Web Analytics Made Easy - Statcounter

فراخوان بخش غیر رقابتی نمایشگاه اسناد تصویری نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی اعلام شد. ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳ فرهنگی تلویزیون ، سینما و تئاتر نظرات

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، در این دوره از جشنواره این بخش به صورت غیررقابتی برگزار می‌شود.  برگزاری بخش غیررقابتی نمایشگاه عکس، پوستر، طراحی و اسناد تصویری آثار استاد اکبر رادی هم آثار خلق شده در ارتباط با آثار، اندیشه‌ها و شخصیت استاد اکبر رادی را گرد هم می‌آورد و هم موجبات آشنایی نسل امروز را با هنرمندان این عرصه فراهم می‌سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش عکاسی، طراحی، گرافیک و اسناد تصویری کلیه عکاسانی که از شخصیت یا آثار استاد اکبر رادی عکاسی کرده‌اند یا از آثار صحنه‌ای و نمایشنامه‌خوانی این هنرمند پوستر، بروشور و طرح جلد نمایشنامه یا کتاب‌هایی در مورد آثار و اندیشه‌های استاد اکبر رادی طراحی کرده‌اند، می‌توانند بر‌اساس شرایط و مقررات این بخش غیر‌رقابتی در نخستین دوره ی جشنواره ی تئاتر اکبر رادی شرکت کنند.

شرایط و مقررات :

 شرکت در این بخش برای تمامی هنرمندان آزاد است. آثار ارسالی می بایست مربوط به آثار و شخصیت استاد اکبر رادی باشد. در این بخش غیر رقابتی، هر شرکت کننده مجاز است تا 10 اثر ارسال کند.  آثار ارسالی محدودیت تاریخی ندارد. شرکت کنندگان می توانند اثر یا آثار مرتبط با شخصیت و آثار استاد اکبر رادی را که مربوط به سالهای گذشته باشد، ارسال کنند.تمامی آثار ارسالی باید با موازین و مقررات جشنواره مطابقت داشته باشند. آثاری که به بخش نمایشگاه اسناد تصویری این جشنواره راه پیدا نکنند، در بنیاد استاد اکبر رادی آرشیو می شود تا پس از تأسیس موزه ی آثار استاد اکبر رادی با ذکر نام خالق اثر در آنجا نگهداری شود. در این بخش غیر رقابتی، هر عکس یا سندی حتماً باید دارای دو خط توضیحات  باشد و ترجیحاً عکس‌های ارسالی با محتوای متن نمایشنامه و شخصیت‌های شناخته شده ی آثار استاد اکبررادی مرتبط باشد. تصاویر و اسناد مرتبط با استاد اکبر رادی شامل پرتره‌نگاری در این بخش غیر رقابتی عکاسان و طراحان میتوانند آثار خود را که به شرح ذیل مرتبط با آثار و برنامه های مربوط به استاد اکبر رادی است، به دبیرخانه ی این جشنواره ارسال کنند:

1) مستندنگاری: تمرین و پشت صحنه نمایش‌ها، مراسم و نشست‌های گوناگون، سخنرانی‌ها، نکوداشت‌ها، جشنواره‌ها، نمایشنامه‌خوانی‌ها و ...

2) عکاسی از تئاترها یا نمایشنامه‌خوانی‌هایی که از نمایشنامه‌های استاد اکبر رادی روی صحنه رفته‌اند یا نمایشنامه‌خوانی شده‌اند

مدارک مورد نیاز

* ارسال آثار با قابلیت چاپ (قطع اثر اورجینال)، رزولوشن 300 و فرمت jpg به نشانی الکترونیکی bonyaderadi@gmail.com ارسال بیوگرافی عکاس یا طراح حد اکثر در 100 کلمه در فایل Word و یک قطعه عکس وی به صورت فایل   JPGبه نشانی پست الکترونیکی bonyaderadi@gmail.com تکمیل فرم تقاضای حضور در جشنواره

 از سوی دبیرخانه جشنواره، پایان وقت اداری روز پنجشنبه 15 آذرماه سال‌جاری به عنوان آخرین مهلت برای دریافت مدارک لازم اعلام شده است. همچنین از روز سه شنبه 18 تا شنبه 22 دیماه نیز نمایشگاه عکس، پوستر و اسناد تصویری استاد اکبر رادی برپا می‌شود.

علاقه‌مندان و متقاضیان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق مکاتبه با پست الکترونیکی  دبیرخانه به نشانی bonyaderadi@gmail.com و یا مراجعه ی حضوری به دبیرخانه ی جشنواره به نشانی تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از پل سید خندان، خیابان جلفا، فرهنگسرای ارسباران، طبقه ی دوم مراجعه و یا با شماره تلفن های 20- 22872818  داخلی 110 و 09199839405  اقدام کنند.

نخستین جشنواره ی تئاتر اکبر رادی با دبیری بهزاد صدیقی در شش بخشِ مسابقه مونولوگ، مسابقه  نمایشنامه‌نویسی، مسابقه ی نمایشنامه‌خوانی، مسابقه ی مقالات و سمینار رادی‌شناسی، نمایشگاه کاریکاتور با عنوان لبخند با شکوه آقای رادی و نمایشگاه اسناد تصویری آثار استاد اکبر رادی از 18 تا 28 دی ماه 97  توسط بنیاد اکبر رادی در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

R1369/P1356/S4,34/CT12 واژه های کاربردی مرتبط تئاتر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تئاتر تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۵۷۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار دومین فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، باشگاه فیلم رویش حوزه هنری خراسان رضوی با همکاری مرکز فیلم جوان سازمان سینمایی سوره و معاونت امور استان‌های حوزه هنری، آمادگی خود را برای حمایت از تولید طرح و فیلمنامه‌های تولیدی هنرمندان استان خراسان رضوی اعلام کرد.    روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گزارش داد: در متن فراخوان حمایت از تولید فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای آمده است، با توجه به اهمیت پرداخت به نهاد خانواده و مغفول ماندن آن در آثار سینمایی، هر یک از ایده‌های ارسالی که در این محور محتوایی شکل گرفته است، امتیاز ویژه‌ای را در مرحله انتخاب دارا خواهد بود.    همچنین در صورت انتخاب موضوعی خارج از محور‌ها و موضوع‌های مطرح شده در فراخوان، محوریت بازنمایی خانواده ایرانی متناسب با زیست بوم استان خراسان رضوی از امتیاز خاص تری برخوردار خواهد بود.   هنرمندان و جوانان علاقه‌مند به هنر سینما و فیلمسازی در خراسان رضوی، می‌توانند طرح یا فیلمنامه خود را از طریق پیام رسان‌ها در فضای مجازی به شماره ۰۹۰۰۱۰۸۳۸۶۸ ارسال کنند.   مهلت ارسال آثار از ۸ اردیبهشت تا ۱۵ خرداد تعیین شده است و اعلام نتایج بررسی و انتخاب آثار در بازه زمانی یک ماه بعد از پایان مهلت فراخوان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر اعلام شد
  • انتشار دومین فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد
  • مراسم نکوداشت اکبر زنجان‌پور با حضور استادش
  • نونزدهمین مراسم «شب کارگردان» برگزار شد/ آرزوی نویدمحمدزاده چه بود؟
  • نکوداشت اکبر زنجان‌پور همراه با شرم و حیای نوید محمدزاده
  • جایزه‌ای به نام اکبر زنجانپور اهدا شود/آرزوی نویدمحمدزاده چه بود؟
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت