Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -محمد فرجود از اجراي آزمايشي پارک حاشيه‌اي الکترونيک در يکي از مناطق تهران خبر داد.
به‌ گزارش خبرگزاري آريا، محمد فرجود در نشستي با اصحاب رسانه  در تشريح نحوه برگزاري دومين همايش و نمايشگاه تهران هوشمند و همچنين دستاوردهاي سازمان فاواي شهردار تهران، گفت: سال گذشته برنامه شهر هوشمند بر اساس ابلاغ شهردار تهران در دستور کار قرار گرفت که در همين مسير دبيرخانه تهران هوشمند تشکيل شد و نخستين همايش تهران هوشمند در اسفند ماه سال گذشته برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وي افزود: در خلل برگزاري اين همايش به ما اطلاعات بسيار گسترده‌اي رسيد، از جمله اين که نشان داد بايد در حوزه تحقق تهران هوشمند برنامه داشته باشيم و شهر هوشمند تنها در قالب ICT نيست،‌ بلکه شامل ساير حوزه‌ها نيز مي‌شود.  

مديرعامل فناوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري تهران ادامه‌ داد: در مورد تهران هوشمند به شدت نيازمند ايجاد مفهوم و ديد مشترک بوديم. بر اين اساس بايد برندسازي تهران هوشمند را در دستور کار قرار مي داديم. ما در اجراي اين مسير به دنبال يکسان سازي ديدگاه‌ها در هوشمندسازي بوديم.

وي در ادامه با تاکيد بر اين که حرکت به سمت شهر هوشمند تاثير زيادي در رويکردها و مسيرهاي اين سازمان در سال گذشته داشته است، افزود: در اين مدت اگر نرم افزاري تهيه شده است، تجميع داده ها در آن به طور جدي مدنظر قرار گرفته است و در حوزه سخت افزاري نيز تکميل و توسعه در مسير تحقق شهر هوشمند در دستور کار قرار گرفته است.

فرجود در تشريح محورهاي کاري اين سازمان براي اجراي طرح هوشمند، گفت‌: يکي از محورهاي ما نوآوري شهري بوده است که در راستاي آن استفاده از زير ساخت‌ها براي تحقق شهر هوشمند مدنظر قرار گرفته است. رويدادهاي مختلف با بهره گيري از ظرفيت‌ استارت آپ‌ها و ساير گروه‌ها برگزار شد که مسائل مختلف شهر به صورت عملياتي و کاربردي در خلال برگزاري اين رويدادها پيگيري شد. در سال گذشته نيز به دنبال ايجاد آزمايشگاه‌هاي شهري و ساخت آزمايشگاه‌هاي شهر هوشمند، تعامل گسترده با ذي نفعان اصلي اين حوزه را در دستور کار خود قرار داديم. در حقيقت تلاش کرديم به عنوان شهرداري پايگاه خود را به عنوان بازيگر موثر در حوزه هوشمندسازي تثبيت کنيم و از اين طريق بتوانيم مسائل شهرداري را با بهره گيري از هوشمندسازي حل و فصل کنيم.

وي تاکيد کرد: با اکثر شهرهاي هوشمند تبادل تجربيات داشتيم و يکي از نکاتي که بسيار مورد توجه بود، تدوين برنامه بود که در اين راستا از تجربيات اين شهرها استفاده کرديم و تدوين برنامه را براي تحقق هوشمندسازي در اولويت اقدامات خود قرار داديم. مطالعات پيشين و سندهاي بالادستي مورد مطالعه قرار گرفت و سند سياست‌ها را نهايي و نقشه راه اوليه را تهيه کرديم. اين برنامه به صورت کاملا عملياتي تهيه شد که اولويت‌هاي شهر تهران مبناي کار قرار گرفت.

مديرعامل فناوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري تهران در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود، ادامه‌ داد: مستنداتي که تهيه کرده‌ايم به صورت مستمر در پايگاه اطلاع رساني فاواي شهرداري تهران بارگذاري مي‌شود تا سايرين نيز بتوانند از آن بهره ببرند. همچنين با ساير کلانشهرها پايگاه اطلاعاتي مشترکي را تشکيل داديم تا از دو باره کاري‌ها در اين حوزه جلوگيري کنيم.

وي تعامل با ذي نفعان اين حوزه را از ديگر تلاش‌هاي سازمان فاواي شهرداري تهران براي تحقق شهر هوشمند خواند و اضافه کرد: بي ترديد برنامه هوشمندسازي بدون مشارکت ذي نفعان ممکن نيست. لذا تلاش کرده‌ايم تا با تعامل گروه‌هاي مختلف از جمله مردم، پژوهشگران و نخبگان و اخذ نظراتشان مشارکت آنها را در برنامه هوشمندسازي جلب کنيم.

فرجود خاطر نشان کرد: شهرداري تهران در مدل‌هاي مشارکت مختلفي با بخش خصوصي تاکنون همکاري داشته است، اما براي تحقق شهر هوشمند اين مدل‌ها کفايت نمي‌کرد، لذا مدل‌هاي جديدي را  به ويژه‌ در حوزه کسب و کارها بر اساس مطالعات صورت گرفته شده، طراحي کرديم. در حقيقت براي مردم سعي کرديم بستر و قوانين لازم را ايجاد کنيم که شبکه ارتباط شهروندان و شهرداري تحت عنوان "با هم" ايجاد شد که از اين طريق مردم در تصميم سازي و تصميم گيري ها با شهرداري تهران در ارتباط باشند که اين شبکه در حال‌ حاضر در مرحله تست قرار گرفته است.

وي تاکيد کرد: کيوسک‌هاي هوشمند در شهر تهران به کار گرفته شده‌اند و "سامانه تهران من نيز" در ابتدا با ارائه سرويس عوارض طرح ترافيک کار خود را آغاز کرد و در گام بعدي ارائه سرويس هاي حوزه شهري را در آن قرار داده‌ايم. همچنين به زودي در سامانه "تهران من"  سرويس پرداخت عوارض نوسازي و پسماند و همچنين اتصال سامانه "137" در آن انجام خواهد شد. در حال‌ حاضر 10 سامانه ملي و هشت سامانه داخلي شهرداري به سامانه "تهران من" متصل هستند. همچنين زيرساخت‌ها براي کنترل معاينه فني و بستر يکپارچه آن در سازمان فاواي شهرداري تهران ايجاد شده است.

مديرعامل فناوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري تهران در ادامه  به سامانه "مسيرياب" اشاره کرد و افزود: نقشه همراه تهران که در آن مسيريابي حمل و نقل عمومي در آن قرار گرفته است امروز در حال استفاده است و اطلاعات به صورت آنلاين از GPS اتوبوس‌ها گرفته مي‌شود و در اختيار شهروندان قرار مي‌گيرد. نهايتا تلاش کرده‌ايم اطلاعاتي که در دست ما است به صورت رايگان در اختيار شهروندان قرار گيرد.

وي پارک حاشيه‌اي را يکي از دغدغه‌هاي شوراي اسلامي شهر تهران خواند و خاطر نشان کرد: فلت فرم جامعي را  براي مديريت کل  پارک‌هاي حاشيه‌اي شهر تهران طراحي کرده‌ايم که به زودي به صورت آزمايشي در يکي از مناطق شهر تهران اجرايي خواهد شد و به ‌اين‌ ترتيب اين موضوع در سطح شهر نظم خواهد گرفت و مبناي آن نيز پرداخت الکترونيک است به شکلي که از کيف پول شهروندي در سامانه "تهران من" پرداخت‌ها انجام خواهد شد.

فرجود در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود به موضوع شفافيت و تلاش اين سازمان براي تحقق آن اشاره کرد و افزود: شفافيت جزو دغدغه‌هاي کليدي ما بوده است و در تعريف شهر هوشمند قطعا شفافيت بسيار حائز اهميت است. سايت شفافيت توسط اين سازمان طراحي شد و در حال‌ حاضر قراردادهاي بالاي 220 ميليون تومان شهرداري تهران و همچنين عملکرد مالي شهرداري و اطلاعات مديران شهرداري بر روي آن قرار گرفته است که به زودي اطلاعات ديگري در حوزه هاي شهرسازي نيز براي استفاده شهروندان بر روي اين سامانه قرار مي‌گيرد.  همچنين در آينده‌اي نزديک اطلاعات معاملات و مناقصات شهرداري طبق برنامه بر روي اين سامانه قرار داده خواهد شد.

وي تاکيد کرد: پرداخت الکترونيک کرايه‌هاي تاکسي نيز با همکاري شرکت‌هاي خصوصي در حال‌ پيگيري است که اميدواريم به زودي اجرايي شود. در حوزه کارت بليت‌ها نيز به زودي در اتوبوس‌ها پذيرنده‌ها به روز رساني خواهند شد. در حال‌ حاضر سه و نيم ميليون تراکنش کارت بليت در شهر تهران داريم.

مديرعامل فناوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري تهران  همچنين در خصوص برگزاري همايش تهران هوشمند نيز گفت‌: در برنامه امسال به جاي دو روز، همايش در يک هفته‌ برگزار خواهد شد که در آن سخنراني هاي مهم و کليدي توسط سخنرانان داخلي و خارجي انجام مي‌شود. فرق عمده همايش امسال با سال گذشته اين است که مصاديق و موضوعات به صورت  عملياتي و کاربردي مورد بحث و بررسي قرار مي‌گيرد.

وي ادامه‌ داد: مسير حرکت به سمت شهر هوشمند، الگوهاي مشارکت ذي نفعان، حکم روايي  هوشمند، پايداري و زيست پذيري شهري، هوشمندسازي و نهادهاي ملي از محورهاي اصلي اين همايش است که در 19 و 20 آذر ماه سال جاري در محل برج ميلاد تهران برگزار مي‌شود. همچنين رونمايي از بسياري از پروژه‌ هاي انجام شده و برگزاري کارگاه هاي مفصل در حوزه شهر هوشمند و  افتتاح چند مرکز کليدي شهر هوشمند از ديگر برنامه‌هاي اين همايش خواهد بود.

فرجود در پايان و در پاسخ به سوالي در خصوص برخي مشکلات در ارسال پيام‌هاي کوتاه به شهروندان در خصوص ورود به محدوده طرح ترافيک، خاطر نشان کرد: در يک ماه نخست اجراي اين طرح با توافق شهرداري و پليس موضوع به صورت ارشادي دنبال شد و جريمه اي براي شهروندان صادر نشد. مبناي کار شهرداري اين است  که هر خودروي که در سطح شهر تردد مي‌کند بايد عوارض پرداخت کند و اگر اين عوارض را پرداخت نکند به اندازه يک روز تردد، آن فرد به شهرداري و شهروندان بدهکار است و اين هزينه با جريمه متفاوت است

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فناوري اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۵۹۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت تهران به لحاظ نظافت بهتر از پاریس است

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران گفت: وضعیت نظافت تهران در مقایسه با پاریس، پایتخت فرانسه، جایگاه بهتری دارد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رضا محمدی؛ مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران امروز در حاشیه مراسم تکریم 800 نفر از پاکبانان که به مناسبت روز جهانی کارگر  و با حضور حمید جوانی؛ شهردار منطقه 3 برگزار شد، اظهار کرد: براساس آمار و ارقام وضعیت تهران به لحاظ نظافت از پاریس بهتر است.

وی با اشاره به نظرسنجی از شهروندان درباره نظافت پایتخت تصریح کرد: سامانه 137 برای گزارش موارد به شهروندان ارائه می‌شود، با این حال شاهد کاهش تماس‌های مربوط به گلایه‌ها هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وضعیت عجیب در پایتخت؛ شکل‌گیری محل جدید برای کاسبی مردم! +تصویر
  • اوضاع نظافت تهران از پاریس هم بهتر است؛ آمار هم داریم
  • وضعیت تهران به لحاظ نظافت بهتر از پاریس است
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تأثیر افزایش حقوق پاکبانان در نظافت پایتخت
  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد + فیلم
  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد
  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • تحول در پایتخت با مدیریت شهری