Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@16:19:42 GMT

مفسر سی ان ان: آمریکایی ها خواستار تغییرات هستند

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۵۸۱۳۲

مفسر سی ان ان: آمریکایی ها خواستار تغییرات هستند

تهران – ایرنا – 'زک وولف' (Zach Wolf) تحلیلگر مسائل سیاسی شبکه تلویزیونی سی ان ان با اشاره به انتخابات پیش رو کنگره آمریکا گفت: رای دهندگان آمریکایی به واقع خواهان تغییرات در کشور هستند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، وولف که مدیر بخش اخبار سیاسی این رسانه تصویری است ؛ گفت: بنابر نظرسنجی های به عمل آمده ، شاهد آن هستیم که دراین انتخابات قشر تحصیل کرده و زنان از حزب جمهوریخواه رویگردان و به سمت نامزدهای حزب دمکرات روی آورده اند که این می تواند نشاندهنده یک تغییر در سیاست های آمریکا باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ترامپ برای جلب نامزدهای حزب جمهوریخواه بخصوص در میان رای دهندگان ایالت هایی مانند، پنسیلوانیا، ویرجینیای غربی و مونتانا پاسخی مثبت دریافت خواهد کرد و به نظر می رسد جمهوریخواهان در این ایالت ها کرسی های مجلس سنا را تصاحب کنند.
وولف ادامه داد: اما به نظر می رسد دمکرات ها خواهند توانست تا اکثریت کرسی های مجلس نمایندگان را تصاحب کنند؛ دمکرات ها نه در کاخ سفید، نه در دیوان عالی، نه در مجلس سنا و نه در مجلس نمایندگان قدرتی در دست ندارند، اگر آنها بتوانند درجایی قدرت را به دست گیرند، آنگاه قادر به تغییر اوضاع هستند.
وی افزود: چنانچه دمکرات ها بتوانند درانتخابات پیش رو قدرت را در مجلس نمایندگان در اختیار گیرند آنگاه آنها هرلایحه ای که از سوی 'دونالد ترامپ' ارائه شود را درهم خواهند کوبید، البته ترامپ نیز بسیار دوست دارد تا به نبرد با آنها بپردازد.
به گزارش ایرنا، در نظرسنجی مشترک واشنگتن پست با دانشکده 'شار' (Schar School) که در بازه زمانی 19 سپتامبر تا پنج ماه اکتبر برابر با 28 شهریور ماه تا 13 مهرماه درباره انتخابات پیش روی کنگره آمریکا به عمل آمد نشان داد :رای دهندگانی که در 69 حوزه رقابتی در سراسر آمریکا رای خواهند داد، بطور قابل ملاحظه ای به نامزدهای دمکرات علاقه نشان داده و آنها را ترجیح می دهند، این موضوع برای جمهوریخواهان هشدار دهنده است، چرا که اکثر این حوزه های انتخاباتی در حال حاضر در کنگره دراختیار آنان قرار دارد.
نظرسنجی مشترک واشنگتن پست و دانشکده شار نشان می دهد که اختلاف بین بانوان رای دهنده با مردان در رای دادن به نامزدهای دمکرات در این حوزه ها بیشتر است، چراکه 54 درصد بانوان و 40درصد مردان به دمکرات ها رای می دهند، اما تمایل رای دهندگان مرد در این حوزه های رقابتی به نامزدهای جمهوریخواه نسبت به بانوان بیشتراست . یعنی 51 درصد به 46 درصد است.
واشنگتن پست درگزارش نظرسنجی مشترک خود نوشته بود: بنابر پژوهش صورت گرفته شکاف بین رای دهندگان تحصیل کرده با آنهایی که تحصیلات دانشگاهی ندارند بیشتر شده و این روند از زمان به پیروزی رسیدن دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، عمیق تر شده است.
رای دهندگان تحصیل کرده، جدای از نوع تحصیلات، دراین حوزه ها نیز به دو دسته تقسیم شده اند. 49 درصد می گویند که از نامزد جمهوریخواه حمایت می کنند و 47 درصد می گویند حامی دمکرات ها هستند.
انتخابات کنگره آمریکا قرار است سه شنبه ششم نوامبر 2018 برابر با 15 آبان 1397 برگزار شود، دراین انتخابات تمامی 435کرسی مجلس نمایندگان و 35 کرسی از یکصد کرسی مجلس سنا به رای گذارده شود.
برگزاری این انتخابات درست درمیانه دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ خواهد بود که درصورت پیشی گرفتن دمکرات ها دراین انتخابات و به دست آوردن اکثریت کرسی ها در مجلس نمایندگان، کار برای دولت ترامپ که هم اکنون اکثریت سنا و مجلس نمایندگان را در اختیار دارد، به مراتب دشوار تر خواهد ساخت.
درحال حاضر از 435 کرسی مجلس نمایندگان آمریکا، جمهوریخواهان با در اختیار داشتن 240 کرسی در برابر 194 کرسی حزب دمکرات، از اکثریت برخوردار هستند.
درصورتی که حزب دمکرات بتواند دراین انتخابات 24 کرسی دیگر را از حزب جمهوریخواه پس بگیرد، آنگاه با کسب 218 کرسی در قبال 216 کرسی و تنها با اختلاف دو کرسی این حزب قادر خواهد بود اکثریت مجلس نمایندگان را از آن خود کند.
در سنا نیز دمکرات ها به سه کرسی و جمهوریخواهان نیز به هشت کرسی برای کنترل و داشتن اکثریت در این مجلس از کنگره آمریکا نیاز دارند.
اروپام **1302** 1546

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي آمريكا انتخابات كنگره دمكرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۵۸۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض نمایندگان تهران به وحیدی درباره تغییرات ری

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سید علی یزدی‌خواه نماینده مردم، تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی از تدوین نامه‌ای خطاب به وزیر کشور خبر داد که در آن به تصمیمات برای تقسیمات جدید کشوری و تعرض به یکپارچگی شهرستان ری اعتراض شده است.

بیشتر بخوانید
وحیدی: توجه ویژه به مسایل امنیت داخلی یکی از مهمترین وظایف وزارت کشور است

متن این نامه که به امضای جمعی از نمایندگان تهران رسیده به شرح ذیل است:
جناب آقای دکتر وحیدی
وزیر محترم کشور

سلام علیکم؛
با صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص)؛ همانگونه که استحضار دارید، ملک ری یکی از کهن ترین شهرهای جهان با قدمت بیش از 8 هزار سال بوده و شیخ البلاد و عروس جهان اسلام با هویت تاریخی، تمدنی و مذهبی خود با تعبیر زیبای رهبر فرزانه انقلاب به عنوان قبله تهران معرفی گردیده است.

پیرو اخبار واصله در خصوص طرح تشکیل استانهای تهران غربی و شرقی، تاکید می گردد طرح مذکور به هیچ وجه نباید منجر به جابجایی محدوده جغرافیایی فعلی شهرستان ری و بخش‌های پنجگانه مرکزی، کهریزک، فشافویه، قلعه نو، خاوران، محدوده فرودگاهی حضرت مام(ره) و منطقه ویژه اقتصادی ری گردد.

هرگونه تغییر و جابجایی در محدوده سیاسی کنونی، علاوه بر صدمه به هویت و تاریخ این شهرستان، خسارات جبران ناپذیری بر سرمایه های مادی و معنوی مردم ولایت مدار شهرستان ری وارد و موجبات اعتراض شدید اهالی و ساکنین را فراهم می آورد.

لذا تقاضامند است دستور فرمائید از هرگونه تغییر و جابجایی در محدوده جغرافیایی شهرستان ری احتراز و قبله تهران بدون کوچکترین خدشه و به صورت یکپارچه در حریم حرم حضرت عبدالعظیم (ع) حفظ گردد و جزیی از استان تهران مرکزی باقی بماند.

بدیهی است با توجه به مطالبات مردمی جهت تحقق این مهم، از همه اختیارات و ظرفیت های قانونی مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی استفاده خواهد گردید.

اخیرا معاون سیاسی وزیر کشور از ادامه روند تشکیل استان تهران شرقی خبر داد و گفته بود این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228587 برچسب‌ها تهران

دیگر خبرها

  • ۵ رقیب قالیباف برای ریاست مجلس مشخص شدند / این ۵ نفر می‌خواهند قالیباف را ناک اوت کنند
  • اعتراض نمایندگان تهران به وحیدی درباره تغییرات ری
  • برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در پنج حوزه انتخابیه تهران
  • اعتراض نمایندگان به وحیدی درباره تغییرات شهرستان ری
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • چه کسی بر صندلی ریاست مجلس دوازدهم تکیه می‌زند؟
  • نظر دولت رئیسی درباره ریاست مجلس آینده از زبان معاون پارلمانی /کرسی های نمایندگی تهران اهمیت زیادی دارد
  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد
  • آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند