Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: کمپانی دیزنی ۶ سال پس از خرید گران‌قیمت خود یعنی «لوکاس فیلم»، به نقطه سربه‌سری سود و هزینه رسیده است و این نوید سال‌های پررونق آینده را به دیزنی می‌دهد.

۶ سال پیش در همین روزها کمپانی دیزنی با انتشار خبر خرید «لوکاس فیلم» که مهم‌ترین محصول آن مجموعه فیلم های «جنگ ستارگان» بود، به قیمت سرسام آور ۴ میلیارد دلار، صنعت فیلم و سرگرمی Hobby را در حیرت فرو برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همان زمان جرج لوکاس کهنه کار از دنیای «جنگ ستارگان» کنار کشید ولی دیزنی به شیفتگان بدبین این دنیا قول فیلم های جدیدی از کهکشان های خیلی خیلی دور را داد و حال ۶ سال بعد از آن معامله پر سر و صدا و میلیارد دلاری، دیزنی به نقطه سربه‌سری درآمد و هزینه رسیده است و این بدین معناست که از حالا به بعد جنگ ستارگان تا سال‌های سال منبعی مغذی برای دیزنی خواهد بود.

بنا بر گزارش های جدیدی که منتشر شده است دیزنی با عواید چهار فیلمی که بعد از این تغییر مالکیت ساخته شده یعنی فیلم های «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد»(۲۰۱۵)، «یاغی یک»(۲۰۱۶)، «جنگ ستارگان: آخرین جدای»(۲۰۱۷) و «سولو»(۲۰۱۸) و همچنین درآمدهای حاصل از دیگر مجراهای عرضه و پخش، هزینه ۴ میلیارد دلار سرمایه گذاری خود را جبران کرده است. اگرچه رقم دقیقی از اینکه «لوکاس فیلم» چقدر برای دیزنی سودآور بوده در دسترس نیست ولی آنچه از دورنما پیداست این است که این یکی از بهترین سرمایه گذاری های غول دنیای فیلم و سرگرمی بوده است.

پال درگرابدیان تحلیلگر ارشد رسانه ای شرکت ComScore در این باره می گوید: فروش جهانی فیلم هایی که تاکنون تحت مالکیت دیزنی ساخته شده اند از ۴.۸۳ میلیارد دلار عبور کرده است. البته در این رقم هزینه های ساخت و بازاریابی فیلم محاسبه نشده اما به هر حال فروش در گیشه سهم زیادی در جبران هزینه های اولیه دارد.

وی می افزاید: در میان این فیلم ها، «سولو»(۲۰۱۸) یک اشتباه بود که فروش آن حتی از ۴۰۰ میلیون دلار هم عبور نکرد؛ فیلمی که هزینه های ساخت آن به لطف فیلمبرداری های تکراری به ۲۷۵ میلیون دلار رسید. در نقطه مقابل «جنگ ستارگان: آخرین جدای»(۲۰۱۷) با وجود بدبینی اولیه طرفداران به کارگردان کار، یک پروژه تجاری کاملا موفق بود و پرفروش ترین فیلم سال ۲۰۱۷ شد و بیش از یک میلیارد و سیصد میلیون دلار نصیب دیزنی کرد.

سیستم نمایش خانگی، پخش بلو-ری، رسانه های آنلاین و دادن حق امتیاز برای ساخت مجموعه های انیمیشنی همچون «شورشیان جنگ ستارگان» و نمونه اخیر آن «مقاومت جنگ ستارگان» که پخش آن چند روز دیگر از شبکه تلویزیون دیزنی آغاز می شود از دیگر منابع سودآوری دیزنی بوده اند.

آینده برای دیزنی از این هم روشن تر است زیرا جی جی آبرامز در حال حاضر روی «جنگ ستارگان ۹» کار می کند که قرار است ۲۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ اکران شود. ریان جانسون نیز بعد از «یاغی یک» و «جنگ ستارگان: آخرین جدای» در حال کار روی فیلم دیگری با محوریت کاراکترهای جدید است تا سه گانه خود را تکمیل کند و در نهایت دیوید بنیوف و دی.بی وایس، خالقان مجموعه عظیم «بازی تاج و تخت» نیز در حال ساخت مجموعه ای بزرگ هستند که اولین سریال لایواکشن جنگ ستارگان به نام «ماندالوریان» خواهد بود. این پروژه بزرگ قرار است سال آینده از طریق رسانه آنلاین دیزنی عرضه شود و دیزنی امید دارد که این استراتژی موج بزرگی از مشترکان را به سوی این رسانه دیجیتال جذب کند.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

خودسوزی مرد کرمانشاهی در میدان آزادی! + جزییات مخفی شدن از خدا در خوردن یک غذای خاص! راننده اتوبوس از لج مسافر زن فاجعه رقم زد / لحظه به لحظه حادثه + فیلم برنج بدجوری گران شد! قتل دختر دانشجوی سال اولی در دانشگاه + عکس حقوق بازنشستگان یک میلیون تومان اضافه می شود !؟ بازیگر مشهور سینما سر جای پارک دعوا کرد و به زندان رفت +عکس پوشش و حجاب زنان تهرانی برای این مرد با دستانی خون آلود فرقی نداشت! + فیلم مصاحبه و عکس زنم تصاویر بدون لباسش را به مردان غریبه فرستاد / فاصله سنی ما زیاد بود مرد میهمان نیمه شب پنهانی وارد اتاق عروس و داماد شد شهادت سرباز وظیفه در درگیری پلیس اهواز با خلافکاران مسلح + عکس شهید خوشحال ترین خر پیکان سوار + فیلم دیدنی التماس خواهر خانم بازیگر برای آشتی با پدر بیمارش + عکس تجاوز به دختر 18 ساله توسط تکنیسین اورژانس در آمبولانس مردی را جلوی چشمان منشی اش گروگان گرفتند / در تهران رخ داد مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا از این مادر بی رحم تر هم وجود دارد؟! + عکس های جنجالی

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه فیلم سرگرمی Hobby تلویزیون سریال پول فیلم آینده خرید جنگ ستارگان عکس فیلم مرد روزنامه دختر ایران کودک شهرستان قتل من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۵۷۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راز اختلاف سنی ۱.۵ میلیون ساله یک جفت ستاره مشخص شد

ایتنا - به گفته پژوهشگران، ستاره‌های دوتایی معمولا همسن‌اند و مانند دوقلو‌ها متولد می‌شوند. اما در منظومه ستاره‌ای اچ‌دی ۱۴۸۹۳۷(HD 148937)، ستاره پرجرم‌تر دست‌کم ۱.۵ میلیون سال جوان‌تر است.

رازهای بیشتری نیز درباره این منظومه وجود دارد: این منظومه با یک سحابی احاطه شده که بسیار جوان‌تر از هر دو است و از عناصری ساخته شده است که معمولا در درون خود ستاره یافت می‌شوند.

پژوهشگران بر این باورند که ستاره سوم دیگری سرنوشت این منظومه را دائم [و به مرور زمان] تغییر داده و علت بروز ماهیت غیرعادی این جفت ستاره است.

بر اساس تجزیه‌وتحلیل داده‌های رصدخانه جنوبی اروپا (ESO)، گمان می‌رود که در ابتدا سه ستاره در این منظومه وجود داشته است، اما دو تای آن‌ها با یکدیگر برخورد کردند و در هم ادغام شدند و یک ابر «زیبا» از گاز و غبار یا سحابی را پیرامون «اچ‌دی ۱۴۸۹۳۷» ایجاد کردند.

این ادغام احتمالا حدود ۲.۶ میلیون سال پیش رخ داد که در آن، ستاره تازه تشکیل‌شده نیز برخلاف همتای قدیمی‌اش مغناطیسی شد.

به گفته پژوهشگران، یافته‌های آن‌ها که در مجله ساینس (Science) منتشر شد، به حل دو معمای دیرینه کمک می‌کند: چرا دو ستاره در این منظومه ستاره‌ای دوتایی با یکدیگر تفاوت سنی زیادی دارند و اینکه ستاره‌های عظیم‌ــ با جرمی هشت برابر یا بیشتر از خورشید‌ــ چگونه میدان مغناطیسی پیدا می‌کنند. 

اوگه سانا، استاد دانشگاه دانشگاه کاتولیک لووِن بلژیک و پژوهشگر اصلی این رصدها، گفت: «ما فکر می‌کنیم که این منظومه ابتدا دست‌کم سه ستاره داشت. دو تا از آن‌ها باید زمانی به مدار هم نزدیک شده باشند، در حالی که ستاره دیگر به‌مراتب دورتر بود.»

«دو ستاره درونی به شیوه‌ای پرآشوب با یکدیگر ادغام شدند و ستاره‌ای مغناطیسی ایجاد کردند و مقداری مواد را به بیرون پرتاب کردند که این سحابی را ایجاد کرد.»

«ستاره دورتر با ستاره تازه‌‌ادغام‌‌شده که اینک مغناطیسی شده بود، مدار جدیدی را تشکیل داد و [منظومه] دوتایی را که امروز در مرکز سحابی شاهد آنیم ایجاد کرد.»

دکتر ابیگیل فراست، ستاره‌شناس در رصدخانه جنوبی اروپا در شیلی، افزود: «سحابی پیرامون دو ستاره عظیم [یک سحابی] نادر است و واقعا به ما این احساس را می‌دهد که قاعدتا باید اتفاق جالبی در این منظومه رخ داده باشد.»

«وقتی به داده‌ها نگاه می‌کنیم، جالب‌تر هم می‌شود.»

«پس از یک تجزیه و تحلیل دقیق، توانستیم مشخص کنیم که ستاره پرجرم‌تر بسیار جوان‌تر از همدمش به نظر می‌رسد که این منطقی نیست، چرا که آن‌ها اصولا باید در یک زمان تشکیل شده‌ باشند.»

گروهی از دانشمندان بین‌المللی داده‌های ۹ ساله اچ‌دی ۱۴۸۹۳۷ را که حدود سه هزار و ۸۰۰ سال نوری از زمین فاصله دارد و در جهت صورت فلکی گونیا واقع است، تجزیه و تحلیل کردند.

این داده‌‌ها از تداخل‌سنج تلسکوپ بسیار بزرگ رصدخانه جنوبی اروپا به دست آمدند که در صحرای آتاکاما در شیلی قرار دارد.

در حالی که میدان‌های مغناطیسی در ستارگان کم‌جرم مانند خورشید معمول است، ستارگان پرجرم‌تر نمی‌توانند میدان‌های مغناطیسی را به همان شکل حفظ کنند.

با وجود این، دانشمندان می‌گویند تقریبا هفت درصد از ستارگان پرجرمی که مشاهده شده‌اند، میدان مغناطیسی دارند.

اگرچه ستاره‌شناسان مدتی به این قضیه مشکوک بودند که ستارگان پرجرم می‌توانند میدان مغناطیسی را هنگام ادغام دو ستاره به دست آورند، این نخستین باری است که دانشمندان شواهدی مستقیم مبنی بر وقوع آن پیدا کرده‌اند.

دکتر فراست گفت: «انتظار نمی‌رود که مغناطیس در ستارگان پرجرم در مقایسه با طول عمر ستاره دوام زیادی داشته باشد. از این رو به نظر می‌رسد که ما این رویداد نادر را خیلی زود و بلافاصله پس از وقوع آن مشاهده کرده‌ایم.»

دیگر خبرها

  • حزباوی و 24 ساعت تا قهرمانی در 20 سالگی!
  • ستارگان تیم رویایی رئال مادرید اکنون کجا هستند؟ / فیلم
  • اینتر کهکشانی؛ ستاره ای جدید در آسمان / فیلم
  • دارایی کاربران ایرانی در کیف پول تلگرام مسدود شد؟
  • حزباوی در آستانه قهرمانی در لیگ ستارگان قطر
  • انفجار و آتش‌بازی در کهکشان همسایه
  • راز اختلاف سنی ۱.۵ میلیون ساله یک جفت ستاره مشخص شد
  • رکورد بی‌سابقه رئال مادرید در 88 سال اخیر پس از پیروزی مقابل بارسلونا
  • کامبک کهکشانی ها در ال‌کلاسیکو/ رئال مادرید در آستانه قهرمانی
  • نبرد اسپانسرهای رئال مادرید و بارسلونا؛ کهکشانی‌ها با بیش از 200 میلیون یورو پیشتاز هستند