Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@06:52:02 GMT

جمع‌آوری بیش از ۹ میلیون سند از شهدا و ایثارگران

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۳۵۹۲۵۱

جمع‌آوری بیش از ۹ میلیون سند از شهدا و ایثارگران

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: مفاهیم بسیار ارزشمندی مثل پایداری و مقاومت باید به نسل‌های جدید منتقل شوند تا کودکان و نوجوانان در آینده با کمک آنها مسیر خود را پیدا کنند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی راد روز شنبه ۱۲ آبان ماه در نخستین همایش تجلیل از مروجان ادبیات پایداری در حوزه کودک و نوجوان با اشاره به فرا رسیدن روز ۱۳ آبان، گفت: این روز نماد مقاومت، استکبارستیزی و شکل گیری فرهنگ مقاومت در نسل نوجوان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور و نقش دانش آموزان و نوجوانان در روز ۱۳ آبان این مسئله را نشان داد که سرمایه‌گذاری برای نسل جوان و نوجوان محصولی بیش از حد انتظار را در پی دارد.
وی با تأکید بر اهمیت و جایگاه ادبیات در ترویج و توسعه فرهنگ مقاومت و ایثارگری گفت: ادبیات ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد، اما امروز ادبیات ما از داخل با تهدیدهایی روبروست که نمونه آن را می‌توان در جعل کلام و تولید کلمات عجیب در ادبیات دید و این مسئله در آینده مشکلاتی را در پی خواهد داشت. بنابراین باید برای استفاده از این ظرفیت بسیار خوب برنامه‌ریزی کرد تا ضمن بهره‌مندی از آن، جلوی این تهدیدها را هم گرفت.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر ضرورت درونی سازی مقوله ارزشمند پایداری گفت: ضرورت این مسئله امروز بیش از هر زمانی احساس می‌شود و ما برای حفاظت از مفاهیممان نیاز به تقویت زیرساخت‌هایی داریم که در قله آن، فرهنگ غنی ایثار و شهادت قرار دارد. امروز به شدت نیاز داریم که مؤلفه‌های پایداری با ابزار هنر و ادبیات ترویج و توسعه یابد.
حجت الاسلام کاویانی راد افزود: ترویج فرهنگ پایداری دارای دو رکن است بخش اول آن داشتن پیام و محتواست که در این زمینه ما دارای منابع بسیار خوبی هستیم و بیش از ۹ میلیون سند از شهدا و ایثارگران منبع بسیار مناسبی است که می‌توان از آن برای تولید آثار فاخر و جهانی استفاده کرد. رکن دوم نیز ظرفیت مخاطبان است که باید مورد توجه قرار بگیرد. نوجوانان گروهی هستند که با وجود قرار داشتن در سنی حساس در معادلات چندان مورد توجه نیستند.
وی تأکید کرد: مفاهیم بسیار ارزشمندی مثل پایداری و مقاومت باید به نسل‌های جدید منتقل شوند تا کودکان و نوجوانان در آینده با کمک آنها مسیر خود را پیدا کنند. موضوع مقاومت، ظلم ستیزی و استقامت می‌تواند تأثیر بسیار خوبی بر نوجوانان و جوانان ما بگذارد. همه ما مجموعه‌ای از این مفاهیم را به واسطه خواندن آن‌ها در طول تحصیل به یاد داریم که نشان از تأثیرگذاری آن‌ها دارد.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان گفت: ایثار و فداکاری بر اساس عنصر همدلی شکل می‌گیرد و استوار می‌شود و باید برای شکل‌گیری این عنصر در سنین پایین برنامه‌ریزی کرد تا مدیران فردای آینده ما از کودکی و نوجوانی بر اساس این مفاهیم آموزش ببینند و ساخته شوند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۳۵۹۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی در مدرسه علمیه رضویه قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، در این مراسم که خانواده های معظم شهدا، یادگاران دوران دفاع مقدس، طلاب و روحانیون و قشرهای مختلف مردم حضور داشتند، شرکت کنندگان با ادای احترام به مقام شهیدان، بر ادامه راه و مکتب شهدا تأکید کردند.

مسئول قرارگاه جهاد تبیین کشور در این مراسم، با بیان اینکه تفکر مقاومت در برابر ظلم و استکبار برآمده از مکتب حضرت امام خمینی رحمت الله علیه است گفت: امروز تفکر مقاومت پس از گسترش در کشورهای منطقه، در حال ظهور و بروز در جای جای جهان است و ماجرای ایستادگی مردم غزه در برابر حملات رژیم صهیونیستی، تبدیل تفکر مقاومت به جریانی جهانی را تسریع کرد.

سردار عظیم ابراهیم پور عملیات وعده صادق را سرآغاز معادلات جدید جهانی و تغییر معادلات از غرب و آمریکا به سایر مناطق  جهان عنوان کرد و گفت: تظاهرات در دانشگاه های آمریکا و کشور های اروپایی نشان می دهد یک قیام نخبگانی در حمایت از مکتب مقاومت شکل گرفته است.

وی افزود:در عملیات وعده صادق قدرت آفندی و پدافندی ایران در برابر دشمنان به نمایش در آمد و این عملیات، تثبیت گر قدرت کشورمان در منطقه غرب آسیاست.

حجت الاسلام موسوی مدیر مدرسه علمیه رضویه هم در این آیین با تاکید بر اینکه شهدا، بالاترین نعمت خود را که جان بود، در راه خدا تقدیم کردند گفت: آنان الگو و فرهنگ سازان این آب و خاک هستند.

برپایی نمایشگاه آثار شهدا از برنامه های جنبی مراسم یادواره شهدای رواحانیت و مدرسه علمیه رضویه قم بود.

دیگر خبرها

  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • تقدیر از خانواده های شهدای فاطمیون در البرز
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی در مدرسه علمیه رضویه قم
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است