوص معرفی اعضای شوراهای مشورتی فارابی و شوراهای تصویب و مشارکت شد.

متن بیانیه کانون کارگردانان سینمای ایران به شرح زیر است:

جناب آقای علیرضا تابش

ریاست محترم بنیاد سینمایی فارابی

با سلام، از آنجا که حضرتعالی بارها عنوان کرده‌اید «شفاف‌سازی» و «استانداردسازی» آب حیات اقتصاد سینمای ایران است و نظام درست اقتصادی این دو شاخص مهم را به سینمای ایران هدیه می‌کند، کانون کارگردانان سینمای ایران خواستار شفاف‌سازی بنیاد سینمایی فارابی و اعلام اسامی اعضای شوراهای مختلف فارابی از تصویب وام تا شوراهای مشورتی برای پرهیز از هر گونه شائبه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کانون کارگردانان سینمای ایران همچنین به دنبال پاسخ این پرسش است که آیا اعمال نظرات اعضای شوراهای فارابی برای فیلمسازان الزامی است یا اختیاری؟ و آیا نپذیرفتن نظرات این شوراها مانعی در جلب حمایت‌های عام و خاص بنیاد فارابی یا معرفی برای دریافت وام و تسهیلات بانکی خواهد بود یا خیر.

همانطور که می‌دانید این کانون پیش از این تشکر خود را از انتشار لیست وام‌ها و مشارکت‌های مالی فارابی توسط جنابعالی اعلام کرده و از انتشار لیست‌های قدیمی‌تر فارابی نیز استقبال می‌کند.

شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایران عمیقاً معتقد است تنها در سایه شفافیت و هماهنگی میان گفتار و عملکرد است که می‌توان سینمای ایران را در مسیر عدالت، رشد و توسعه هدایت نمود.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۵۷۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اکبر زنجانپور» در نوزدهمین دوره شب کارگردان تجلیل خواهد شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نوزدهمین دوره شب کارگردان آیین نکوداشت استاد اکبر زنجانپور روز یکشنبه ۹ اردی بهشت ماه برگزار خواهد شد.

در این مراسم که به همت انجمن کارگردانان طبق رسم سال‌های گذشته و در تاریخ ۹ اردی بهشت مصادف با تولد حمید سمندریان کارگردان فقید تئاتر ایران برپا می‌شود، مدالیوم این انجمن صنفی به پاس سال‌ها تلاش و استمرار در حوزه کارگردانی تئاتر به اکبر زنجانپور اهدا می‌شود.

همچنین در این مراسم از چند چهره تئاتری دیگر نیز تجلیل خواهد شد و تندیس انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران به آنها اهدا خواهد شد.

این مراسم روز یکشنبه و از ساعت ۱۷ در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد و ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نکوداشت اکبر زنجانپور در نوزدهمین «شب کارگردان»
  • «اکبر زنجانپور» در نوزدهمین دوره شب کارگردان تجلیل خواهد شد
  • پاکستان؛ فرصتی طلایی برای اکران و تولیدات مشترک سینمایی
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینماهای کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان
  • اکران فیلم سینمایی «مست عشق» در ۶ سینمای مشهد از فردا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • عضویت ۱۰۶ هزار نفر در آذربایجان غربی درکانون‌های مساجد
  • شش فیلم داریوش مهرجویی در جشنواره مسکو‌ نمایش داده می‌شود