Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهدیدات و تحریم‌های آمریکا در ۱۳ آبان‌ماه‌ یکپارچگی بی‌سابقه‌ای را بین نسل انقلابی و پسا انقلابی به وجود می‌آورد که گسستن آن خون‌بهای سنگینی به دنبال دارد. ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷ استانها استان تهران نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهریار، مراسم سالگرد اشغال سفارت آمریکا در تهران در 13 آبان‌ماه 1358 با عنوان «روز ملی استکبارستیزی» هر سال در سراسر کشور با حضور پرشور اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما آنچه که برگزاری این مراسم را در سال جاری متفاوت از سال‌های گذشته می‌سازد تهدید‌‌های جدید آمریکا و امضای فرمان اجرایی تحریم‌ها علیه ایران توسط ترامپ بود که در آن تمام تحریم‌ها علیه ایران که در طول سال‌های 2006 تا 2016 میلادی به مرور تصویب و اجرا شده است مجدداً از سر گرفته شد.

ترامپ رئیس‌ جمهور سبک مغز آمریکا با زیر پا گذاشتن توافق جامع هسته‌ای (برجام) و تعهدات آن ندانسته وارد آتش‌بازی خطرناکی علیه ایران شده و تلاش دارد به صورت یکجانبه و با وجود مخالفت‌های اتحادیه اروپا با بازگرداندن تمام تحریم‌ها علیه ایران که با توافق هسته‌ای ژنو و بعد از آن اجرای (برجام) برداشته شده بود فشار اقتصادی دوچندانی را بر دولت و ملت ایران تحمیل و با تهدید و تطمیع نظام جمهوری اسلامی را به تن دادن خواسته‌های آمریکا وادار سازد.

تمام تلاش‌های آمریکا در حالی است که دولت و ملت ایران همواره در طول 40 سال پیروزی انقلاب اسلامی با وجود همه مشکلات اقتصادی و بازی‌های سیاسی جامعه بین‌الملل نشان دادند که عملی شدن سیاست‌های آمریکا محال و بسیار دور از دسترس به نظر می‌رسد، دولت آمریکا این بار با گستاخی‌های ترامپ نه تنها راه را بر هرگونه مذاکره‌ای بسته‌ است بلکه با توهین به غرور و عزّت ملت ایران، یکپارچگی بی‌سابقه‌ای را بین نسل انقلابی و پساانقلابی به وجود آورده‌ که گسستن آن خون‌بهای سنگینی به دنبال دارد.

با اجرایی شدن تهدیدات آمریکا برای تحریم ایران و حضور پرشور و حماسی‌ساز مردم ایران در روز ملی استکبارستیزی به میان آن‌ها رفتیم تا واکنش آن‌ها را نسبت به تهدیدات ترامپ جویا شویم.

گزارش از حمید تات

انتهای پیام/ح

R7840/P1357/S6,60/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۵۹۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین: کاخ سفید از تمام منابعش برای سرکوب ترامپ استفاده می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه می‌گوید که کاخ سفید در عین حال که از تمام منابع و قدرت اجرایی خود برای سرکوب یکی از نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا استفاده می‌کند، رویه‌های دموکراتیک در سایر کشورها را نیز مورد انتقاد قرار می‌دهد و با این کار در جهان مضحکه شده است.

پوتین که با کسی اکثریت آراء قاطعانه در انتخابات ریاست جمهوری روسیه پیروز شد و ۶ سال دیگر بر مسند قدرت ماند، در جمع خبرنگاران در ستاد انتخاباتی‌اش گفت: جهان به آنچه در آمریکا در حال رخ دادن است، می‌خندد!

وی در اشاره‌ای آشکار به پرونده‌های حقوقی زیادی که علیه دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا باز شده است، گفت که دولت این کشور از تمام قدرت و منابع خود برای حمله به «یکی از نامزدهای ریاست جمهوری» استفاده می‌کند.

وی افزود: ما نسبت به مخالفان آنها در کشورهای دیگر، خویشتن‌داری بیشتری نشان می‌دهیم اما آنچه در آمریکا وجود دارد، دموکراسی نیست بلکه فاجعه است. فکر می‌کنم برای همه روشن باشد که ساختار سیاسی آمریکا به هیچ وجه نمی‌تواند ادعا کند که دموکراتیک است. فضای انتخاباتی در آمریکا به شکلی فزاینده غیر متمدن است.

پوتین پیشتر گفته بود که روسیه در انتخابات هیچ کشوری مداخله نمی‌کند و با هر رییس جمهوری که در آمریکا بر سر کار بیاید، تعامل خواهد کرد.

رییس جمهور روسیه همچنین درباره پیشنها امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی خود مبنی بر برقراری آتش‌بس در جنگ اوکراین در زمان برگزاری بازی‌های المپیک نیز گفت: آماده هستیم تا همه پیشنهادها را مورد بررسی قرار دهیم اما همیشه و تحت هر شرایطی، مطابق منافع ملی و شرایط میدان نبرد تصمیم خواهیم گرفت. قبلا هم گفته‌ام و باز هم می‌گویم که ما مذاکرات صلح را ترجیح می‌دهیم اما این مذاکرات نباید صرفا به این دلیل انجام شود که مهمات دشمن ما رو به اتمام است.

کد خبر 6057854

دیگر خبرها

  • دوئل «بد و بدتر» در انتخابات آمریکا
  • دوئل «بد و بدتر» در انتخابات آمریکا
  • پوتین: کاخ سفید از تمام منابعش برای سرکوب ترامپ استفاده می‌کند
  • پشت‌پرده هیاهوی غرب برای ارسال موشک‌های ایران به روسیه
  • پشت‌پرده هیاهوی غرب درباره ارسال موشک‌های ایران به روسیه
  • بایدن: دو ناتوان ذهنی کاندیدای ریاست جمهوری‌اند، یکی ترامپ است و دیگری خودم
  • ماجرای وضعیت اضطراری ۳۰ ساله آمریکا علیه ایران چیست؟
  • ماجرای وضعیت اضطراری ۳۰ ساله آمریکا علیه ایران
  • ترامپ به «سیا» برای بی‌اعتبار کردن چین مجوز داد
  • از آخرین دور مذاکرات ایران و آمریکا در مسقط چه می دانیم؟/ تلاش تهران و واشنگتن برای پرهیز از رویارویی مستقیم