Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-25@05:35:49 GMT

معرف «بروس لی» و «جکی‌چان» به دنیای سینما درگذشت

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۵۹۲۴۶

معرف «بروس لی» و «جکی‌چان» به دنیای سینما درگذشت

رکنا: تهیه‌کننده هنگ‌کنگی که «بروس لی» و «جکی چان» را کشف و به دنیا معرفی کرد، در ۹۱ سالگی درگذشت.

«رِیموند چو» بنیان‌گذار کمپانی فیلمسازی «گلدن هاروِست» هنگ‌کنگ که «بروس لی» و «جکی چان» را کشف و به دنیا معرفی کرد، در ۹۱ سالگی درگذشت.

چو یکی از شخصیت‌های اصلی خالق دوران طلایی فیلم‌سازی هنگ‌کنگ محسوب می‌شود که در دهه ۱۹۷۰ کمپانی «گلدن هاروِست» را پایه‌گذاری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین جزء اولین کسانی بود که فیلم‌های هنگ‌کنگی را به دنیا معرفی کرد که مشارکت و خرید و توزیع این فیلم‌ها را در سطح جهانی و بین‌المللی به دنبال داشت.

او کار خود را ابتدا با روزنامه‌نگاری آغاز کرد و بعد با همکاری لئونارد هو کُن کمپانی «گلدن هاروِست» را تاسیس کرد. یکی از مهم‌ترین کارهایی که این کمپانی انجام داد کشف «بروس لی» اسطوره فیلم‌های رزمی و تبدیل او به چهره‌ای بین‌المللی و جهانی بود که تاثیر و ماندگاری آن تا به امروز باقی مانده است.

اولین فیلمی که این کمپانی با بروس لی تولید کرد، «رئیس بزرگ» در سال ۱۹۷۱ بود که بروس لی را به اسطوره تبدیل کرد و رکوردی در باکس‌آفیس آن زمان ثبت کرد. فیلم بعدی این کمپانی با بروس لی «خشم اژدها» بود که در سال ۱۹۷۲ تولید شد. استقبال جهانی از این فیلم‌ها به حدی بود که همان سال فیلم بعدی یعنی «راه اژدها» نیز تولید شد. این موفقیت‌ها به دنبال هم تکرار می‌شد و سال بعد یعنی ۱۹۷۳ نیز فیلم «اژدها وارد می‌شود» خلق شد که برای اولین بار فیلمی از این کمپانی با بازی بروس لی با همکاری کمپانی هالیوودی «برادران وارنر» خلق می‌شد.

چو و کمپانی‌اش تنها باعث معروفیت بروس لی نشد، حالا آنها یک رزمی‌کار کمدین با نام «جکی چان» را به دنیا معرفی می‌کردند که این موفقیت با خلق دو فیلم «سایه عقاب» و «میمون مست» در سال ۱۹۷۸ کلید خورد. این سبک به عنوان سبکی جدید از هنر Art رزمی و کمدی برای این کمپانی ثبت شد.

یکی از آخرین و بزرگ‌ترین موفقیت‌های «ریموند چو» خلق فیلم موفق «لاکپشت‌های نینجا» در سال ۱۹۹۰ بود که در آن زمان ۲۰۰ میلیون دلار فروش جهانی داشت.

و اما این کمپانی عاقبت خوشی نداشت و با درگذشت آقای «هو» همکار چو کم‌کم به اُفت شدید گرایید و بالاخره کمپانی را در سال ۲۰۰۷ به یک شرکت چینی به نام «وو کِبو» فروخت که این شرکت چینی نام آن را به «اورنج اسکای گلدن هاروست» تغییر نام داد.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

شکایت 2 دانشجوی دختر از مامور گشت ارشاد رد شد ! پایان اقدامات شوم زن مطلقه در مغازه های مانتو فروشی تهران اقدام بی شرمانه پزشک بجنوردی ! برنج بدجوری گران شد! جوان مرموز با دانشجویان آبادانی چه کرد؟! خودسوزی مرد کرمانشاهی در میدان آزادی! + جزییات مخفی شدن از خدا در خوردن یک غذای خاص! پاسخ قاطعانه سردار سلیمانی به ترامپ + سند راننده اتوبوس از لج مسافر زن فاجعه رقم زد / لحظه به لحظه حادثه + فیلم حقوق بازنشستگان یک میلیون تومان اضافه می شود !؟ قتل دختر دانشجوی سال اولی در دانشگاه + عکس بازیگر مشهور سینما سر جای پارک دعوا کرد و به زندان رفت +عکس از این مادر بی رحم تر هم وجود دارد؟! + عکس های جنجالی پوشش و حجاب زنان تهرانی برای این مرد با دستانی خون آلود فرقی نداشت! + فیلم مصاحبه و عکس زنم تصاویر بدون لباسش را به مردان غریبه فرستاد / فاصله سنی ما زیاد بود مرد میهمان نیمه شب پنهانی وارد اتاق عروس و داماد شد شهادت سرباز وظیفه در درگیری پلیس اهواز با خلافکاران مسلح + عکس شهید خوشحال ترین خر پیکان سوار + فیلم دیدنی التماس خواهر خانم بازیگر برای آشتی با پدر بیمارش + عکس تجاوز به دختر 18 ساله توسط تکنیسین اورژانس در آمبولانس مردی را جلوی چشمان منشی اش گروگان گرفتند / در تهران رخ داد مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه فیلم کمدین موفقیت هنر Art کشف سینما دنیا جکی چان درگذشت عکس فیلم مرد روزنامه ایران دختر قتل کودک شهرستان من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۵۹۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نادر کاشانی درگذشت + سوابق

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، نادر کاشانی از سال ۱۳۴۰ عضو تیم ملی بسکتبال شد و سال ها به عنوان بازیکن و کاپیتان در ترکیب این تیم قرار داشت.

مرحوم کاشانی با تیم ملی بسکتبال در بازی های آسیایی ۱۹۶۶ و ۱۹۷۰ بانکوک و همچنین بازیهای آسیایی ۱۹۷۴ تهران شرکت داشت. او در چهار دوره رقابت های باشگاه هیا تهران با تیم پاس به عنوان قهرمانی دست یافت.

زنده یاد کاشانی مدتی به دلیل بیماری گوارشی در بیمارستان بستری بود و در نهایت به دلیل بیماری دار فانی را وداع گفت.

کیومرث هاشمی وزیر ورزش که چندی پیش با حضور در بیمارستان از مرحوم کاشانی عیادت کرد، طی پیامی درگذشت او را تسلیت گفت.

در متن این پیام امده است:

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت زنده‌یاد مرحوم آقای نادر کاشانی که بدون شک از نوادر تاریخ بسکتبال ایران محسوب می‌شد، غم انگیز و متاثرکننده است.

زنده‌یاد نادر کاشانی نقش‌آفرینی ارزنده‌ای در بسکتبال آموزشگاهی، باشگاهی، دانشگاهی، نیروهای مسلح و تیم ملی بزرگسالان ایران داشت و دهه‌ی چهل و پنجاه با درخشش این مرد رعنا و تحصیلکرده همراه بود و به واسطه‌ی اخلاق و رفتار نیکو، نام ماندگاری از خود در تاریخ ورزش کشور برجایی گذاشت.

فقدان این چهره‌ی ماندگار و کاپیتان اسبق و خوشنام تیم ملی بسکتبال ایران را به خانواده‌ی گرامی‌اش و جامعه‌ی ورزش دانشگاهی بسکتبال تسلیت عرض می‌کنم.
برای آن قهرمان فقید، آمرزش و آرامش و برای خاندان محترمش صبر و سلامتی از درگاه خداوند متعال، طلب می‌کنم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228071 برچسب‌ها بسکتبال

دیگر خبرها

  • لحظات دیوانه‌وار و عجیب در دنیای فوتبال / فیلم
  • گیتی آذرپی درگذشت
  • درگذشت مادر شهید عباسی در کازرون
  • آشنایی با محصولات و نمایندگی ABB
  • نادر کاشانی پیشکسوت بسکتبال درگذشت | دلیل درگذشت نادر کاشانی چه بود؟
  • حماس درگذشت عالم برجسته یمنی را تسلیت گفت
  • شکایت ۹ میلیون دلاری بکام از ستاره هالیوود
  • گلدبرگ: AEW مزخرف است و هرگز به آنجا نخواهم رفت/ اخبار WWE
  • پیشکسوت بسکتبال ایران درگذشت
  • نادر کاشانی درگذشت + سوابق